چابهار یکی از محورهای کلیدی توسعه ایران است

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۳۳
چابهار یکی از محورهای کلیدی 
توسعه ایران است

سیستان‌وبلوچستان|  رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: چابهار به‌عنوان یک منطقه راهبردی و متصل به آب‌های آزاد اقیانوس هند یکی از محورهای مهم و کلیدی توسعه و پیشرفت ایران است. کمال خرازی که در راس هیاتی به بندرچابهار سفر کرده دیروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: توسعه سواحل مکران یکی از راهبردهای اصلی رهبری است و این منطقه جنبه ملی و بین‌المللی برای توسعه و پیشرفت ایران دارد.

وی افزود: چابهار راه دسترسی به آب‌های آزاد را فراهم می‌کند و اتصال کشورهای حاشیه اقیانوس هند به آسیای میانه از این نقطه راهبردی امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: باید همه مسوولان دستگاه‌های اجرایی برای آبادسازی سواحل مکران به‌ویژه چابهار و کنارک سیستان‌وبلوچستان تلاش کنند و نگذارند مشکلاتی نظیر حاشیه‌نشینی، بی‌آبی، کمبود امکانات فضای آموزشی، بهداشتی، ورزشی، راه و برق دامنگیر مردم شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های بزرگی نظیر راه آهن چابهار-سرخس، کارخانه‌های بزرگ فولاد و پتروشیمی و طرح توسعه بندر شهید بهشتی در حال اجراست و نیاز است ساخت راه‌های ترانزیتی دوبانده و فرودگاه بین‌المللی چابهار هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

 رییس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبری افزود: توجه عمیق رهبر معظم انقلاب به توسعه سواحل سبب شده تا بسیاری از کارهای زیربنایی در این منطقه برنامه‌ریزی شود. خرازی گفت: از آنجا که توسعه سواحل مکران جنبه بین‌المللی دارد شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبری به این مساله ورود پیدا کرده تا پس از بازدید از این منطقه مشکلات را به سمع و نظر رهبری برساند تا ایشان دستورات را برای رسیدگی و رفع مشکلات صادر کنند.

 

ارسال نظر