امام جمعه اهواز خواستار لغو مصوبه استخدام غیربومی‌ها در شرکت نفت شد

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۵۲
امام جمعه اهواز خواستار لغو مصوبه استخدام غیربومی‌ها
در شرکت نفت شد

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: تصمیم غیراصولی صنعت نفت درخصوص جذب نیروهای غیربومی در میدان‌های نفتی خوزستان، این استان را با بحران جدی روبه‌رو ساخته و زمینه را برای سوءاستفاده دشمنان از جوانان فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا آیت‌ا... سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با تاکید بر لغو مصوبه جذب 2هزار و 500 نیروی غیربومی در میدان‌های نفتی خوزستان توسط کارگزاری صنعت نفت اظهار کرد: اجرای این مصوبه مانند یک عارضه بیماری برای هر کشور و نظامی یک خطر بزرگ محسوب می‌شود. وی افزود: بی‌مهری مسوولان صنعت نفت نسبت به جذب نیروهای بومی استان‌ها برای هیچ یک از مسوولان خوزستان و ائمه جمعه قابل قبول نیست چراکه این میدان‌های نفتی در این استان بوده و براساس قانون اولویت با نیروهای بومی است. خطیب نماز جمعه اهواز ادامه داد: نیروهای بومی مناطق هویزه، جفیر و سوسنگرد بیشترین سهم را باید از این استخدامی داشته باشند چراکه تخصص لازم را داشته و اگر هم در این خصوص نیازمند تخصص بیشتر هستند، می‌توان آن را با برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی تقویت کرد. وی بیان کرد: تمامی علما و ائمه جمعه خوزستان نامه‌یی را مبنی بر این بی‌مهری صنعت نفت برای رییس‌جمهوری آماده کرده‌اند تا اعتراض خود را نسبت به این مساله مهم نشان دهند. آیت‌ا... موسوی‌جزایری گفت: مسوولان باید گوش‌های خود را باز کنند و بدون ملاحظه عواقب کار، دست به این اقدام نزنند چراکه نادیده گرفتن حقوق نیروهای بومی باعث نگرانی شده و دشمن را از این موضوع خرسند می‌کند. وی اظهار کرد: دشمنان اسلام هر روز به دنبال بهانه‌یی برای ایجاد تفرقه در خوزستان هستند و نباید با این اقدام این بهانه را به دست دشمنان بدهیم. خطیب نماز جمعه اهواز گفت: درخصوص جذب نیروهای بومی در میدان‌های نفتی خوزستان هیچ توجیهی از هیچ مسوولی پذیرفته نیست.

وی بیان کرد: اگر این مسوولان می‌توانند با عدالت رفتار کنند بر سر کار بمانند و اگر هم نمی‌توانند که در نظام جمهوری اسلامی که نظام عدالت است، جایی برای آنها نیست.

 

ارسال نظر