حجم تجارت ایران و پاکستان باید افزایش یابد

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۲۳
حجم تجارت ایران و پاکستان 
باید افزایش یابد

خراسان‌رضوی|

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و پاکستان تاکید کرد: حجم تجارت دوطرف می‌تواند تا 30میلیون دلار افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، والی محمد دیروز در نشستی با هیات پاکستانی که در اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی برگزار شد با بیان اینکه برآورد می‌شود 85درصد صادرات ما به ایران شامل برنج و میوه باشد، گفت: نیاز سالانه ایران 3میلیون تن برنج است اما میزان تولید آن 2میلیون تن است. این کشور سالانه یک میلیون تن برنج وارد می‌کند، پاکستان دارای 40 درصد این بازار در ایران است و به صورت غیرمستقیم نیز 20 درصد در این بازار حضور دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی برای حضور ایران در اقتصاد جهان وجود دارد. پاکستان تمایل زیادی به توسعه صادرات سنگ‌های قیمتی و جواهرات در کنار صادرات برنج به ایران دارد. محصولات صادراتی ایران شامل موارد زیادی است که آهن، خرما، مواد شیمیایی، قیر و سایر اقلام را شامل می‌شود. در سال‌های اخیر صادرات ما به ایران با محصولاتی مانند میوه تازه، کینو و انبه، سبزیجات، تجهیزات جراحی، چادر و... بوده است.

والی محمد تصریح کرد: پاکستان از این روابط استقبال می‌کند چون روابط تاریخی زیادی بین ما و ایران وجود دارد. همکاری بین دو کشور عمدتا در حوزه صادرات گاز و نفت از ایران و گوشت و برنج از پاکستان است. رییس اتاق مشترک ایران و پاکستان خاطرنشان کرد: حجم تجارت دوطرف می‌تواند تا 30میلیون دلار افزایش یابد. واردات از ایران به کشور ما 186میلیون دلار است در حالی که صادرات ما 40میلیون دلار است. واردات ما از ایران 58میلیون دلار فقط در بخش نفت و گاز است. علاقه بسیار زیاد دوطرف این است که روابط تجاری دوطرف توسعه یابد.

 

 

ارسال نظر