107 میلیون مترمکعب آب در خراسان‌جنوبی صرفه‌جویی شد

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۲۱۵
107 میلیون مترمکعب آب در خراسان‌جنوبی صرفه‌جویی شد

خراسان‌جنوبی|

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی خراسان‌جنوبی گفت: با اجرای طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در استان، 107 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در منابع آبی مجاز انجام شده است.

حسین امامی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این میان اقدامات صورت گرفته در زمینه انسداد چاه‌های غیرمجاز استان نیز قابل‌توجه بوده که مجموع صرفه‌جویی ناشی از این اقدام حدود 5.9میلیون مترمکعب گزارش شده است. وی گفت: در سالیان گذشته به سبب برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی و همچنین خشکسالی‌های پیاپی سطح آب زیرزمینی با افت شدیدی مواجه شده است.

وی با اشاره به افت سطح آب در دشت‌های استان بیان کرد: بر اثر این افت برخی مناطق ازجمله دشت‌های سرایان و فردوس با فرونشست زمین و ایجاد شکاف‌هایی در سطح زمین مواجه شده‌اند. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه فرونشست زمین پیام نابودی سفره آب زیرزمینی و وقوع زلزله‌یی خاموش را به همراه دارد عنوان کرد: ادامه این روند تبعات خطرناکی مانند نابودی سفره‌های آب زیرزمینی و در نتیجه نابودی حیات منطقه را در پی خواهد داشت. وی اظهار کرد: براساس مصوبات شورای عالی آب کشور بررسی پدیده فرونشست آبخوان‌های ممنوعه کشور به‌عنوان یکی از پروژه‌های اصلی طرح تعادل‌بخشی منابع آبی، به عهده سازمان زمین‌شناسی کشور قرار گرفته است.

 

ارسال نظر