استاندار اصفهان روند توسعه را از صفر آغاز کند

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۲۳۱
استاندار اصفهان روند توسعه را از صفر آغاز کند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برای رفع مشکلات استان اصفهان باید تصمیمات بزرگی گرفت و تصمیمات بزرگ هم آدم‌های بزرگ می‌خواهد و آدم‌های بزرگ هم ساز و کار مخصوص به خودشان را می‌خواهند. محمد طاهری در گفت‌وگو با ایسنا

در‌خصوص انتخاب استاندار جدید اصفهان و مهم‌ترین کارهایی که استاندار باید در 4 سال پیش‌رو انجام دهد، اظهار کرد: در خصوص مسائل اصفهان ویژگی‌هایی وجود دارد که کاملا میان جناح‌ها و آحاد مردم مشترک است. مشکلات مربوط به آب، محیط زیست، آلودگی هوا، توسعه معقول و بیکاری در استان اصفهان وجود دارد و همه گروه‌ها و مردم روی این مسائل اشتراک نظر دارند.

 وی افزود: انتخاب زرگرپور تحت شرایط خاصی انجام شده بود، اما مسلما کارهای نشدنی وجود نداشته است و می‌شد آنها را عملی کرد به خصوص در مساله آب کارهایی باید انجام می‌شد که نشد و این توقع از زرگرپور بود که به این موارد رسیدگی می‌کرد. در کوتاه‌مدت به مساله آب پرداخته نشد و در درازمدت هم مشخص نیست این کار انجام شود. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: در بحث توسعه با توجه به ظرفیتی که اصفهان دارد و دارای نیروی انسانی کارآمد است و در صنعت گردشگری هم حرف زیادی برای گفتن دارد به این دو ظرفیت توجه نشده است. در چشم‌انداز اقتصادی دولت، اصفهان به عنوان پایلوت گردشگری و توسعه این بخش محسوب شده است.

طاهری گفت: بنابراین استاندار جدید با چالش‌های متعددی روبه‌روست که این چالش‌ها هم انباشت شده است و هم در آینده مشکل‌ساز خواهند بود. نمی‌دانم مهرعلیزاده تا چه اندازه به استان اصفهان و امکانات بالقوه آن آشنایی دارد. اگر واقعا اصفهان با این وضعیت در حال افت باشد، مسلم است که حوادث ناگواری اتفاق خواهد افتاد. این حوادث سبب مهاجرت سرمایه از اصفهان می‌شود و همچنین آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد. البته حاشیه‌نشینی هم با توجه به خشکسالی افزایش خواهد یافت. وی با بیان اینکه نگاه به اصفهان همیشه نگاهی ویژه بوده است، ادامه داد: این نگاه در مقطعی دچار نزول شد. پس واقعا مسوولانی می‌خواهیم که به این موارد رسیدگی کنند و این خطرات هم از سال‌ها پیش توسط کارشناسان هشدار داده شده بود.

 ظاهرا این مسائل زیاد جدی گرفته نمی‌شود. باید تصمیمات بزرگی گرفت و تصمیمات بزرگ هم آدم‌های بزرگ می‌خواهد و آدم‌های بزرگ هم ساز و کار مخصوص به خودشان را می‌خواهند. فرزند امام جمعه فقید اصفهان اظهار کرد: بحث صنایع فولادی یک معضل بزرگ است. صنایع فولاد و کاشی در طول جغرافیای زاینده‌رود احداث و سبب مصرف بی‌رویه آب شده است. این مشکل در زمان قبل از انقلاب نیز وجود داشت. طاهری در پاسخ به این سوال که آیا مهرعلیزاده می‌تواند در استان اصفهان همگرایی لازم میان نهادها و گروه‌ها ایجاد کند؟ گفت: این موضوع نقد زیادی دارد. در گذشته استاندار غیر اصفهانی مانند جهانگیری و کرباسچی نیز داشتیم. در زمان جهانگیری توجه به توانایی‌های شهر و همگرایی لازم در استان مورد توجه قرار گرفت. در زمان کرباسچی همدلی میان گروه‌ها خوب بود. اینکه بگوییم چون مهرعلیزاده غیر اصفهانی است پس نمی‌تواند همگرایی به وجود بیاورد، حرف درستی نیست. وی در همین خصوص افزود: اینکه استاندار نتواند از نظر مدیریتی و مخالفت برخی جریان‌های خاص به برخی اهداف خود برسد جای بررسی دارد. در کل این امیدواری را ندارم که ایشان بتواند همگرایی لازم را در استان به وجود بیاورد، چراکه استان اصفهان شرایطی دارد که باید به نقطه صفر برسد و از نقطه صفر روند توسعه را شروع کند تا ساختار توسعه و جذب سرمایه را بتواند، فراهم کند.

 

ارسال نظر