اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۳۸

 سرمایه‌های دامی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با تهدید مواجه است

کرمانشاه| رییس شورای نظام دامپزشکی کرمانشاه گفت: سرمایه‌های دامی در مناطق زلزله زده با تهدید مواجه است. کامیار محمدزاده با نگرانی از وضعیت دام‌ها در مناطق زلزله‌زده استان، باتوجه به بازدید از مناطق زلزله‌زده متاسفانه مشکلاتی درخصوص جمعیت دامی در حال به وجود آمدن است که اگر به آنها توجه نشود به چالشی مهم تبدیل خواهد شد. وی با اشاره به وابستگی معیشت بخش زیادی از جمعیت استان به دام، گفت: بخشی از دام‌های استان در زلزله اخیر تلف شد و دام‌های باقی‌مانده نیز به‌علت مشکلاتی از جمله نبود تغذیه مناسب و نبود جایگاه مناسب نگهداری در حال نابودی هستند و در این شرایط روستاییان و دامداران چاره‌یی جز فروش دام‌های خود ندارند و این فروش دام‌ها چوب حراج به اقتصاد ناتوان استان است.  

 تسریع در اعطای تسهیلات سرمازدگی به کشاورزان خراسان‌جنوبی

بیرجند‌|  نماینده فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس دهم گفت: دولت مصوبه خود را برای اعطای تسهیلات سرمازدگی به کشاورزان خراسان‌جنوبی با اولویت شهرهای فردوس، بشرویه و سرایان اجرایی کند. محمدرضا امیرحسنخانی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر اعطای تسهیلات 100 میلیارد تومانی جبران سرمازدگی به کشاورزان استان خراسان‌جنوبی با اولویت شهرهای فردوس، بشرویه و سرایان اظهار داشت: بسیاری از کشاورزان معوقات بانکی دارند که در این مصوبه علاوه بر تمدید معوقات به مدت سه سال، تصریح شده نباید این موضوع مانعی برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان ایجاد کند.  

 برداشت گیاه آلوئه‌ورا در فومن

فومن| برداشت گیاه آلوئه‌ورا درشهرستان فومن آغاز شد. مدیرجهاد کشاورزی فومن گفت: برداشت آلوئه‌ورا در 2هکتار از زمین‌های کشاورزی فومن آغازشد. محمدرضا ابراهیم‌زاده افزود: پیش‌بینی می‌شود از 2هکتار زمین کشاورزی فومن 200تن آلوئه‌ورا به ارزش یک میلیارد و 500میلیون ریال برداشت شود. گیاه آلوئه‌ورا، مصرف دارویی، غذایی و صنعتی دارد.

 چشم‌انداز احیای باغستان‌های سنتی قزوین تدوین شود

قزوین| استاندار قزوین گفت: حفظ باغستان‌های سنتی قزوین بسیار مهم و یک ضرورت زیست‌محیطی است و باید برای احیای آن چشم‌انداز کوتاه و بلندمدت تدوین شود. عبدالمحمد زاهدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفظ باغستان‌های سنتی یک موضوع بسیار مهم زیست محیطی است و عدم توجه به این مساله بحران‌های زیستی برای قزوین و استان‌های همجوار به همراه دارد. وی با بیان اینکه باغستان‌های سنتی قزوین حکم سیستم تنفسی شهر قزوین را دارد عنوان کرد: اگر باغستان‌های سنتی از بین برود استان قزوین نیز به بحران آلودگی هوا مانند سایر کلان‌شهرها دچار می‌شود.

 ازسرگیری تولید اتوبوس در ساوه از سال آینده

ساوه| معاون استاندار و فرماندار ساوه از آغاز برنامه‌های هفته فرهنگی در این شهرستان از روز شنبه چهارم آذرماه خبر داد.

محمد بهاروند در نشست خبری با خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت تحقق سرمایه‌گذاری خودروسازی رنوی فرانسه در ساوه با وجود سنگ‌اندازی‌های خودروسازی داخلی گفت: تمامی اقدامات لازم برای واگذاری زمین با تغییر کاربری از کشاورزی به صنعتی و مباحث زیست محیطی آن انجام شده است و از طرفی کارخانجات بن رو این شهرستان از مجموعه‌های وابسته به سایپا نیز از آمادگی لازم برای ایجاد سرمایه‌گذاری برای رنو برخوردار است. 

 

ارسال نظر