لغو ویزا برای اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۵۱
لغو ویزا برای اتباع خارجی
در منطقه آزاد اروند

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با فراهم شدن زیرساخت لازم زمینه سفر بدون روادید اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند فراهم شد.

عبدالله کعبی پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا آبادان اظهار کرد: این مهم بعد از 12سال از ابلاغ تشکیل سازمان منطقه آزاد اروند برای رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری و گردشگر اجرا می‌شود. وی هدف سازمان منطقه آزاد اروند را جبران عقب‌ماندگی‌های

8 سال جنگ تحمیلی و بازگرداندن رونق دوباره به شهرهای آبادان و خرمشهر عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی مدونی برای بازسازی و اصلاح زیرساخت‌های ویران شده این 2شهر لحاظ نشده بود. کعبی نگاه دولت و سازمان منطقه آزاد اروند به شهرهای آبادان و خرمشهر را ویژه و در راستای محرومیت‌زدایی و رونق اقتصادی آنها توصیف کرد و گفت: دولت یازدهم با هدف بهره‌مندی همه ساکنان این 2شهر محدوده منطقه آزاد اروند را افزایش داده است. وی راهبرد سازمان منطقه آزاد اروند برای توسعه همه ‌جانبه شهرهای آبادان و خرمشهر را بهره‌گیری از مشارکت مردم در آبادانی، سازندگی و بازگرداندن رونق قبل از جنگ تحمیلی توصیف کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد اروند متولی ایجاد زیرساخت‌ها ازجمله ساخت، تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، توسعه آموزش و دانشگاه‌ها، توسعه حمل و نقل از طریق تجهیز فرودگاه و راه آهن، توسعه بنادر، هتل‌ها و اماکن گردشگری است.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: باید برای توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در منطقه ایجاد جاذبه کنیم که یکی از این جاذبه‌ها امنیت سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زیرساخت‌هاست. وی اظهار کرد: امنیت سرمایه‌گذاری در محدوده سازمان منطقه آزاد اروند در حد مطلوبی است و زیرساخت‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شده است.

کعبی در بخش دیگری نقد سازنده را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و گفت: از نقد منصفانه و سازنده استقبال می‌کنیم و آن را در راستای پیشرفت منطقه می‌دانیم.

وی افزود: متاسفانه برخی با بزرگ‌نمایی مشکلات، نقد مغرضانه را با هدف سلب اعتماد مردم در پیش گرفته‌اند. قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: کسی منکر مشکلات و نارسایی‌ها در این منطقه نیست ولی مهم این است که حرکت برای عمران و آبادانی شهرهای آبادان و خرمشهر به همت مردم و مسوولان در جریان باشد.

 

ارسال نظر