اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۴۰۰

 فاز اول بندر چابهار ‌به‌زودی افتتاح می‌شود؛ چابهار  ‌مدیرعامل سازمان بنادر کشور نیز در حاشیه بازدید از طرح توسعه بندر چابهار گفت: به‌زودی با حضور مسوولان عالی‌رتبه کشوری، فاز اول بندر چابهار افتتاح خواهد شد. ‌محمد راستاد افزود: افتتاح عملیات ترانزیت کالا از هند به افغانستان از طریق بندر چابهار با محموله ۱۰۰هزار تنی از موفقیت اخیر در این رابطه بود. وی تاکید کرد: کشورهای منطقه برای توسعه ترانزیت از طریق بندر چابهار، عزم جزم دارند. راستاد تاکید کرد: توسعه همه زیرساخت‌ها را در بنادر سیستان و بلوچستان دنبال می‌کنیم. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ارتقای رقابت‌پذیری بنادر در کشور را از برنامه‌های مهم سازمان بنادر عنوان کرد و گفت: باید در سطح منطقه‌یی و جهانی شرایط مناسبی برای حمل دریایی و تجارت دریا داشته باشیم.

 اختصاص تسهیلات 10 میلیون تومانی به عشایر خسارت‌دیده زلزله؛ کرمانشاه  رییس سازمان امور عشایر ایران از اختصاص وام یکصد میلیون ریالی با بهره کم به عشایر زلزله‌زده استان کرمانشاه خبر داد. کرمعلی قندالی در بازدید از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در جمع عشایر منطقه سرپل‌ذهاب با بیان اینکه تا رفع تمام مشکلات و رنج‌ها در کنار عشایر منطقه خواهیم ماند، گفت: باید با همت و تلاش مضاعف و رفع کاستی‌های ناشی از خسارات زلزله اخیر مرحمی بر آسیب‌دیدگان این حادثه و خصوصا عشایر غیور منطقه بگذاریم. قندالی با تقدیر از مجموعه امور عشایر استان کرمانشاه که شبانه‌روز با به‌کار‌گیری تمام توان و امکانات خود در مناطق عشایری حضور فعال دارند، ابراز امیدواری کرد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد برطرف شدن مشکلات ناشی از حادثه اخیر در نقاط آسیب‌دیده باشیم.

 تولید کیسه‌های بسته‌بندی پروپیلنی در گرمسار؛ گرمسار  توسعه کسب و کار خانوادگی گونی‌بافی، گرمسار را به تولید‌کننده کیسه‌های بسته‌بندی پروپیلن با

۸۰ نفر شاغل تبدیل کرد.  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این واحد تولید‌کننده الیاف در گرمسار با همت خاکپور و سه پسرش، هشت سال پیش راه‌اندازی شد و امروز با

 80 نفر نیروی کار، ماهانه 200 تن الیاف و کیسه بسته‌بندی تولید می‌کند. این کیسه‌ها برای بسته‌بندی انواع محصولات معدنی و صنعتی کاربرد دارد. محمود خاکپور مدیرعامل شرکت الیاف گفت: 80درصد محصولات برای مصرف داخلی به مناطق مختلف کشور ارسال و بقیه به کشورهای همسایه ازجمله عراق، ارمنستان و گرجستان صادر می‌شود. به گفته وی، این صادرات سالانه یک و نیم میلیون دلار ارزآوری دارد.

 اهدای 20 تن خرمای سیستان‌وبلوچستان به مناطق زلزله‌زده؛ زاهدان  سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان، 20تن خرما به مناطق زلزله‌زده اهدا کرد. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این محموله دیروز بارگیری و به این مناطق ارسال شد. نجفی افزود: خرمای این محموله از شهرستان سیب و سوران سیستان‌وبلوچستان خریداری شده است. وی گفت: هزینه خرید این محموله به ارزش

 96 میلیون تومان از محل کمک نقدی کارکنان این سازمان و شرکت‌های وابسته به آن است که یک روز حقوق خود را برای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده اختصاص دادند.

 ۶۰ وقف جدید در استان لرستان ثبت‌ شد؛ خرم‌آباد  معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: ۱۰۰ وقف جدید باید تا پایان امسال در استان ثبت سامانه شود که تاکنون ۶۰ وقف جدید به ثبت رسیده است. محمدجواد عباس‌زاده دیروز در همایش وقف و رسانه استان که در سالن جلسات خانه معلم خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: در سامانه جامع اوقاف کشور حدود 800 نوع نیت خیریه ثبت‌ شده است و اجرای نیات مذهبی، اجتماعی، مساجد و بقاع متبرکه کلیه نیات است. معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان اینکه هر ساله از محل درآمد موقوفات استان حدود 30 نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند عنوان کرد: یکی از استان‌های موفق در اجرای نیات، استان لرستان است که بیشترین کارکرد را در اجرای نیات داشته است.

 تجلیل از 13 فعال عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی لرستان؛ خرم‌آباد   13 تولیدکننده برتر حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در دومین همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی با حضور جمعی از مسوولان در سالن آمفی‌تئاتر شیلات لرستان مورد تجلیل قرار گرفتند.  در این همایش از 13 فعال اقتصادی که در شهرستان‌های مختلف استان در زمینه گوهرتراشی، فرآوری گیاهان دارویی، پرورش دام سنگین، بسته‌بندی عسل، تولید خیارشور، کشت محصولات گلخانه‌یی، خشک‌کن میوه، تولید قارچ خوراکی و تولید نخودچی فعالیت داشته‌اند، تجلیل شد.  سردار حبیب‌الله توکلی جانشین فرمانده سپاه لرستان در این مراسم اظهار داشت: این 13 برگزیده حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی ثابت کردند هر خانواده‌یی ولو اینکه نیازمندی‌های خود را تامین کند در این عرصه گام موثری برداشته است.

 تردد بیش از 2 میلیون نفر از مرز بین‌المللی مهران؛ ایلام  رییس پایانه مرزی مهران گفت: در ماه صفر 2میلیون و 57 هزار و 616 نفر از این مرز بین‌المللی تردد کرده‌اند. کامران بختیاری با بیان اینکه در این مدت 984هزار و 459 نفر ایرانی از این مرز بین‌المللی تردد بیش از 2میلیون نفر از مرز بین‌المللی مهران وارد کشورمان شده‌اند، افزود: تعداد 991 هزار و 535 نفر ایرانی نیز در این مدت از طریق این مرز به کشور عراق سفر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت 35 هزار و 906 نفر از اتباع خارجی به کشور وارد و 45 هزار و 716 نفر از کشور خارج شده‌اند، گفت: در مجموع در این مدت از مرز مهران

2 میلیون و 57 هزار و 616 نفر تردد کرده‌اند.

 کشت گندم در ۱۲۴ هزار هکتار از مزارع استان قزوین؛ قزوین  از ابتدای فصل کشت تاکنون بیش از ۱۲۴ هزار هکتار از مزارع استان به زیر کشت گندم رفته است. مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گفت: از این میزان 36 هزار هکتار گندم آبی و 88 هزار کشت گندم در 124 هزار هکتار از مزارع استان گندم دیم است.  فرزاد خوش‌اخلاق اضافه کرد: طبق برنامه ابلاغی، امسال 134 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم می‌رود. 

 

ارسال نظر