اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۲۶

 الزام مدیران استانی وزارت صنعت به آموزش روش‌های مبارزه با پولشویی؛ مشهد  مشاور مبارزه با پولشویی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق قانون، تمام واحدهای صنفی، روسای اتحادیه‌ها، اتاق‌های اصناف و سازمان‌ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت ملزم به آموزش روش‌های مبارزه با پولشویی به کارمندان و افراد مجموعه خود هستند. جمشید گلپور در نخستین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی که دیروز در این سازمان برگزار شد، افزود: با مدیرانی که نسبت به برگزاری این دوره‌های آموزشی اقدام نکنند، برابر با ضوابط و مقررات رفتار می‌شود. وی اظهار کرد: قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم که توسط دولت تصویب شده باعث شفافیت مالی و جلوگیری از فساد اقتصادی در کشور می‌شود و در معنای عام، پولشویی به هر عمل مجرمانه و تخلفی که جنبه درآمدزایی داشته باشد، اطلاق می‌شود.

 برداشت زیتون گیلان رو به اتمام است؛ رشت  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در روزهای پایانی تولید زیتون در گیلان به‌سر می‌بریم. حبیب جهانساز گفت: امسال سال نیاور زیتون در گیلان است. وی افزود: هم‌اکنون در روزهای پایانی برداشت زیتون در باغ‌های گیلان به‌سر می‌بریم و اغلب ارقام روغنی در حال برداشت است. جهانساز با اشاره به اینکه شهرستان رودبار از قطب‌های تولید این محصول در گیلان به‌شمار می‌رود، ادامه داد: اگرچه کمیت تولید زیتون در گیلان امسال کم است، اما از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

 صادرات 54 میلیون دلاری کالا از چهارمحال ‌وبختیاری؛ شهرکرد  در 7 ماهه امسال صادرات کالا از چهارمحال‌وبختیاری 54 میلیون دلار ارزآوری داشته است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: تا پایان امسال صادرات کالا از گمرک استان

110 میلیون دلار ارزآوری خواهد داشت که البته صادرات استان از گمرک سایر استان‌ها هم بیش از 400میلیون دلار ارزآوری برای استان داشته است.  نعیم امامی با اشاره به مشکلات پیش روی صادر‌کنندگان کالا، افزود: در حوزه صادرات به کشور عراق، ما هر روز با مشکلات جدیدی مواجه می‌شویم چراکه صادرات فقط به یک کشور سم مهلکی است که کالاهای چینی و ترکی جایگزین کالاهای ایرانی می‌شوند.

 سومین نمایشگاه طلا و جواهر در کیش؛ کیش  مجری سومین نمایشگاه طلا و جواهر گفت:

 80 شرکت داخلی و خارجی شامل 65 شرکت داخلی و 15 شرکت خارجی از کشورهای هنگ‌کنگ، تایلند، هند و افغانستان در این نمایشگاه حضور دارند.  محمود بندرچی مجری سومین نمایشگاه طلا و جواهر، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کیش، گفت: 80شرکت داخلی و خارجی شامل 65 شرکت داخلی و 15شرکت خارجی از کشورهای هنگ‌کنگ، تایلند، هند و افغانستان در این نمایشگاه حضور دارند. وی افزود: در این نمایشگاه شرکت‌های طراحی و تولید، واحد‌های تولیدی داخلی و فعالان صنف طلا و جواهر و همچنین صنایع وابسته به حوزه طلا و جواهر انواع تولیدات خود را در زمینه‌های مختلف درمعرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

 

ارسال نظر