تهرانی‌ها 6 ماهه ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ‌تومان زکات دادند

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۷۵
تهرانی‌ها 6 ماهه ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ‌تومان زکات دادند

تهران|

رییس شورای زکات استان تهران گفت: امسال مبلغ ۸ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان در ۶ ماهه نخست سال که بخش عمده آن زکات فطره است با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه به دبیرخانه شورای زکات استان تهران رسیده است.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدصالح یاسینی دیروز در دومین جلسه شورای زکات استان تهران که با حضور مقیمی استاندار تهران برگزار شد، اظهار کرد: در استان‌های دیگر مسوولیت شورای زکات با نمایندگان ولی فقیه است که حدود 4سال قبل در استان تهران خلأ این موضوع سبب شد به صورت مکتوب این موضوع بررسی شود. وی ادامه داد: از آن زمان شورای زکات استان سامان گرفت و در این چند سال چندین جلسه با استاندار سابق داشتیم که اعضای شورای زکات نیز مشخص شدند. در همین راستا نیز 11عضو از ارگان‌های مختلف عضو این شورا هستند که باید اعضا در حد توان در جهت پیشبرد اهداف شورای زکات گام بردارند.

رییس شورای زکات استان تهران با اشاره به میزان زکات جمع‌آوری شده در استان تهران تصریح کرد: 9میلیارد تومان زکات در سال 94و 95 در استان تهران جمع شده که امسال این مبلغ به 8 میلیارد و 300میلیون تومان در 6 ماهه نخست سال رسیده که بخش عمده آن زکات فطریه است که با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه به دبیرخانه شورای زکات رسیده است.

یاسینی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های استان تهران این رقم نمی‌تواند رقم واقعی زکات باشد و نیاز به تلاش بیشتری دارد، گفت: برخی از مردم زکات خود را به دفاتر مراجع تقلید، بیمارستان‌ها، مساجد و موسسات خیریه پرداخت می‌کنند که تجمیع و ساماندهی آنها نقش موثری در پیشبرد اهداف دارد.

 

ارسال نظر