آمار جدید میزان ترابرد شماره‌های تلفن همراه منتشر شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۱۶۷
آمار جدید میزان ترابرد شماره‌های تلفن همراه منتشر شد

ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه با رویکرد حمایت از مردم برای تعیین اپراتور دلخواه از سال گذشته اجرا شد و اکنون جدیدترین گزارش از وضعیت میزان ترابرد مشترکان منتشر شده است.  ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه از جمله طرح‌های ملی است  که در وزارت ارتباطات دولت گذشته استارت خورد تا از سیطره انحصار اپراتورهای تلفن همراه بر ارتباطات همراه و مشترکان موبایل بکاهد و اختیار عمل را به مردم بدهد. این طرح که سال‌هاست در کشورهای مختلف اجرا می‌شود، امکان تغییر اپراتور با حفظ شماره را می‌دهد؛ مشترکان تلفن همراه می‌توانند بدون تغییر شماره خود، اپراتورشان را تعویض کنند. به عبارت دیگر اگر تا گذشته اپراتورها تعیین‌کننده شرایط برای ارائه خدمات به مشترکان بودند، با اجرای این طرح در گستره ملی، اختیار عمل در دست مشترکان قرار گرفت. مشترکان در حال حاضر قادر هستند با مقایسه خدمات اپراتورهای مختلف ارتباطی، بهترین خدمات‌دهنده را برگزینند و هر زمان رضایت‌شان را از دست دادند، با همان شماره به اپراتور دیگری نقل مکان کنند.

یکی از اهداف اجرای این طرح حفظ منابع ملی و کاستن از ارزش غیرواقعی برخی خطوط ارتباطی بود که در بازار با قیمت‌های بالایی خرید و فروش می‌شد؛ هر چند هدف نخست تا اندازه‌یی محقق شد اما تاکنون نتوانسته به اندازه‌یی که از اجرای آن توقع می‌رفت با قیمت‌های کاذب سیم‌کارت در بازار مقابله کند. با وجود گذشت بیش از یک‌سال از اجرای نهایی طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه، وضعیت اپراتورهای اصلی تلفن همراه تا تاریخ 26 آذر ماه سال جاری در میزان جذب مشترکان دیگر اپراتورها (ترابرد ورودی)، میزان از دست دادن مشترک (ترابرد خروجی) و تراز ترابرد (وضعیت کلی در جذب و دفع مشترکان) و براساس گزارش پیمانکار این طرح به شرح جدول زیر است.

 موفقیت شطرنج ایران با حمایت همراه اول

تیم شطرنج زیر ۱۶سال ایران موفق به دریافت عنوان سومی المپیاد جهانی شطرنج در هند شد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تیم پنج نفره ایران که با حمایت همراه اول در المپیاد جهانی زیر ۱۶سال جهان شرکت کرده بود، موفق به کسب مدال برنز شد. رقابت‌های المپیاد جهانی شطرنج زیر ۱۶سال با شرکت ۲۸ تیم به میزبانی هند برگزار شد. تیم ملی شطرنج کشورمان که با ترکیب سیدمحمدامین طباطبایی، علیرضا فیروزجا، آرین غلامی، مهدی غلامی و آنوشا مهدیان در این مسابقات حضور پیدا کرده بود، در دور نهم و پایانی به پیروزی قاطع ۴ بر صفر مقابل بلاروس دست پیدا کرد و به مدال برنز این مسابقات دست یافت. تیم شطرنج روسیه مدال طلا و تیم هند میزبان رقابت‌ها عنوان دوم و مدال نقره را از آن خود کردند.  همراه اول در راستای مسوولیت اجتماعی خود تاکنون علاوه بر حمایت از فدراسیون و تیم‌های ملی شطرنج از فدراسیون و تیم‌های ملی فوتبال، والیبال، کشتی، پهلوانی و زورخانه‌یی و... حمایت کرده است.

 

 

ارسال نظر