اخبار شهرستان‌‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۹۸

 تولید 700 تن گوشت شتر در خراسان‌جنوبی؛ بیرجند  معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: 700 تن گوشت شتر امسال در خراسان‌جنوبی تولید شده است.  مدرسی اظهار کرد: از آغاز امسال برای تولید 700تن گوشت شتر در خراسان‌جنوبی 1450 نفر شتر در واحدهای صنعتی و سنتی استان کشتار شد.  وی با اشاره به اینکه ارزش گوشت شتر تولید شده در استان 210 میلیارد ریال است، افزود: بهره‌برداران صنعتی و سنتی شترداری در استان هزار نفر هستند. معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: 250 تن از گوشت شتر تولید شده در استان به استان‌های تهران، یزد، خراسان‌رضوی، قم، سمنان و سیستان‌وبلوچستان ارسال می‌شود. مدرسی یادآور شد: خراسان‌جنوبی با جمعیت 29هزار و 737 نفر شتر، رتبه دوم صنعت پرورش شتر در کشور را به خود اختصاص داده است. وی خاطرنشان کرد: خراسان‌جنوبی بیش از

300 واحد صنعتی و سنتی پرورش شتر دارد.

 پارک 38 هزار خودرو در پارکینگ‌های چذابه و شلمچه؛ اهواز  رییس پلیس راه خوزستان از پارک

38 هزار خودرو در پارکینگ‌های دو مرز چذابه و شلمچه خبر داد.  سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: روز گذشته شاهد ترافیک سنگین در مرزهای شلمچه و چذابه بودیم. دلیل ترافیک سنگین روز گذشته افزایش ترددهای بومی بود ولی از صبح (شنبه) ترافیک روان و آرامی داریم و با مشکل خاصی مواجه نیستیم.  وی با بیان اینکه

38 هزار خودرو در پارکینگ‌های چذابه و شلمچه پارک شده، خاطرنشان کرد: تا دیشب (شنبه) 23 هزار خودرو در پارکینگ‌های‌ چذابه و 15 هزار خودرو در پارکینگ‌های شلمچه پارک شده است.  دولتشاهی تصریح کرد: از چهار روز پیش ظرفیت پارکینگ شمالی چذابه پر شده و تنها 20درصد از فضای پارکینگ جنوبی چذابه باقی مانده است. همچنین حدود 30درصد از ظرفیت پارکینگ‌های شلمچه خالی است ولی درخصوص پارکینگ با مشکلی مواجه نخواهیم شد زیرا میزان خروجی خودروهای پارک شده در حال افزایش است.

 شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد؛ زنجان  مدیر روابط‌ عمومی اداره‌ کل حفاظت‌ محیط‌‌زیست استان زنجان با تاکید بر اینکه تا به این لحظه هیچ‌گونه مرگ و میر مشکوک پرندگان مهاجر گزارش نشده است، گفت: فصل سرما احتمال شیوع آنفلوآنزای پرندگان وجود دارد ولی تا به این لحظه موردی در استان گزارش نشده است. امجد باقری، اظهار کرد: باتوجه به اینکه مهاجرت پرندگان در این فصل از سال انجام می‌شود، به‌همین خاطر احتمال انتقال این بیماری وجود دارد؛ به‌همین‌ منظور نیروهای این اداره‌کل به‌طور روزانه مناطق گذر و استراحت این جانوران را پایش می‌کنند که خوشبختانه تا این لحظه مورد مشکوکی گزارش نشده است. وی تصریح‌ کرد: البته برای اطمینان از اینکه مشکلی برای فردی به وجود نیاید مجوز شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی لغو شده و در صورت مشاهده هرگونه شکار پرندگان با متخلفان برخورد خواهد شد؛ چراکه سلامت جامعه در راس امور قرار دارد و به کسی اجازه نمی‌دهیم که به این بخش مهم توجه نکند.

 تصویب 1.5میلیارد دلار اعتبار برای توسعه اشتغال روستاهای کشور؛ کرج   محمود بهمنی نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس دهم، دیروز در کارگروه اشتغال در شهرستان طالقان گفت: دولت از نظر منابع اعتباری در تنگناست و باید با آن همکاری لازم را داشت.  بهمنی افزود: 1.5میلیارد دلار اعتبار برای توسعه اشتغال روستاهای کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.  وی اضافه کرد: در بحث فضای کسب و کار روستایی باید تلاش لازم را داشت تا از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کرد. بهمنی گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی را در طالقان در بخش گازرسانی شاهد بودیم که باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.  وی خاطرنشان کرد: باید فرصت‌های شغلی بیشتری با احداث شهرک صنعتی در طالقان ایجاد کرد و آمار پایین بیکاری در این شهرستان به‌دلیل نرخ پایین مهاجرپذیری آن است.  وی افزود: وجود کارخانه‌هایی نظیر سیپورکس و فخر ایران با اشتغال‌زایی برای 5 هزار نفر در حاشیه طالقان از ظرفیت‌های مهم این منطقه است.

 برداشت 17 هزار تن انار از باغ‌های سیستان ‌و بلوچستان؛ زاهدان   مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: 17 هزار و 654 تن انار در 3ماه گذشته از سطح باغ‌های این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.  اردشیر شهرکی دیروز اظهار کرد: 2هزار و 138 هکتار از سطح باغ‌های میوه سیستان‌وبلوچستان را انار تشکیل می‌هد که هزار و 520 هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

 

ارسال نظر