اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۸۵۰

 برگزاری سمینار ۳ روزه درمان اعتیاد

و اختلالات همراه

ساری| سمینار ۳ روزه درمان اعتیاد و اختلالات همراه به همت انجمن پزشکان درمانگر اعتیاد استان و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد. در حاشیه برگزاری این سمینار، انتخابات هیات‌مدیره انجمن پزشکان درمانگر اعتیاد استان با شرکت پرشور پزشکان درمانگر اعتیاد استان برگزار شد که پس از شمارش آرا، به‌ترتیب آقایان علی غلامی، امین‌زاده، حامد موسوی، شهزاد مزدارانی، علیرضا خاکساریان، رضا افتخاریان و خدایار تهرانی به‌عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند تا به مدت ۳ سال در هیات‌مدیره حضور داشته باشند. همچنین آقایان افشین معلم سواسری و ایرج رنجبر به‌عنوان بازرس صنف از طرف اعضا انتخاب شدند. گفتنی است این سمینار به‌طور منظم و فصلی یک‌بار به همت انجمن درمانگران اعتیاد استان برگزار می‌گردد که دارای امتیاز بازآموزی برای اعضاست.

 هم‌اندیشی خیران سلامت در گچساران

یاسوج| نشست هم‌اندیشی خیران سلامت با حضور عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گچساران برگزار شد. با حضور حسینعلی شهریاری عضو هم‌اندیشی خیرین سلامت در گچساران، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دبیر مجمع خیرین سلامت کشور و غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس و خیرین سلامت نشست هم‌اندیشی خیرین سلامت شهرستان‌های گچساران و باشت برگزار شد. دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: ۹۰هزار نفر نیکوکار عضو مجمع خیرین سلامت کشور هستند که در حوزه سلامت در مناطق مختلف کشور فعالیت می‌کنند. حسینعلی شهریاری با بیان اینکه گستره وسیعی از کشور زیر پوشش فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت است، افزود: دولت به‌ تنهایی قادر به رفع نیاز‌های جامعه در حوزه بهداشت و درمان نبوده که در این راستا مجمع خیرین سلامت ۲۷۰ شعبه فعال در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است. وی با اشاره به شکل‌گیری این مجمع از سال ۸۵ اضافه کرد: خیرین تاکنون ۵۰ هزار میلیارد ریال به طرح‌های حوزه سلامت سراسر کشور کمک کرده‌اند که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن از سوی خیرین سلامت در سال گذشته بوده و این اعتبار در زمینه ساخت خانه بهداشت، بیمارستان، دانشگاه، تجهیزات پزشکی و خوابگاه هزینه شده است.

 احتمال سرمازدگی میگوهای پرورشی در هرمزگان

بندرعباس| معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان باتوجه به کاهش دما در استان از پرورش‌دهندگان میگو خواست جهت جلوگیری از سرمازدگی میگوی پرورشی خود را برداشت کنند. علی کریمی افزود: از ابتدای فصل برداشت میگوی پرورشی تاکنون 7 هزار تن میگو از مزرعه‌های استان برداشت ‌شده است. وی پیش‌بینی کرد تا پایان فصل برداشت حدود ۱۲هزار تن میگو از مزارع پرورش میگوی استان برداشت شود. معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه برداشت میگوی پرورشی از تیرماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پارسال ۱۰هزار تن میگو از مزارع پرورش میگوی استان برداشت شد.

 طرح‌های ملی نیمه‌‌تمام بناب به‌زودی

به بهره‌برداری می‌رسد

بناب| سرپرست فرمانداری بناب پس از دیدار با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: طرح‌های ملی نیمه‌کاره مانده در بناب به‌زودی با پیگیری‌ها و همت چند برابر به بهره‌برداری می‌رسد. امین رفیعی‌اسکوئی با بیان اینکه در ادامه روند ساخت پل میدان معلم به‌دلیل مشکلات مالی و کمبود اعتبارات به کندی پیش می‌رود، اظهار کرد: این پل از سال 90 کلنگ‌زنی شده که اکنون پس از گذشت 7 سال فقط 80درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی گفت: جهت تسریع بخشیدن در روند احداث پل میدان معلم نیاز به تخصیص اعتبارات کافی داریم. رفیعی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نیاز مبرم در این راستا وجود داشت با پیگیری و تاکیدهای نماینده مردم بناب و همچنین مساعدت‌های رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، جهت تسریع بخشیدن در تخصیص اعتبارات برای این طرح‌های نیمه‌کاره تصمیماتی گرفته شد.

 برداشت 100 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی

بوشهر|  گوجه‌فرنگی‌کاران استان بوشهر صد هزار تن محصول خارج از فصل برداشت کردند. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز برداشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان گفت: کشاورزان این میزان محصول را از سطح 2 هزار هکتار مزرعه برداشت کرده‌اند. خسرو عمرانی افزود: بیش از 12 هزار هکتار از اراضی استان به کشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل اختصاص دارد و شهرستان‌های دشتستان، دشتی، دیر، جم و کنگان در تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل نقش مهمی دارند ولی بیشترین محصول در شهرستان دیر و دشتی کشت و برداشت می‌شود. وی گفت: برداشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان از اواسط آبان در مناطقی که آب و هوای‌شان خنک‌تر است، آغاز شده است. برداشت تا اوایل اردیبهشت سال آینده ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود 560 هزار تن محصول برداشت شود.

 کمک ۲۶۵ میلیون تومانی زنجانی‌ها

به زلزله‌زدگان کرمانشاه

زنجان|  مدیرعامل هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به اینکه مردم زنجان ۲۶۵ میلیون تومان به مردم زلزله‌زده کرمانشاه کمک کردند، گفت: ۳۲۰ امدادگر نیز برای اجرای طرح زمستانی در پایگاه‌های بین‌راهی هلال احمر مستقر شدند. شهرام میرزایی دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله در استان کرمانشاه در 21 آبان ماه هلال‌احمر استان زنجان آمادگی خود را به سازمان امداد و نجات کشور اعلام کرد. وی با ابراز خرسندی از عملکرد تیم هلال‌احمر استان زنجان گفت: هلال‌احمر استان زنجان در 16روز کاری در منطقه بود و بعد از اتمام ماموریت، منطقه را به امداد و نجات کشور تحویل داد.

 

ارسال نظر