مخبر: آماده ساخت هزار مدرسه دوم هستیم

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۱۶۶
مخبر: آماده ساخت هزار مدرسه دوم هستیم

واقعیت آن است که بستر توسعه پایدار کشور، مدرسه‌ها هستند و مجموعه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند سهم مهمی در این توسعه پایدار در کشور دارند. بدون توسعه فرهنگ آموزش و مدرسه‌سازی رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده در اسناد بالادستی بیشتر به رویایی در دور دست شبیه است. جشن افتتاح هزارمین مدرسه برکت روز گذشته در شرایطی برگزار شد که موضوعی ذیل عنوان توسعه محیط‌های آموزشی در فرآیند توسعه پایدار یک ضرورت غیرقابل انکار است، ضرورتی که شاید در بخش‌های اجرایی و تقنینی کشورمان کمتر به آن توجه می‌شود و همین عدم توجه کافی مشکلات فراوانی را در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است.

 در واقع ساخت مدرسه در مناطق محروم این امکان را فراهم کرده تا به‌ویژه روستاییان از فرصت‌های برابر آموزشی بهره‌مند شوند و از تحصیل باز نمانند، ضمن اینکه این فرآیند در بلندمدت برای رشد اقتصاد و معیشت کشورمان نیز اثرگذار است.

با این مقدمات است که رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه «مدرسه» اساس کار است و اگر صد بار هم ادعای استقلال کنیم اما دست‌مان در حوزه علم‌ و دانش به سمت دشمن دراز شود شدنی نیست، گفت: باید این جریان برعکس شود و آنها به ما نیاز پیدا کنند. مدرسه‌یی که مراتب علمی را می‌آموزد باید در کنارش اخلاق را هم تعلیم دهد و در آینده فردی بااخلاق و دانشمند تحویل جامعه دهد.

آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی در جشن افتتاح هزارمین مدرسه برکت که در نمایشگاه دایمی دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و نام‌گذاری هزارمین مدرسه برکت به‌نام شهیدان جوزدانی اتفاق مبارکی است، اظهار کرد: شهدا برای سرپا ماندن نظام خون داده‌اند و باید برای گرامیداشت آنها تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: امیدوارم اعمال خیرخواهانه و خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ذخیره آخرت آنها قرار بگیرد. بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مدارسی ساخته که با زلزله شدید هم تخریب نشده و آسیبی ندیده‌اند که حاکی از استحکام و ساختن اصولی آنهاست.  رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه «مدرسه» اساس کار است و اگر صد بار هم ادعای استقلال کنیم اما دست‌مان در حوزه علم و دانش به سمت دشمن دراز شود، شدنی نیست، گفت: باید این جریان برعکس شود و آنها به ما نیاز پیدا کنند.  آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی افزود: بنیان فکری افراد در مدارس تشکیل می‌شود و معلم نقش اساسی در تربیت دانش‌آموز دارد. نخستین معلم خداست و این رسالت کوچکی نیست. خداوند در قرآن خودش را رحمان معرفی می‌کند.  وی با بیان اینکه خداوند کسی است که به وسیله قلم به انسان آنچه را که نمی‌داند تعلیم داده است، گفت: تنها گروهی که از خدا می‌ترسند و حساب می‌برند علما هستند. خداوند تمام اسما را به آدم یاد داده که در تفسیر آن گفته‌اند یعنی همه آنچه در آسمان و زمین است.  آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: همه ملائکه جز ابلیس به انسان سجده کردند. وقتی خداوند به ابلیس خطاب کرد که بیرون برود و رانده درگاه خداوند شد، شیطان قسم خورد که تمام فرزندان آدم را گمراه می‌کند و فقط بندگان مخلص می‌مانند و خداوند فرمود نمی‌توانی بر بندگان ما تسلط پیدا کنی. ان‌شاءالله همه جزو همین گروه باشیم. وی با بیان اینکه این مدارس برپا شده و امروز روز علم و دانش است، اظهار کرد: عمده بدبختی نسل کنونی این است که علم و تکنولوژی در خدمت توحش، بربریت و شهوت‌رانی قرار گرفته است. وقتی یک بمب اتم می‌اندازند و درجا 150 هزار نفر نابود می‌شوند، ریشه آن همین علم و دانش است. امروز در یمن که از فقیرترین کشورهای دنیاست، روزی نیست که رژیم سعودی آنجا را بمباران نکند. چند روز پیش مجلس عروسی و شادی را بمباران کردند و 14زن شهید شدند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری افزود: هواپیمای

اف‌16 ساخت امریکا و اسراییل آنجا را بمباران کرده و در واقع تکنولوژی و علم در خدمت درآمده و بلای جان بشریت شده است. امروز وضع عجیبی در دنیا حاکم است.  آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی تاکید کرد: مدرسه‌یی که مراتب علمی را می‌آموزد باید در کنارش اخلاق را هم تعلیم دهد و در آینده فردی بااخلاق و دانشمند تحویل جامعه شود.  وی با طرح این سوال که فضای مجازی دارد با دنیا چه می‌کند؟ گفت: فرد در خانه و اتاق خلوت نشسته و مستهجن‌ترین مناظر را تماشا می‌کند. همین علم است که دارد خانواده‌ها را از هم می‌پاشاند. چقدر باید آمار طلاق بالا برود؟ چقدر افراد متدین و خوب که براثر تبلیغات مسموم زندگی‌شان از بین رفته است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری ضمن ابراز امیدواری برای ادامه این عمل خداپسندانه مدرسه‌سازی اظهار کرد: کشور ما امکانات بسیاری دارد و فقط منتظر مرد عمل هستیم و امیدواریم در آینده نه‌چندان دور با هدایت مقام معظم رهبری به پیشرفت دست پیدا کنیم و 100 سال دیگر تابلوی بنیاد برکت بزرگ‌تر شود و شما مصداق آیه «الم‌ تری کیف ضرب‌الله مثلا کلمه طیبه کشجره طیبه» باشید که آفت به آن نمی‌رسد و شاخ و برگش همه را فرا گرفته است.

 استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌ها برای محرومیت‌زدایی

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه در این ستاد از طریق بنیاد برکت 25 هزار و 500طرح متنوع با 8 هزار و 400 میلیارد تومان با 40 نیرو اجرا شده است، اظهار کرد: ما ظرفیت‌های کشور را برای عمران و آبادی به‌کار گرفته‌ایم، خودمان مدرسه و مسکن نساخته و وام نداده‌ایم و از ظرفیت سازمان‌ها و بانک‌ها استفاده کرده‌ایم.  محمد مخبر در جشن افتتاح هزارمین مدرسه برکت با بیان اینکه 10 سال از فرمان تاریخی مقام معظم رهبری برای تشکیل بنیاد برکت می‌گذرد، گفت‌: حقیقت این است که نمی‌توانم احساساتم را بیان کنم. خود ما هم فکر نمی‌کردیم روزی در ستاد اجرایی به این نقطه از فعالیت‌های اجتماعی برسیم.  وی افزود: کار ما از توانمندسازی اقتصادی و مدرسه‌سازی شروع شد و امروز 42 خدمت متنوع در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی ارائه می‌دهیم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه اشتغال‌زایی محوری‌ترین کار ماست و تاکنون 322طرح اقتصادی در مناطق محروم ایجاد و از 170مورد خارج شدیم، گفت: ما با هر دو تومان، 10تومان کار کردیم و اخیرا هم طرح‌های اقتصادی اجتماع‌محور را شروع کرده‌ایم. وی افزود: در زمینه سلامت در حال بیمارستان‌سازی و تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌تمام هستیم. از

 11 بیمارستانی که متعهد به ساخت آنها در مناطق محروم شدیم، تاکنون هفت مورد تحویل شده که برخی آنها 20 سال بود نیمه‌کاره باقی مانده بودند.

مخبر با اشاره به اینکه قرارداد ساخت 21 هزار و

 500 مسکن را با مشارکت بنیاد مسکن منعقد کردیم که 60درصد آنها تحویل شده است، اظهار کرد: 60 هزار نسخه بیماران سرطانی را پرداخت و 60هزار وام قرض‌الحسنه اعطا کرده‌ایم. همچنین 3000زوج نابارور را برای درمان تحت پوشش قرار دادیم که تاکنون 110 کودک از زوحین نابارور به دنیا آمده‌اند.

 دستاوردهای بنیاد برکت

امروز تقاضای مشارکت ما زیاد است و اگر بتوانیم اقتصاد را به مردم بدهیم و دولت سیاست‌گذار باشد، جلوی فساد هم گرفته می‌شود.

پروژه آموزشی 24 کلاسه شهیدان جوزدانی در منطقه رباط‌کریم تهران به‌عنوان یک هزارمین مدرسه برکت اهدایی مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان این منطقه روز سه‌شنبه 28 آذر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.  همزمان با هزارمین مدرسه برکت، 76 مدرسه دیگر برکت با 600 کلاس درس در مناطق کمتر توسعه‌یافته 26 استان کشور به‌طور همزمان به بهره‌برداری رسید.  در این مراسم، تفاهمنامه ساخت 21 مدرسه برکت با 260 کلاس درس در مناطق زلزله‌زده کرمان و کرمانشاه هم بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید. همچنین این ستاد از طریق بنیاد برکت کار ساخت هزار مدرسه دوم برکت را با امضای قرارداد

357 مدرسه آغاز کرده است.

در جشن افتتاح هزارمین مدرسه برکت که در محل نمایشگاه‌ دایمی دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، اعضای هیات امنای ستاد، عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت، محمدتقی نظرپور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان کشوری و لشکری حضور داشتند. در این مراسم همچنین از تمبر یادبود افتتاح هزارمین مدرسه برکت رونمایی شد.

تقدیر از پیمانکارانی که با ساخت اصولی و فنی مدارس برکت در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، باعث شده بودند این مدارس کوچک‌ترین آسیبی در زلزله‌ نبینند از دیگر محورهای این مراسم بود.

 

ارسال نظر