اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۲۷

 ایمن‌سازی خط لوله 12 اینچ کلاله – مراوه‌تپه؛ گرگان   مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز گفت: خط لوله 12 اینچ کلاله – مراوه‌تپه ایمن‌سازی شد. رسول داودی‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: خط لوله 12 اینچ کلاله – مراوه‌تپه ایمن‌سازی شد.  وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و تخریب قسمت‌هایی از مسیر این خط لوله افزود: در راستای پایداری انتقال گاز، ایمن‌سازی خط لوله کلاله – مراوه‌تپه و جاده دسترسی به آن در دستور کار مرکز بهره‌برداری خطوط لوله قرار گرفت.  مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز با اشاره به اینکه ایمن‌سازی در خط لوله مذکور و جاده دسترسی به آن در 15 نقطه انجام شد خاطرنشان کرد: مرکز بهره‌برداری خطوط لوله گرگان با استفاده از امکانات شرکتی و بهره‌گیری از خدمات بخش خصوصی به روش‌های گونی‌چینی، گابیون‌بندی و کف‌بندی اقدام به ایمن‌سازی کرده است.  داودی‌نژاد بیان کرد: ایجاد کانال‌های هدایت آب‌های سطحی، نصب لوله‌های آب‌رو، تعمیر پل‌ها و لایروبی دهانه آنها نیز از دیگر اقدامات جهت ایمن‌سازی خط لوله کلاله – مراوه‌تپه بوده است.

 بازدید از پروژه فرهنگ سرا و خانه محله آمل؛ ساری   یونسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ضمن بازدید از پروژه مذکور بیان کرد در راستای کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی محلات آسیب‌پذیر شهرهای استان مازندران و براساس سیاست‌های ابلاغی دولت محترم فعالیت‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون در محلات هدف شهرهای استان در راستای کاهش مشکلات اجتماعی- فرهنگی همچنین توانمند‌سازی ساکنان اینگونه محلات صورت گرفته است. وی مشارکت و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط را برای رسیدن به اهداف پیش‌رو ضروری دانست و عنوان کرد، می‌توان با هماهنگی و مدیریت یکپارچه و استفاده از توان دستگاه‌های مختلف استانی و شهرستانی در راستای کاهش مشکلات محلات مد نظر گام برداشت. در ادامه سعید میرزاپور رییس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل با بیان اینکه براساس مطالعات صورت گرفته در 5 شهر ساری، آمل، بابل، قائم‌شهر و نکا 19محله (سکونتگاه‌های غیررسمی) شناسایی و مصوب شده است، فعالیت در عرصه‌های ناکارآمد در شهرهای استان را به عنوان اولویت اصلی اداره کل قلمداد و خواستار توجه بیشتر مدیران شهری و استانی به مقوله خطیر و مهم ساماندهی و توانمند‌سازی محلات هدف شد.

 توقف بولدوزر میلیاردی در اشکذر؛ یزد   بولدوز یک میلیاردی در اشکذر توقیف شد.  فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر گفت: ماموران پلیس شهرستان اشکذر هنگام کنترل محورهای مواصلاتی استان از یک دستگاه تریلر ایویکو که از جنوب شرق عازم اصفهان بود یک دستگاه بولدوزر قاچاق کشف کردند.  سرهنگ ثقفی افزود: در این عملیات یک نفر متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.  کارشناسان ارزش این بولدوزر را یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کردند.

 وضعیت مطلوب لرستان در لایحه بودجه امسال؛ خرم‌آباد  رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: وضعیت استان در لایحه بودجه 97 نسبت به بودجه سال 96 مطلوب گزارش شده‌ است. علی هادی‌چگنی در نشست با خبرنگاران برقراری عدالت اجتماعی، کاهش فقر مطلق و افزایش بهبود حوزه سلامت را ازجمله محورهای مهم لایحه بودجه سال ۹۷ عنوان کرد و با بیان اینکه توجه ویژه به عدالت اجتماعی، تولید و اشتغال و صادرات غیرنفتی از دیگر محورهای مهم لایحه بودجه97 است، اظهار کرد: اصلاح فرآیند تصویب، اصلاح فرآیند اجرا، استقرار بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد، افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌یی از دیگر محورهای این لایحه بودجه است. وی  اضافه کرد: هم‌اکنون 76میلیون و 300هزار نفر در کشور یارانه می‌گیرند که پیشنهاد شده این تعداد به 41میلیون و 800 هزار نفر کاهش یابد قطعا این کاهش تعداد یارانه‌بگیران می‌تواند موجب تزریق 188هزارمیلیارد و 300میلیون ریال به اقشار نیازمند و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی شود.

 105 هزار هکتار از اراضی استان قم در حالت بحرانی است؛ قم  مدیرکل محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه 8000 هکتار از اراضی استان به کانون فعال گردوغبار تبدیل شده‌ است، گفت: برنامه عمل استان قم برای مقابله با پدیده گرد و غبار با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار قم بررسی می‌شود. تورج همتی در سومین جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان قم گفت: پدیده گرد و غبار از مهم‌ترین معضلات زیست محیطی در مرکز کشور است که چندین استان ازجمله پایتخت را درگیر و بیش از 25درصد جمعیت کشور را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند.  وی با بیان اینکه نسبت روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس و عموم مردم بر اثر پدیده گرد و غبار از 13روز در تابستان سال گذشته به 49روز در سال جاری رسیده است، اظهار کرد: بر اثر خشکسالی و قطع حقابه‌های رودخانه‌ها و تالاب‌های استان 105هزار هکتار از اراضی استان در حالت بحرانی قرار گرفته و 8 هزار هکتار نیز به کانون فعال گرد و غبار تبدیل شده‌اند.

 بیمه شدن 158 هزار هکتار از مراتع خراسان‌رضوی؛ مشهد  158هزار هکتار از عرصه مراتع منابع طبیعی خراسان رضوی طی سال زراعی 96-95 بیمه شده است. سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی در باره بیمه شدن 158هزار هکتار از مراتع خراسان رضوی آبخیزداری خراسان رضوی گفت: بر این اساس 17فقره طرح مرتعداری زیر پوشش «بیمه حمایت از محصولات کشاورزی» قرار گرفته است.  علی‌اصغر طالبان‌فرد افزود: تاکنون با اجرای این طرح 623 خانوار بهره‌بردار از این مراتع در خراسان رضوی نیز بیمه شده‌اند.  او گفت: مرتعداران می‌توانند با در دست داشتن پروانه چرای دام یا طرح مرتعداری برای نام‌نویسی در صندوق بیمه محصولات کشاورزی و منابع طبیعی به بانک کشاورزی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.  او افزود: طرح‌های مرتعداری به مدت 6 ماه در مقابل خطر ناشی از بلایای طبیعی شامل خشکسالی، سیل و تگرگ زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

 دستگاه‌های اجرایی همدان میزان بدهی به بانک‌ها را گزارش دهند؛ همدان  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی همدان تا پایان سال میزان بدهی به بانک‌ها را گزارش دهند، گفت: دستگاه‌ها باید جذب اوراق تسویه و اسناد خزانه را جدی بگیرند. سیدناصر محمودی استفاده دستگاه‌های اجرایی استان همدان از اسناد خزانه اسلامی و اوراق تسویه خزانه را بهترین فرصت برای پرداخت بدهی‌ دستگاه‌های دولتی عنوان کرد. وی عنوان کرد: بر این اساس فرصتی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده شده که از دو ابزار اسناد خزانه اسلامی و اوراق تسویه برای پرداخت بدهی‌های خود به اشخاص حقیقی و حقوقی استفاده کنند.

 

ارسال نظر