سرفاصله حرکت قطارهای خط 4 مترو تهران کاهش می‌یابد

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۹۲
سرفاصله حرکت قطارهای خط 4 مترو تهران کاهش می‌یابد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط 4 خبر داد.  به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، مهندس نوبخت با اشاره به اینکه خط 4 یکی از خطوط پرتردد مترو تهران است که سهم قابل توجهی از سفرهای درون شهری را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: سرفاصله حرکت قطارها در خط 4مترو تهران اکنون به 5 دقیقه کاهش یافته است اما با توجه به موقعیت این خط در هسته مرکزی پایتخت و مراکز مهمی چون میدان آزادی، میدان انقلاب، چهارراه ولیعصر، میدان فردوسی، دروازه دولت، میدان شهدا و... در نظر داریم در آینده باز هم این زمان را کاهش دهیم تا حداکثر بهره‌برداری از این خط انجام شود.

وی ادامه داد: هر خط برای یک سرفاصله حرکت قطار تجهیز شده است که این زمان در خط 4 مترو تهران 4دقیقه است. تاکنون به دلیل کمبود ناوگان این سرفاصله در خط 4 همانند خطوط دیگر مترو عملیاتی نشده است، اما امیدواریم که با به‌کارگیری واگن‌های جدید بتوانیم در آینده‌یی نزدیک به سرفاصله 4 دقیقه برسیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به شلوغی ایستگاه‌های تقاطعی در این خط گفت: خط 4مترو با تمام خطوط مترو تهران ایستگاه تقاطعی دارد که ایستگاه‌های تقاطعی شامل شادمان، تئاتر شهر و دروازه دولت همواره با حجم بالای مسافران روبه‌رو هستند و قطعا کاهش سرفاصله حرکت قطارها می‌تواند به روان شدن تردد مسافران در این ایستگاه‌ها کمک بسیاری کند.  مهندس نوبخت به نقش مترو تهران در کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: قطعا نخستین قدم برای ترغیب شهروندان محترم به استفاده از حمل و نقل پاک مترو به جای استفاده از خودروهای شخصی، افزایش کیفیت خدمات در آن است و این موضوع اکنون اولویت اول در شرکت بهره‌برداری مترو تهران است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: باید با بهره‌برداری حداکثری از خطوط موجود، ظرفیت جابه‌جایی مسافر را افزایش دهیم که در این راستا اقدامات گوناگونی در دست اجراست.

 

 

ارسال نظر