امضای میثاق ‌نامه مدیران استان کرمانشاه برای کاهش نرخ بیکاری به 14 درصد

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۵۰
امضای میثاق ‌نامه مدیران استان کرمانشاه
برای کاهش نرخ بیکاری به 14 درصد

مدیران کرمانشاه میثاق نامه‌یی امضا می‌کنند که تا پایان برنامه ششم توسعه نرخ بیکاری استان را از 22درصد فعلی به 14درصد برسانند؛ استاندار کرمانشاه هم تاکید کرد که عمل نکردن به این میثاق‌نامه به معنای استعفای آن مدیر تلقی خواهد شد.

هوشنگ بازوند روز پنج‌شنبه در ستاد اشتغال استان گفت: حدود 5 سال پیش نرخ بیکاری استان 16درصد بود که این رقم اکنون 22درصد است و علت اصلی این نتیجه عملکرد ضعیف برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

بازوند تاکید کرد که در پایان برنامه ششم توسعه نرخ بیکاری در استان کرمانشاه باید به 14درصد برسد و هر مدیری به تعهدش در میثاق‌نامه ایجاد اشتغال عمل نکند به منزله استعفایش تلقی خواهد شد. وی افزود: برنامه‌ریزی برای اشتغال باید به گونه‌یی باشد که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جدید از آمار کنونی 145هزار بیکار استان نیز بکاهد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد اشتغال سخت‌ترین کار یک مدیر است، افزود: میثاق‌نامه مدیران استان برای ایجاد اشتغال باید عملیاتی باشد چراکه افکار عمومی از ما انتظار دارد و اگر قول و قرارهای ما عملی نشود، اعتماد مردم که سرمایه نظام است از بین می‌رود. بازوند تاکید کرد که روی کاغذ شغل ایجاد نمی‌شود؛ او طرح سامانه گرمسیری و اثراتش در اشتغال استان را مثال زد و گفت: برای تکمیل این طرح هنوز هزار و 800 میلیارد تومان پول کم داریم و معلوم هم نیست از کجا باید تامین شود.

وی افزود: برای این طرح پیش‌بینی شده که 62 هزار هکتار از اراضی دیم آبی شود اما واقعیت چیز دیگری است و درصد قابل توجهی از طرح روی بهبود آبیاری متمرکز است.

او در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از حضور رهبر معظم انقلاب در میان زلزله‌زدگان استان گفت: حضور ایشان در سرعت عمل دولتی‌ها خیلی نقش داشته است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه همه تمام قد پای کار بودند، افزود: در هیچ زلزله‌یی دولت تا این حد پای کار نبوده است. بازوند همچنین از نمایندگان مجلس بابت تصویب برداشت 600 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای کمک به واحدهای صنعتی، صنفی و کشاورزی خسارت دیده استان تشکر کرد. او ابراز امیدواری کرد که مدیران با این بودجه‌ها بتوانند زلزله را به فرصتی برای پیشرفت استان کرمانشاه تبدیل کنند.

 

ارسال نظر