مهم‌ترین راهکار کارآفرینی موفق

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۷۲
مهم‌ترین راهکار کارآفرینی موفق

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد سنندج گفت: مهم‌ترین راهکار یک کارآفرین موفق، شناسایی نیازها و کمبودهای جامعه است.

 به گزارش ایسنا، منصور ایراندوست عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج دیروز در مراسم دومین رویداد دورهمی دیدار با محوریت «فناوری اطلاعات» اظهار کرد: یک کارآفرین موفق باید ابتدا نیازهای مبرم جامعه خود را به درستی شناسایی کرده و یک استاندارد غالب از ایده یا محصول خود داشته باشد.

وی افزود: همچنین یک کارآفرین موفق در مرحله بعد باید رقبای موجود در زمینه کاری خود را شناسایی کرده و آن نیازها را به یک فرصت خوب برای کارآفرینی خلاقانه تبدیل کند. این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد سنندج بیان کرد: یک کارآفرین مخصوصا در زمینه فناوری اطلاعات و IT باید به نکاتی از جمله انتشار فناوری، پیشگامی در عرصه ایده مورد نظر، ایجاد یک تجربه خوشایند در استفاده از محصول توسط کاربر یا مشتری و نیز استفاده از تجربه‌های استفاده‌کنندگان از محصول نهایی خود توجه داشته باشد. وی با بیان این مطلب که امروزه تمام دنیا به سمت هوشمندسازی و متمایزسازی خدمات خود در زمینه فناوری اطلاعات می‌روند، عنوان کرد: فناوری اطلاعات باعث شفاف‌‌سازی و آگاه‌سازی مردم و همچنین باعث بهبود سطح رفاه اقشار جامعه می‌شود.

ایراندوست در ادامه سخنان خود اتحاد استراتژیک در بین ارائه‌دهنده‌گان خدمات در زمینه‌های متفاوت که باعث ارزش افزوده می‌شود را از مهم‌ترین نکات پیشنهادی به کارآفرینان در زمینه فناوری اطلاعات دانست. وی همچنین به تولید انعطاف‌پذیر که به معنای تولید نکردن از قبل است، اشاره و خاطرنشان کرد: تولید انعطاف‌پذیر به این معنا بوده که هیچ محصول یا کالایی از قبل تولید و انبار نشود و بیشتر به صورت سفارشی و آنی و لحظه‌یی باشد که نمود این رفتار بیشتر در صنعت داروسازی نمایان شده است. در ادامه این نشست تعدادی از کارآفرینان موفق در زمینه فناوری اطلاعات از جمله محمد زاهد رحمانی مدیرعامل شرکت داده‌نگار با نرم‌افزارهای مختلف در زمینه حسابداری در سراسر کشور و همچنین محمد حیدری مدیرعامل شرکت ژوری مانگ با بازی‌های کامپیوتری در سطح کشوری و بین‌المللی به ارائه تجربیات و سختی‌ها و موانع سر راه خود اشاره کردند.

 

 

ارسال نظر