اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۹۰

 پیام شهردار ساری به مناسبت هفته وحدت- ساری| مهدی عبوری، شهردار ساری در پیامی سالروز میلاد حضرت رسول، امام جعفر صادق و هفته وحدت را تبریک گفت.در بخشی از این پیام آمده است:«میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد ‌مصطفی(ص)؛ جشن با شکوه جهان‌اسلام، یادآور درخشش ستاره‌یی است که جهانی را به انوار معرفت، صلح و آرامش منور ساخت.

این اتفاق مبارک، نقطه عطفی در رسالت انبیا و آغاز تحولی شگرف در جامعه بشریت بود چراکه جنس اعجاز این رسول الهی کتابی آسمانی بود و اقْرأْ بِاسْمِ ربِّک الّذِی خلق، خوانش نخستین کلام وحی برای نبی اکرم(ص) جهانی نو را نوید داد که پایانی بود بر ظلمت و تاریکی‌ها و انوار هدایت جهان را به نور توحید متبلور ساخت.

 اینجانب فرا رسیدن ولادت خجسته و پرمیمنت ختم‌المرسلین، فخر عالم، پیام‌آور عزت، رحمت و سعادت بشر، حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت و نیز ولادت فرخنده پیشوای راستین صالحین و صدیقین، حضرت امام جعفر صادق(ع) را به همه امت اسلامی به ویژه شهروندان شریف ساروی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم».

  مدیرعامل گاز مازندران در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز تقدیر ویژه شد

 با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و استاندار مازندران، مدیرعامل گاز استان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز مورد تقدیر ویژه قرار گرفت. جعفر احمدپور، مدیرعامل شرکت گاز مازندران در سومین اجلاسیه استانی نماز در مازندران که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مازندران، مدیران کل و دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان مازندران برگزار شد مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

بر پایه این گزارش در متن تقدیر محمد اسلامی استاندار مازندران خطاب به مدیرعامل شرکت گاز مازندران آمده است: در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در امر ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز و در اجرای برنامه‌های ابلاغی ستاد اقامه نماز در سال 1395 اقدام نموده‌اید بدین وسیله از مساعی جنابعالی در جهت نشر و ترویج فرهنگ نماز این فریضه الهی که ثمره حکومت صالحان و سرلوحه حکم مولای متقیان به والیان است به مصداق بیان«من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» شایسته تقدیر ویژه است. توفیق روزافزون برای جنابعالی و همکاران ارجمندتان را از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نماییم.

 تولید 217 تن گوشت شتر مرغ در خراسان ‌جنوبی-بیرجند| رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: طی 7ماهه امسال 217تن گوشت شتر مرغ در خراسان‌جنوبی تولید شد. هاشم ولی‌پور مطلق دیروز در جمع خبرنگاران گفت: طی 7ماهه امسال میزان 217تن گوشت تولید شده و 6200 قطعه شترمرغ کشتار شده است. وی درخصوص ارزش این مقدار گوشت و اینکه در چند واحد پرورشی تولید شده ‌است، افزود: ارزش این مقدار گوشت 72میلیارد و در 16واحد پرورشی‌ تولید شده است. ولی‌پورمطلق افزود: 30درصد مصرف گوشت شترمرغ در داخل استان خراسان‌جنوبی و 70درصد آن به خارج استان صادر که بیشتر به تهران و دیگر استان‌های همجوار صادر می‌شود. وی با بیان اینکه شمار بهره‌برداران در استان 17نفر است، اظهار کرد: در مدت 7ماهه امسال 4200عدد تخم شترمرغ در خراسان‌جنوبی تولید شده که همه تخم تولید شده در داخل استان مصرف می‌شود.

 40 درصد مدارس روستایی «باشت» فاقد سیستم گرمایشی استاندارد - مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت گفت: 40درصد مدارس روستاهای این شهرستان سیستم گرمایشی استاندارد ندارند. محمود نظری افزود: بیشترین جمعیت دانش‌آموزی در مدارس شهری شهرستان باشت قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: 100درصد مدارس شهری شهرستان باشت دارای وسایل گرمایشی استاندارد هستند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت تصریح کرد: 60 درصد مدارس روستاهای شهرستان باشت نیز از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده می‌کنند. نظری خاطرنشان کرد: 30 باب از مدارس باشت به‌ علت قرار گرفتن در مناطق صعب‌العبور از وسایل گرمایشی استاندارد بهره‌مند نیستند. وی ادامه داد: در شهرستان باشت 3800دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

 برداشت بیش از 12 هزار تن انواع سبزیجات برگی از مزارع طبس- مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: برداشت سبزیجات برگی از سطح 440هکتار مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان طبس آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود از این سطح بالغ بر 12هزار و 320تن انواع سبزیجات برگی برداشت شود. بخشایی متوسط عملکرد سبزیجات برگی در شهرستان طبس را 28تن در هکتار اعلام کرد و افزود: شهرستان طبس مقام نخست سطح زیر کشت و تولید سبزیجات برگی استان خراسان‌جنوبی را دارد. بخشایی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این شهرستان در همه فصول سال کشت انواع مختلف سبزیجات انجام می‌شود و محصول تولیدی منطقه از عطر، طعم و کیفیت خاصی برخوردار است. وی ادامه داد: سبزیجات برگی این شهرستان شامل اسفناج، جعفری، شنبلیله، شوید، شاهی، گشنیز، ریحان، نعنا، تره، تربچه، پیازچه، مرزه و کاهو است.

 صادرات کیوی‌ با کیفیت گیلان برای حفظ بازارهای هدف- رشت| ‌معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: برای حفظ بازارهای هدف و افزایش صادرات کیوی‌های گیلان، ارتقای کیفیت گیلان راهکار اصلی محسوب می‌شود. ‌حبیب جهانساز گفت: برداشت کیوی در گیلان درحال انجام است و تولید امسال این محصول در استان نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد. وی افزود: سال گذشته 130هزار تن کیوی در گیلان تولید شد، این درحالی است که پیش‌بینی می‌شود امسال تولید این محصول به 141هزار تن برسد.

جهانساز با اشاره به اینکه کشورهایی چون آذربایجان، روسیه، عراق، ترکیه و هندوستان ازجمله مشتری‌های کیوی گیلان محسوب می‌شوند، ادامه داد: برای حفظ این بازارها باید کیوی با کیفیت بسیار مناسب وارد این کشورها شود از این رو به کیوی‌کاران توصیه کردیم تا از برداشت زودرس کیوی از باغات خودداری کنند و خوشبختانه این هدف مهم تحقق یافت.

 

ارسال نظر