ظرفیت سواحل مکران برابر با درآمد نفتی کشور است

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۴۹
ظرفیت سواحل مکران برابر با درآمد نفتی کشور است

قم|

 مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ظرفیت درآمدی سواحل مکران چابهار برابر با میزان درآمد نفتی کشور است که باید با تعامل دانشجویان و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی این هدف حاصل شود.

به گزارش ایرنا، فضل‌الله ایرجی‌کجوری دیروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی «مکران؛ گنج بیکران» در قم افزود: برآوردها نشان می‌دهد اگر فاز چهارم توسعه اسکله شهید بهشتی و شهید کلانتری در سواحل مکران به بهره‌برداری برسد و راه‌آهن چابهار نیز تکمیل و به آسیای میانه و کشور افغانستان متصل شود، درآمد این مسیر تجاری برابر درآمد نفت و پایدار خواهد بود. وی بر لزوم توسعه مسکونی در این منطقه تاکید و اضافه کرد: اگر امکان زندگی مناسب در این منطقه فراهم شود و جمعیتی در اینجا ساکن شود بسیاری از مشکلات از جمله مسائل امنیتی حل می‌شود. وی ادامه داد: دانشجویان و نخبگان کشور در این حوزه نیز می‌توانند

نقش‌آ‌فرینی کنند و نسبت به مسوولیت اجتماعی که دارند، پاسخگو باشند. عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره مکران به حمایت از طرح‌های دانشجویی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: جشنواره مکران به نحوی دنبال شناسایی مساله و ارائه راه‌حل برای موضوع توسعه مکران است که با تعامل دانشجویان و نیروی دریایی ارتش اجرایی شد.

ایرجی با بیان اینکه دانشجویان باید دنبال طرح‌های علمی که ما را به موضوع‌های ثمربخش و نتیجه بخش هدایت کنند، باشند، اضافه کرد: وزارت علوم از انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویان حمایت می‌کند.

 

ارسال نظر