همراه اول کمترین میزان قطعی مکالمه را دارد

۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۲۴۲
همراه اول کمترین میزان قطعی مکالمه را دارد

مدیرعامل همراه اول گفت: عدم همکاری شهرداری‌ها و مردم باعث شده تا توسعه پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه با مشکل روبه‌رو شود و روند افزایش پوشش تلفن ‌همراه کند شود.

وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) در گفت‌وگو با ایلنا درباره جلسه وزیر ارتباطات و اپراتورها درخصوص مشکلات آنتن‌دهی گفت: جلسه‌یی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بررسی دغدغه‌های مردم و اقداماتی که اپراتورها در چند وقت اخیر انجام داده‌اند، برگزار شد که نقشه راه اقدامات بعدی اپراتورها برای تکمیل پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه را تعیین کرد.

صدوقی با اشاره به برنامه همراه اول برای کاهش قطعی تماس‌ها و افزایش پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه گفت: همراه اول در چند سال گذشته به خصوص در 17ماه گذشته با راه‌اندازی 40هزار سایت تلفن همراه برای کاهش قطعی تماس‌ها و افزایش پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده است. البته شبکه همراه اول براساس شاخص‌های تعیین شده، مقداری افت کیفیت داشت اما براساس تعهدی که با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وجود دارد، شاخص کیفیت همراه اول کنترل شد و در جایگاه مناسبی قرار گرفته است.  وی تاکید کرد: براساس آمارهای منتشر شده در جلسه توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شاخص قطعی تلفن همراه در شهر تهران 0.6درصد و در کل کشور این میزان کمتر است و در میان اپراتورهای تلفن همراه، همراه اول کمترین قطعی را داشته است. مردم باید بدانند که از اسفند ماه گذشته تا به امروز کیفیت ارتباطات همراه اول افزایش یافته و قطعی مکالمات با توجه به افزایش پوشش آنتن‌دهی کاهش یافته که می‌تواند ارتباطات با کیفیت و پایداری را در اختیار مردم قرار دهد.

مدیرعامل همراه اول درخصوص مشکلات آنتن‌دهی گفت: در بسیاری از موارد عدم همکاری شهرداری‌ها و مردم باعث شده تا توسعه پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه با مشکل روبه‌رو شود و روند افزایش پوشش تلفن ‌همراه کند شود. در جلسه با وزیر ارتباطات نیز لزوم هماهنگی شهرداری‌ها با وزارت کشور و شهرداری تهران مطرح شد تا اپراتورهای تلفن همراه بتوانند بعد از سال‌ها در برخی نقاط مجوز نصب را دریافت کنند.  وحید صدوقی با بیان اینکه پوشش ضعیف تلفن همراه به ضرر مردم است، گفت: مردم از بابت افزایش پوشش تلفن همراه و سلامت خود دغدغه دارند که در این جلسه نیز مطرح شد اما مردم باید بدانند که افزایش پوشش تلفن همراه آزمایش شده و عدم پوشش تلفن همراه یا پوشش ضعیف به ضرر مردم است و پوشش کامل به نفع مردم است.  مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: از سوی وزیر ارتباطات پیشنهاد شد در صورتی که به واسطه توسعه یا عدم همکاری در مناطقی پوشش ضعیف باشد یا کیفیت درحال ارائه از کیفیت تعریف شده در پروانه افت کرد 10ثانیه اول به صورت رایگان ارائه شود. البته همراه اول پیش از این نیز در چنین مناطقی 3ثانیه اول را به صورت رایگان عرضه می‌کرده که حالا به 10ثانیه ارتقا پیدا می‌کند.

صدوقی افزود: درخصوص قطعی تلفن همراه اگر پروانه یک درصد را اعلام کرده باشد، میانگین همراه اول در کلیه شهر‌ها 0.6درصد است که عدد به مراتب کمتری در مقابل دو اپراتور دیگر تلفن همراه است.  وی درباره شبکه رومینگ ملی خاطرنشان کرد: رومینگ ملی از سال 1393 راه‌اندازی شده و به صورت روزانه حدود یک میلیون و 100هزار نفر از مشترکان اپراتورهای دوم و سوم از همراه اول سرویس دریافت می‌کنند. در نقاطی که از سوی رگولاتوری اعلام شود، دسترسی برای استفاده ایجاد می‌شود اما یک نکته مهم درباره عدم راه‌اندازی این سرویس در بسیاری از نقاط یا کلان‌شهرها این مساله است که ایجاد دسترسی باتوجه به شبکه‌های 6 لایه پیچیدگی‌های فنی دارد.

 

ارسال نظر