اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۲۴۷

 اختتامیه مسابقات قرآن شرکت پالایش نفت اصفهان برگزار شد؛ اصفهان   رییس روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان از برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات قرآن این شرکت و تجلیل از ۱۶۰نفر از برگزیدگان آن خبر داد. محمدصادق حاجیان اعلام کرد: این مراسم همراه با محفل انس با قرآن در کنار تلاوت قاری ممتاز جهان اسلام حامد شاکرنژاد؛ با حضور بیش از

۵۰۰ نفر از کارکنان به اتفاق خانواده‌های صنعت نفت و عموم مردم در محل تالار اهل بیت اصفهان برگزار شد. مسوول دارالقرآن شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه در این مراسم، برخی از قاریان مطرح استان و کشور نیز حضور داشتند، گفت: اجرای برنامه‌های معنوی همچون قرائت قرآن توسط قاری نوجوان و ممتاز استان، اجرای برنامه حفظ قرآن توسط موسی معتمدی حافظ کل قرآن و نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، اجرای تواشیح و... زینت بخش این محفل با شکوه قرآنی بود.

 یک‌سوم شبکه‌های توزیع و انتقال آب در خراسان‌ شمالی فرسوده است؛ بجنورد  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: یک سوم از شبکه‌های توزیع و انتقال آب در این استان فرسوده است. روشن‌روان افزود: 4600کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب در این استان وجود دارد که یک سوم از آن فرسوده است. وی با اشاره به اینکه هر ساله مقداری از این شبکه‌های فرسوده تعمیر و عوض می‌شوند، ادامه داد: وجود شبکه‌های فرسوده تاثیر زیادی در هدررفت آب‌ها دارد و باید میزان اعتبارات اختصاص یافته افزایش یافته تا در این بحران کم‌آبی بتوانیم در مصرف آن صرفه‌جویی و از هدررفت آن جلوگیری کنیم. روشن‌روان میزان هدررفت آب از طریق شبکه انتقال و توزیع فرسوده آب را 22‌درصد بیان کرد.

 همکاری اتیوپی با کارخانه‌های بزرگ اراک 100‌درصد است؛ اراک   امانوئل کیدان، مدیر هلدینگ افور و هیات تجاری اتیوپی که در اراک به سر می‌برند در بازدید از 3کارخانه بزرگ و مادر اراک، همکاری با کارخانه‌های اراک برای ساخت تجهیزات را 100‌درصد دانست.  این هیات تجاری از کارخانه‌های آذرآب، ماشین‌سازی و واگن پارس دیدن کردند و با توانمندی‌های این کارخانه‌ها آشنا شدند. امانوئل کیدان با بیان اینکه از توان صنعتی استان مرکزی حیرت‌زده شدم، افزود: توانمندی‌های ایران در شهرهای مختلف نشان از رشد کشور است و فرصت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد.  تولید در کارخانه آذرآب به‌طور جدی شروع شده و تا پایان سال 5 هزار تن تجهیزات تحویل پیمانکاران داخلی می‌دهند.

 جمعیت استان قم یک ‌میلیون و ۲۹۲ هزار نفر است؛ قم  معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در استان گفت: در این سرشماری جمعیت استان یک ‌میلیون و ۲۹۲هزار نفر بوده است. محمدجواد شاکرآرانی دیروز در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد با اشاره به نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در استان اظهار کرد: در این سرشماری جمعیت استان یک ‌میلیون و 292هزار نفر که 7.6 درصد خانوارهای تک نفره، 20.3‌درصد در خانوارهای 2 نفره، 27.5‌درصد در خانوارهای 3‌نفره، 28.5‌درصد در خانوارهای 4 نفره و مابقی در خانوارهای 5‌ نفره و بیشتر هستند.  وی با بیان اینکه استان قم با 0.71‌درصد مساحت کشور ولی با وجود این‌ 1.62‌درصد جمعیت کل کشور را در خود جای ‌داده است، افزود: بیشتر جمعیت استان با بیش از 558 هزار نفر در گروه سنی 30تا 65 سال قرار دارند و در گروه سنی کمتر از 14سال نیز 335هزار و 232 نفر وجود دارد.

 عضویت یک میلیون و 600 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان؛ بجنورد  صمدالله فیروزه، قائم‌مقام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: یک میلیون و 600 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر عضو این صندوق هستند. صمدالله فیروزه در حاشیه نشست هم‌اندیشی کارگزاران بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بجنورد گفت: از مجموع 5 میلیون و 800 هزار روستایی، یک میلیون و 600 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

 ورود تاکسی‌های تمام اتوماتیک آریو به شهر قم؛ قم  مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: نوسازی یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی در قم انجام ‌شده و ۱۵دستگاه تاکسی‌های آریو نیز وارد شهر شده است.  مرتضی عزتی در نشست خبری هفته حمل‌ونقل از ارتباط حدود 17هزار نفر با سازمان تاکسیرانی خبر داد و اظهار کرد: حدود 6 هزار دستگاه تاکسی، 5 هزار و 200دستگاه وانت‌بار، 4هزار دستگاه سرویس مدرسه و 4هزار راننده کمکی با سازمان تاکسیرانی در ارتباط هستند.  وی سهم تاکسیرانی در حمل‌ونقل مسافر را روزانه 210هزار نفر اعلام کرد و افزود: روزانه یک‌ میلیون و 700هزار حمل‌ونقل در سطح شهر انجام می‌شود که سهم سازمان تاکسیرانی حدود 210هزار نفر است.  وی راه‌اندازی تاکسی اینترنتی را لازم دانست و گفت: استفاده از تکنولوژی روز در سیستم حمل‌ونقل شهری لازمه نیازهای امروز شهروندان است و تاکسی اینترنتی «خوش» از مهر ماه در سطح استان برای خدمات‌رسانی به شهروندان فعال است.

 ۳۲ میلیارد ریال اعتبار طرح‌های مشاغل خانگی  در گنبد کاووس مصوب شد: ؛ گرگان  رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس با اشاره به تصویب ۳۲۵طرح در قالب مشاغل خانگی با اعتبار ۳۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گفت: سهم استان از تعهد اشتغال ۷هزار نفر بوده که ۴۵‌درصد از این ایجاد اشتغال در گنبدکاووس بوده است.  عبدالحکیم سلاق دیروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: 325طرح در قالب مشاغل خانگی در کمیته کارشناسی با اعتبار 32میلیارد و 500 میلیون ریال مصوب شده که از این تعداد 48طرح با اعتبار 480میلیون تومان در بانک در مرحله پرداخت تسهیلات هستند.  رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس افزود: تعهد اشتغال شهرستان گنبدکاووس در سال جاری 3هزار و 119نفر است که تاکنون یک ‌هزار و 702نفر آن یعنی 55‌ درصد محقق شده است.

 

ارسال نظر