اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۴۴۴

 پرداخت وام ازدواج به ۱۰۰هزار نفر-سمنان| معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش گفت: با قول مساعد بانک مرکزی وام ازدواج ۱۰۰هزار نفر تا پایان سال پرداخت می‌شود. معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در سمنان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰۰ هزار نفر در کشور وام ۱۰میلیون تومانی ازدواج دریافت کردند و ۱۰۰هزار نفری هم که در صف انتظار دریافت وام قرار دارند با قول مساعد بانک مرکزی تا پایان سال تسهیلات را دریافت می‌کنند. محمدمهدی تندگویان افزود: به این ترتیب از سال آینده پرداخت وام ازدواج به‌روز خواهد شد و دیگر کسی در نوبت دریافت وام معطل نمی‌شود.

 بازسازی ۴مدرسه در سرفاریاب-یاسوج| تا سال آینده ۴مدرسه در بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام بازسازی می‌شوند. مدیرکل نوسازی مدارس استان از بازسازی ۴ مدرسه در سرفاریاب بازدید کرد و گفت:

۵ مدرسه در این بخش به وسایل گرمایشی تجهیز می‌شوند. جهان‌محرابی افزود: ۴مدرسه از جمله مدرسه

۱۷ شهریور سرفاریاب تا سال آینده در این منطقه بازسازی خواهند شد. وی گفت: محوطه سالن ورزشی آموزش و پرورش و خوابگاه میهمان‌سرای فرهنگیان سرفاریاب نیز به زودی تعمیر می‌شوند.

آغاز عملیات لایروبی رودخانه مرزی آستاراچای-رشت| فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از آغاز عملیات لایروبی رودخانه مرزی آستاراچای در غرب استان گیلان خبر داد. رنجکش‌کیسمی اظهار کرد: عملیات لایروبی رودخانه مرزی آستاراچای بر اساس توافق دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ‌انجام می‌شود. وی ادامه داد: بیش از نیم قرن است که این رودخانه مهم مرزی و استراتژیک لایروبی نشده است و هر ساله شاهد بروز مشکلاتی بر اثر سیلاب‌های فصلی بودیم که خساراتی را بر حوزه شهری و روستاهایی وارد می‌کرد.

جایگزینی برای تولید محصول پرآبخواه شلغم نداریم-یزد| مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان یزد در مورد تداوم کشت محصول پرآبخواه شلغم در استان گفت: هنوز جایگزینی برای تولید این محصول پرآبخواه در استان نداریم. محمدعلی حاتمی‌زاده با اشاره به برداشت 57هزار تن محصول شلغم از مزارع استان اظهار کرد: یک‌هزار و 500هکتار از اراضی کشاورزی در استان یزد به کاشت شلغم اختصاص دارد که در سال زراعی جاری از این اراضی 57هزار تن محصول برداشت شده که با میزان برداشت سال‌های گذشته تفاوت چندانی نداشته است. وی در مورد ادامه کاشت این محصول پرآبخواه در استان نیز تصریح کرد: شلغم، محصولی پرآبخواه است اما در شهریورماه کشت و در پایان آذرماه برداشت می‌شود که به علت کوتاه بودن دوره رشد، وجود آب‌های آزاد بیشتر و مصرف آب پاییزه، پایین بودن تبخیر، تعرق و عدم تداخل با کشت سایر محصولات و عملکرد بالا، نقش مهمی در تولید علوفه دام‌های استان دارد.

 واحدهای صنعتی مراقب بدافزار تریتون باشند-اصفهان| کارشناسان امنیت اطلاعات نسبت به انتشار بدافزار صنعتی تریتون (TRITON) به واحدها و سیستم‌های صنعتی هشدار دادند. بدافزار صنعتی تریتون سعی در آسیب‌رسانی به زیرساخت شبکه‌های صنعتی از طریق دستکاری و غیرفعال کردن سیستم کنترل ایمنی فرآیند دارد. بدافزار (Malware)، برنامه‌ رایانه‌یی است که کاربر را آزار می‌دهد یا خسارت به وجود می‌آورد. بدافزار تریتون با هدف قرار دادن سیستم‌‌های کنترلی «Triconex» که وظیفه نظارت بر فرآیند‌های صنعتی و انجام اقدامات لازم در صورت بروز حوادث را به عهده دارند، مشکلاتی را در کارخانه‌ها و صنایع به وجود آورده‌اند. مرکز تخصصی آپا (آگاهی، پشتیبانی، امداد) دانشگاه صنعتی اصفهان درباره تریتون اعلام کرده است: این بدافزار، ظرفیت انجام کارهای خطرناک و ایجاد خطرهای مرتبط با سلامت و تهدیدهای جانی را دارد.

 افزایش 2.5برابری تولید آهن اسفنجی در فولاد سفیددشت-شهرکرد| رییس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تولید آهن اسفنجی در فولاد سفیددشت 2.5 برابر افزایش یافته است. سید نعیم امامی اظهار کرد: امسال تاکنون 291هزار و 269 تن آهن اسفنجی در واحد احیای مستقیم این کارخانه تولید شده که در مقایسه با تولید 112هزار و 410 تن در سال گذشته بیش از 250درصد رشد یافته است. وی افزود: این واحد صنعتی امسال در مهر و آبان‌‎ماه هم رکورد جدیدی در تولید ماهانه به ثبت رسانده است. امامی ادامه داد: آهن اسفنجی تولید شده با متالیزاسیون ۹۵ و کربن 1.7درصد از کیفیت بالایی برخوردار است. وی گفت: آهن اسفنجی در کارخانه‌های فولادی کشور به شمش تبدیل می‌شود.

 8هزار نیروی کار امسال در مازندران بیکار شدند-ساری| مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: 8هزار نیروی کار امسال در مازندران بیکار شدند.

سیدعلی‌اصغر محمودی با بیان اینکه امسال بیش از 8 هزار نفر از شاغلان تحت پوشش تامین اجتماعی از محل کار خود اخراج شده و در حال حاضر حقوق بیکاری دریافت می‌کنند، اظهار کرد: در سال جاری بیش از 11هزار نفر از تامین اجتماعی حقوق بیکاری می‌گیرند که سال گذشته این تعداد 10هزار نفر بوده است. وی تصریح کرد: تامین اجتماعی امسال 90میلیارد تومان به افراد اخراج شده حقوق بیکاری پرداخت کرده است.

 ۵۱۲ میلیون دلار کالا از استان قزوین صادر شد-قزوین| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در ۸ ماهه سال ۹۶ جمعا ۵۱۲ میلیون دلار به وزن ۵۳۰ هزار تن کالا از استان قزوین از طریق گمرکات کل کشور به خارج از کشور و به کشورهای عراق، ترکیه، امارات، افغانستان و... صادر شده است.

نهمین کارگروه توسعه کارگروه صادرات غیرنفتی استان قزوین بعدازظهر امروز به ریاست منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین و با حضور علی پرزحمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین و جمعی از مدیران برگزار شد. علی پرزحمت گفت: این کارگروه با هدف ارائه گزارشی از عملکرد تجارت استان، بررسی موانع و مشکلات صادرکنندگان استان و پیگیری پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان از محل صندوق توسعه ملی و... برگزار شده است. وی ادامه داد: موافقت اولیه ایجاد شرکت مدیریت صادرات استان قزوین از سازمان توسعه تجارت ایران جهت حضور در نمایشگاه بغداد و اوکراین برای بازاریابی محصولات صادراتی استان قزوین اخذ شد.

 

 

ارسال نظر