سهم 13.7درصدی شرکت نفت و گاز اروندان در تولید نفت کشور

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۹۵
سهم 13.7درصدی شرکت نفت و گاز اروندان
در تولید نفت کشور

خوزستان  مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان گفت: در هیچ نقطه‌یی از خاورمیانه فشار تزریق گاز به اندازه‌یی که در این شرکت شاهد هستیم، نیست. فشار طراحی کمپرسورهای این شرکت 520بار و فشار تزریق گاز به مخازن بین 480بار تا 430بار است.

به گزارش ایسنا، سلطان کمالی در نخستین نشست تخصصی مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت بهره‌برداری شرکت نفت و گاز اروندان با سازندگان و تامین‌کننده داخلی کالا که 12 آبان در محل نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر پالایشگاه تهران و فوران چاه 147 رگ‌سفید اظهار کرد: در حال حاضر در کشور حدود ۱۵۶میلیارد بشکه هیدروکربن قابل استحصال وجود دارد که از این رقم 102 میلیارد بشکه نفت و مابقی میعانات گازی هستند.

وی تصریح کرد: در گستره فعالیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان در مجموع 13.7 میلیارد بشکه نفت قابل استحصال وجود دارد که معادل 13.7درصد کل نفت قابل برداشت کشور است. حدود 10.7میلیارد بشکه از این 13.7 میلیارد بشکه نفت قابل استحصال نیز از میادین مشترک این شرکت با کشور عراق است. مدیرعامل بهره‌برداری نفت و گاز اروندان ادامه داد: به‌علت نبود قانون خاص در رابطه با این میادین مشترک شاهد این هستیم که اساس کار در این میادین به این شکل است که هر کشوری سریع‌تر برداشت کند، می‌تواند میزان برداشت بیشتری نیز داشته باشد.  کمالی افزود: این وضعیت ما را به سمت و سویی سوق می‌دهد که تلاش بیشتری برای برداشت حق خود که حدود 10.7 میلیارد بشکه است، داشته باشیم. سهم شرکت اروندان از میادین مشترک کل کشور در حوزه خشکی کشور ۷۶درصد است.

 

 

ارسال نظر