اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۱۷۳

 افزایش 47 درصدی تناژ حمل شده کالا در

8 ماهه سال جاری بندر امیر آباد

مازندران| رییس اداره حمل و نقل کالا، اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌یی استان مازندران از افزایش 47درصدی تناژ حمل شده کالا در8 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در بندر امیر آباد خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان مازندران، سیدرحمت‌الله موسوی گفت: کل تناژ حمل شده کالا در 8 ماهه امسال بندر امیرآباد یک میلیون و 520 هزار و 301 تن ذکر کرد که توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا مستقر در بندر امیرآباد به سایر نقاط کشور حمل شده که این نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش47درصدی همراه بوده است. وی در ادامه افزود: کل تناژ حمل شده کالا در بندر فریدونکنار24هزار و 299تن و در بندر نوشهر را 384هزار و874 تن ذکر کرد که توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا مستقر از بندرهای فریدونکنار و نوشهر به سایر نقاط کشور حمل شده است.

 نبود صنایع تبدیلی؛ حلقه مفقوده فرآوری مرکبات مازندران

ساری| رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نبود صنایع تبدیلی پیشرفته را حلقه مفقوده فرآوری مازاد مرکبات تولیدی به ویژه پرتقال در استان عنوان کرد و گفت: از سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع پیشرفته با هدف تبدیل پرتقال به چیپس، پودر و خوراک دام در صدور مجوز و پرداخت تسهیلات حمایت همه‌ جانبه می‌شود. براساس آمارهای رسمی در مازندران افزون بر 110هزار هکتار باغ مرکبات وجود دارد که به صورت میانگین بسته به شرایط آب و هوایی سالانه حدود 2.5میلیون تن محصول از آنها برداشت و روانه بازار می‌شود. از این میزان حدود یک میلیون و 700هزار تن پرتقال تامسون و مابقی نارنگی و دیگر مرکبات است که 70درصد مناسب برای تازه‌خوری است و قابلیت آبگیری ندارد.  

 هر سمنانی ماهانه 504 تومان صدقه می‌دهد

سمنان| معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان ضمن ارائه گزارشی 8 ‌ماهه از مشارکت مردم استان سمنان در پرداخت صدقه گفت: مردم این استان در  8‌ماهه امسال 2میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که صرف کمک به نیازمندان و افراد تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان شود. محمد قوسی، معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه روش‌های سنتی پرداخت صدقه علاوه بر هزینه‌های جمع‌آوری و توزیع وجوهات نقدی مردم منجر به تاخیر در رساندن کمک‌ها به نیازمندان و افراد تحت حمایت می‌شود، افزود: پرداخت صدقه از طریق روش‌های نوین کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در کمک‌رسانی به افراد نیازمند را به همراه دارد.

 افتتاح طرح گازرسانی به آخرین شهر یزد

یزد| طرح انتقال خط گاز به شهر بهاباد یزد بعد از یک سال عملیات اجرایی با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز ایران به بهره‌برداری رسید.خط انتقال گاز به آخرین شهرستان استان یزد با اعتباری بالغ بر 880 میلیارد ریال انجام و دیروز با حضور عراقی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به بهره‌برداری رسیده است. اجرای طرح گازرسانی به شهرستان بهاباد از طریق ساخت خط انتقال گاز بافق به بهاباد در اوایل سال 95 توسط شرکت گاز ایران آغاز شده است. خط انتقال گاز به بافق- بهاباد به طول 70کیلومتر و قطر 20 اینچ منشعب از کیلومتر 93 خط انتقال گاز به قطر 24 اینچ موجود در مسیر یزد- بافق اجرا شده است.

 

ارسال نظر