شمارش معکوس تا آغاز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۷۷۷
شمارش معکوس تا آغاز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

نشست خبری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی با حضور دبیر فراکسیون صادرات غیرنفتی مجلس به عنوان سخنگوی این ستاد، رییس نمایشگاه شهر آفتاب و مدیر ستاد ایران اکسپو در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد.

به گزارش ایران اکسپو، علیرضا چناری سخنگوی ستاد از حضور 600 تاجر و بازرگان بین‌المللی از 43 کشور جهان در دومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی خبر داد و گفت: این نمایشگاه از تاریخ 9-12 آبان ماه 96 در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود که در مراسم افتتاحیه، مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آن حضور خواهند داشت.

چناری با اشاره به برگزاری نخستین دوره این نمایشگاه در سال 92 عنوان کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی با حضور تجار بین‌المللی از کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس، اتریش، روسیه، اسپانیا، ترکیه، برزیل، هند، صربستان، اوکراین، الجزایر، آذربایجان، ازبکستان، پاکستان، هند، عمان، اردن، عراق، سوریه، تانزانیا، تاجیکستان، ازبکستان، یونان، تونس، چین، ژاپن، مجارستان، امارات و... برگزار می‌شود که حضور تجار خارجی نقش زیادی در افزایش صادرات غیرنفتی خواهد داشت.

دبیر فراکسیون صادرات غیرنفتی مجلس از حمایت مجموعه‌های مختلف مانند مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت امور خارجه، استانداری تهران (کارگروه ویژه صادرات)، اتاق‌های بازرگانی تهران، وزارت صنعت، صندوق ضمانت صادرات، سازمان توسعه تجارت و... از ایران اکسپو خبر داد.

به گفته چناری دومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی قرار است در 15هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برگزار شود که 12گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، خودرو، صنعتی، فرش، نساجی، چرم و پوشاک، صنعت چوب، لوازم خانگی، صنایع‌دستی، محصولات بهداشتی، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، معدن، پتروشیمی و... در آن حضور خواهند داشت تا بتوانیم صادرات غیرنفتی کشور را افزایش دهیم و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.  وی از برگزاری جلسات B2B و کارگروه‌های تخصصی آموزشی پیرامون حوزه صادراتی و تورهای تهرانگردی و بازدید از شهرک‌های صنعتی، پارک‌های علم و فناوری خبرداد و گفت: ایران اکسپو، حضور بازرگانان خارجی به مدت 2 شب و 3 روز به عنوان میهمان این نمایشگاه در هتل را تدارک دیده تا فضای مفید و موثری برای شرکت‌کنندگان خارجی فراهم شود.

رییس نمایشگاه شهر آفتاب در ادامه نشست از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در نمایشگاه شهر آفتاب ابراز علاقه کرد و گفت: ایران اکسپو در راستای اهداف بلندمدت اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند و یکی از ابزارهای توسعه صادرات برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌هاست.  سید محمد سیدی با اشاره به مشکلات صادرات گفت: این نمایشگاه مطمئنا می‌تواند زمینه‌ساز افزایش صادرات غیرنفتی باشد و از شرکت‌های داخلی برای حضور گسترده در این نمایشگاه دعوت کرد تا بتوانند با فرهنگ توسعه صادراتی در این نمایشگاه آشنا شوند.

 

ارسال نظر