ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۴۸

زلزله ۴.۳ریشتری در بروجرد ۲۷ مصدوم بر جای گذاشت

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان گفت: زلزله ۴.۳ریشتری بامداد جمعه شب در بروجرد ۲۷مصدوم بر جای گذاشت و تعدادی از واحدهای مسکونی در بروجرد خسارت دید.

رضا آریایی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: ساعت 2بامداد زمین‌لرزه‌یی با شدت 4.3ریشتر در عمق 10کیلومتری زمین در شهرستان بروجرد، لرستان را لرزاند و مرکز این زمین‌لرزه براساس گزارش مرکز زلزله‌نگاری کشور به عرض و طول جغرافیایی 33.834و 48.685 بوده است. او عنوان کرد: در جریان وقوع زمین‌لرزه 4.3ریشتری در شهرستان بروجرد تعداد 27نفر از اهالی هنگام خروج از منزل دچار جراحت و در بیمارستان پذیرش شدند که تنها 2نفر از این تعداد در بیمارستان بستری‌ شده و بقیه به‌ صورت سرپایی درمان و مرخص شدند. مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان اظهار کرد: به تعدادی از واحدهای مسکونی بروجرد در جریان این زمین‌لرزه خساراتی وارد شده است.

4راهکار خروج شهرداری تهران از بحران مالی

مجید فراهانی رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر با مشکل جدی بدهی‌های شهرداری تهران روبه‌رو هستیم، نزدیک به 30هزار میلیارد تومان بدهی سررسید شده وجود دارد و بیش از 25هزار میلیارد تومان نیز برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نیاز است. در نتیجه سرجمع 55 هزار میلیارد تومان بدهی فعلی و آتی شهرداری تهران است که بیش از 3 برابر بودجه شهرداری تهران است.

او در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: از سوی دیگر به علت مشکلات متفاوت درآمدهای شهرداری هم محقق نمی‌شود، 70 درصد ساختار درآمد شهرداری به بحث تراکم و ساخت و ساز مربوط است که با توجه به افت ساخت و ساز در تهران و پیش‌فروش شدن تراکم محقق نخواهد شد. از این رو، چند راهکار اساسی برای اصلاح بودجه در دستور کار کمیسیون است.

این عضو شورای شهر گفت: راهکار اول کاهش هزینه است، چرا که تهران بسیار گران اداره می‌شود و این امر شامل هزینه‌های جاری و پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری است و همه هزینه‌ها باید با نظارت، استانداردسازی، همسان‌سازی و فرآیندسازی کاهش یابد. راهکار دوم اولویت‌بندی پروژه‌هاست، لزومی ندارد که همه پروژه‌ها در دستور کار قرار گیرد. پروژه‌هایی با پیشرفت بالای 70درصد و پروژه‌هایی با اهمیت برای زیست شهری در اولویت قرار دارند. فراهانی افزود: راهکار سوم نیز حذف هزینه‌هایی است که هیچ ارتباطی با وظایف اصلی شهرداری ندارد. شهرداری تهران طبق قانون موظف است، هزینه‌های خود را برای جایی صرف کند که به‌صرفه و صلاح عموم شهروندان باشد. بنابراین هزینه‌کرد برای مسائلی که فقط نفع یک‌سری افراد خاص را به دنبال دارد باید کاهش یافته و حذف شود و بودجه شهرداری صرف اموری شود که به مصلحت شهروندان تهرانی بازمی‌گردد. رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران افزایش درآمد پایدار را آخرین راهکار شهرداری دانست و گفت: راهکار بعدی که در دستور کار ما قرار دارد، مختص درآمدهای شهرداری است. بحث افزایش درآمدها و تمهید کدهایی برای ایجاد درآمدهای جدید پایدار شهری از حیث وضع عوارض جدید، از دیگر راهکارهاست.

استقبال از حذف عوارض جاده‌ای بین ایران و ارمنستان

در مذاکرات انجام شده بین مسوولان ایران و ارمنستان، ایروان از پیشنهاد طرف ایرانی درباره حذف عوارض حمل و نقلی بین دو کشور جهت تسریع در تردد بار و مسافر استقبال کرد.

به گزارش ایلنا رضا نفیسی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی وزارت راه و شهرسازی ایران خواستار تشکیل کمیته حمل و نقل بین دو کشور در فواصل زمانی 3 یا 6 ماهه برای رفع فوری موانع حمل و نقلی بین ایران و ارمنستان شد که مورد استقبال طرف ارمنی قرار گرفت. در این دیدار، نفیسی با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های فنی و عملیاتی شرکت‌های ایرانی آمادگی این شرکت‌ها را برای مشارکت در ساخت وساز کریدور شمال- جنوب ارمنستان اعلام کرد. او همچنین خواستار تسریع در عضویت ارمنستان در کنوانسیون‌های بین‌المللی حمل و نقل شده و این عضویت موجب تسهیل تردد خودروهای ارمنی به ایران و کاهش هزینه‌های تردد آنها ارزیابی شد. طرفین در این ملاقات بر اهمیت همکاری‌های حمل و نقلی فیما بین جهت دسترسی ارمنستان به آب‌های آزاد و دسترسی جمهوری اسلامی ایران به بازارهای حوزه اورآسیا و روسیه تاکید کردند.

 

ارسال نظر