پرداخت کمک‌های بلاعوض به یک هزار واحد زلزله زده

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۹۴
پرداخت کمک‌های بلاعوض به یک هزار واحد زلزله زده

کرمانشاه|

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه پرداخت کمک‌های بلاعوض زلزله‌زدگان برعهده این بنیاد قرار دارد از پرداخت کمک به یک هزار واحد زلزله‌زده استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا تابش دیروز در نشستی خبری با خبرنگاران کرمانشاه اظهار کرد: در یک ماهی که از زلزله 7.3ریشتری 21 آبان استان کرمانشاه می‌گذرد تاکنون یک‌صد هزار واحد مورد ارزیابی قرار گرفته است. وی با بیان اینکه از مجموع واحدهای ارزیابی شده 18هزار و 700واحد نیاز به بازسازی کامل دارد، افزود: از این تعداد 12هزار و 300واحد در روستا و 6 هزار و 500 واحد نیز در شهر قرار دارند.

تابش، تعداد واحدهای تعمیراتی فوری را نیز 50 هزار واحد عنوان کرد و گفت: 32هزار واحد آن در مناطق شهری و 18هزار واحد نیز در مناطق روستایی قرار دارند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه 18هزار واحد دیگر هم نیازمند تعمیرات هستند اما فعلا و به صورت موقت قابل استفاده است، گفت: حدود 12هزار و 300واحد نیز در زلزله مهیب یک ماه پیش خوشبختانه خسارتی ندیده بود.

وی در ادامه از تشکیل 18هزار پرونده برای افراد زلزله‌زده برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: تاکنون 6 هزار و 500 پرونده به شعب بانک‌ها برای عقد قرارداد ارجاع شده است.

تابش خاطرنشان کرد: تاکنون به یک هزار واحد نیز کمک‌های بلاعوض در مناطق شهری و روستایی پرداخت شده است.

رییس بنیاد مسکن کشور در ادامه اشاره‌یی نیز به مقدار تسهیلات و کمک‌های بلاعوض داشت و گفت: مبلغ تسهیلات در شهر 400میلیون ریال و در روستا 300میلیون ریال است ضمن اینکه کمک‌های بلاعوض برای زلزله‌زدگان شهری 60 میلیون ریال و برای زلزله‌زدگان روستایی 50 میلیون ریال است.

 

ارسال نظر