اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۵۱

 افزایش 60 درصدی بار برق مصرفی شهرستان‌های زلزله زده-کرمانشاه| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از افزایش 60درصدی بار برق مصرفی در شهرستان‌های زلزله‌زده استان خبر داد.

علیمراد مرادی‌مجد با اشاره به استفاده زلزله‌زدگان از هیتر (بخاری برقی) پرمصرف برای گرم کردن کانکس‌ها و چادرهای محل اسکان، اظهار کرد: بار مصرفی برق شهرستان‌های زلزله‌زده نسبت به قبل از این حادثه بیش از۶۰درصد اضافه شده است. برای مثال بار مصرفی شهرستان سرپل‌ذهاب به ۴۴مگاوات رسیده است. به گفته این مسوول، شرکت توزیع برق کرمانشاه با تمام امکانات درحال تقویت شبکه‌های موجود متناسب با افزایش بار ایجاد شده است. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با اشاره به تداوم ارائه خدمات در مناطق زلزله‌زده، عنوان کرد: یازده مرکز مستقر در مناطق زلزله‌زده همچنان خدمات رسانی می‌کنند.

 باید استانداردهایی برای مدیران روابط عمومی مشخص شود-تهران|دبیر علمی کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران گفت: هنوز تعریف جامعی برای روابط عمومی در ایران وجود ندارد و باید حداقل استاندارد برای مدیران روابط عمومی مشخص شود.

هادی زمانی دیروز در نشست خبری کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران اظهار کرد: این کنفرانس جهت ارتقای سطح روابط عمومی‌ها صورت گرفته و امیدواریم که آغاز آموزش‌های مطبوعات، رسانه‌ها و نشریات باشد. در هر سنی باید همزمان با آموزش دیدن، توانایی آموزش دادن را نیز داشته باشیم هر چه آموزش در جامعه رسانه و مطبوعات افزایش یابد اثر این آموزش ماندگارتر است و هر چه از آموزش و پژوهش فاصله بگیریم مانند این است که به دور خودمان بگردیم.

 گشایش بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی بخش خصوصی در شرق کشور-مشهد| نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی با حضور استاندار و مدیران خراسان‌رضوی در شهرک صنعتی مشهد گشایش یافت.مدیرعامل این شرکت گفت: این شرکت برای گشایش بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی بخش خصوصی در شرق کشور بیش از

20 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. سیامک فارسیان افزود: با راه‌اندازی این نیروگاه، روزانه به‌طور میانگین 450 کیلووات ساعت برق تولید و روانه شبکه توزیع برق می‌شود. استاندار خراسان‌رضوی هم در این مراسم گفت: استانداری از سرمایه‌گذاران در زمینه انرژی‌های خورشیدی با اعطای زمین و وام برای تجهیز حمایت می‌کند. علیرضا رشیدیان افزود: تا اکنون 600 نیروگاه کوچک خورشیدی در استان راه‌اندازی شده است و درصدد افزایش این تعداد نیروگاه‌ها تا 2 هزار نیروگاه کوچک خورشیدی هستیم.

 آیین‌نامه طرح اشتغال روستایی استان ایلام ابلاغ‌ شد-ایلام| استاندار ایلام گفت: آیین‌نامه طرح اشتغال روستایی استان ایلام ابلاغ‌ شده است. قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه طرح پیشرفت، عمران و آبادانی روستاها اظهار داشت: با تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی، تسهیلات توسعه روستایی به اشتغال‌زایی اختصاص یافت. وی با بیان اینکه آیین‌نامه طرح اشتغال روستایی ایلام ابلاغ‌ شد تاکید کرد: اعتبارات طرح پیشرفت، عمران و آبادانی در راستای توسعه روستاهای هدف استان ایلام، باید کامل تخصیص یابند و موانع موجود بر سر آن باید شناسایی و احصا شوند. استاندار ایلام ادامه داد: سپاه در راستای توسعه روستایی و اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های خوبی انجام داده است و باید این اقدامات تداوم یابد.

 اجرای طرح صدور پروانه کار یک ساله برای اتباع افغانستان و عراق- کرمان|طرح صدور پروانه کار یکساله برای اتباع افغانستان و عراق اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: اتباع افغانستانی و عراقی ساکن در استان کرمان می‌توانند از دوشنبه با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کار شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان، بردسیر، زرند، کوهبنان و راور پروانه کار یک ساله دریافت کنند. رضا اسماعیلی افزود: براساس دستورالعمل تازه اتباع افغانستان و عراق دارای کارت‌های آمایش 11 و 12 می‌توانند با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کار شهرستان‌های محل اقامت خود و پرداخت هزینه تمدید پروانه کار به مدت یک سال 285 هزار و 700 تومان و برای صدور پروانه کار 360 هزار تومان از مزایای پروانه کار برخوردار شوند.

 برگزاری رزمایش مشترک طرح زمستانی در چهارمحال و بختیاری -شهرکرد| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با فرا رسیدن فصل سرما طرح زمستانی و رزمایش مشترک پلیس راه، راهداری و سازمان امداد و نجات جاده‌یی در استان آغاز می‌شود. احمد جمشیدی اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن فصل سرما طرح زمستانی و رزمایش مشترک پلیس راه، راهداری و سازمان امداد و نجات جاده‌یی در اردبیل آغاز می‌شود، این طرح به مدت 93 روز ادامه خواهد داشت تا بتوانیم در جاده‌های مواصلاتی خدمات خود را ارتقا دهیم.

 خودکفایی در سازه‌های نیروگاهی به همت متخصصان اراکی-اراک|به همت متخصصان اراکی، کشور در طراحی و ساخت سازه‌های فلزی و نیروگاهی به خودکفایی رسیده است. شرکت نصب نیرو وابسته به گروه صنعتی مپنا وزارت نیرو است که با سرمایه‌گذاری ۲۰۰میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده است و ظرفیت طراحی، ساخت و نصب سالانه ۲۵۰هزار تن سازه فلزی را در اختیار دارد. نیاری مدیرعامل این واحد صنعتی گفت: در طول ۲سال از آغاز فعالیت این شرکت ۱۵پروژه بزرگ نیروگاهی مانند: نیروگاه پرند، نیروگاه فردوسی مشهد، نیروگاه غرب کارون، ... و بندرعباس طراحی، ساخته و نصب شده است.

 تنها ۱۷ درصد حمل و نقل تهران ریلی است-تهران| استاندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای این استان گفت: تنها ۱۷ درصد حمل و نقل تهران ریلی است، در حالی که براساس مصوبه آلودگی هوا باید این میزان ۳۰ درصد باشد. محمدحسین مقیمی دیروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران طی سخنانی با اشاره به اختصاص۱۰درصد ظرفیت نیروگاه‌ها برای تولید انرژی بادی و خورشیدی اشاره کرد و گفت: این مساله مصوبه دولت بوده است و باید اجرایی شود.

 

ارسال نظر