اقتصاد مقاومتی خود را در صادرات نشان می‌دهد

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۸۸
اقتصاد مقاومتی خود را در صادرات
نشان می‌دهد

تهران|

استاندار تهران معتقد است: ایجاد علاقه‌مندی برای خرید تولید ملی در داخل و ایجاد مطلوبیت برای خرید کالای ایرانی در خارج اجرای اقتصاد مقاومتی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار و با حضور امامی امین معاون امور اقتصادی استانداری، نعمت‌الله ترکی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و اعضای ستاد برگزار شد. در ابتدای جلسه محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه وضعیت صادرات غیرنفتی استان تهران

در راستای تحقق اصول اقتصاد مقاومتی با اشاره به گزارش ارائه شده از وضعیت صادرات استان تهران گفت: اجرای اصول اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است و باید در این بخش جدی‌تر وارد شویم و براساس هدف‌گذاری تعیین شده و تکلیف مشخص عمل کنیم.

او افزود: اقتصاد مقاومتی خود را در صادرات نشان می‌دهد و گزارش‌ها باید متناسب با تکالیف مشخص شده برای هر دستگاه ارائه شود. استاندار تهران گفت: اگر بتوانیم رغبت خرید کالای داخلی را برای خریدار خارجی بیشتر کنیم، بخش مهمی از اصول اقتصاد مقاومتی اجرا شده است. مقیمی ادامه داد: براساس هدف‌گذاری مشخص شده سال ۹۶ باید 16.1میلیارد دلار صادرات استان تهران انجام شود و لازم است براساس این تکلیف برنامه‌ریزی‌ها انجام شود. او گفت: آذر و دی فصل مهمی برای صادرات است و باید فعالیت‌ها در این دو ماه برای صادرات افزایش یابد. استاندار در پایان تاکید کرد: باید مشکلات سر راه صادرات شناسایی شود و پارامترهایی که موجب شده است تا برخی شرکت‌ها در صادرات موفق‌تر عمل کنند، به سایر شرکت‌های داخلی نیز گسترش یابد.

 

ارسال نظر