اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۱۹

 دارا بودن حمل و نقل ایمن و روان

نیاز امروز مازندران است

ساری| معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان مازندران در نشست کارکنان حوزه کاری این معاونت گفت: نیاز مبرم امروز مازندران دارا بودن حمل و نقل ایمن، راحت و روان است. علی نصیری در این نشست که با هدف بررسی فعالیت‌ها و اقدامات در دست اجرای این معاونت برگزار شد ضمن قدردانی از خدمات قابل توجه کارکنان این حوزه افزود: نیاز امروز استان داشتن حمل و نقل ایمن، راحت و استاندارد بوده از این رو باید برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد. وی در ادامه ضمن اشاره به ادغام صورت گرفته حوزه حمل و نقل و پایانه‌ها با مجموعه راهداری اظهار کرد: هم سویی این دو حوزه می‌تواند نقش بسیار مهمی در جهت استاندارد‌سازی، نظارت دقیق و ایمنی بیشتر در بخش حمل و نقل جاده‌یی ایفا کند. نصیری خواستار نظارت دقیق‌تر کارشناسان اداره مسافر و کالا این اداره کل از مجموعه‌های پایانه‌های بار و مسافر شد و خاطرنشان کرد: نظارت دقیق و مستمر کارشناسان و مسوولان مربوطه می‌تواند ایمنی، راحتی و روانی حمل و نقل حوزه یاد شده را تضمین کند.

 «کینوا» جای برنج ایرانی را می‎گیرد

بندرعباس| برای نخستین ‌بار گیاه کینوآ (خاویار گیاهی) در دو هکتار از زمین‌های هرمزگان کشت می‌شود. مدیر زراعت جهاد کشاوری هرمزگان گفت: این گیاه امسال به صورت آزمایشی در 3 نقطه در حاجی آباد، میناب و زیارتعلی رودان کاشته می‌شود. فصل کشت کینوا از نیمه نخست آبان آغاز می‌شود و تا پایان آبان ماه ادامه دارد. رضا امیری‌زاد افزود: بذر اصلاح شده کینوآ از مراکز تحقیقات جهاد کشاورزی در یزد و کرج تهیه شده است. سازمان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) سال ۲۰۱۳ را سال کینوآ نامگذاری کرده بود و برخی ارقام این گیاه را به 8 کشور ازجمله ایران منتقل کرد. هدف فائو معرفی محصول جایگزین برنج برای مصرف در مناطق کمتر توسعه یافته و فقیر به خصوص کم آب است.

 بیش از ۸ هزار تن وش پنبه در استان گلستان خریداری شد

گرگان| مدیر تعاون روستایی استان گلستان گفت: بیش از ۸ هزار تن وش پنبه در استان گلستان خریداری شده است. حکیم گلدی‌زاده دیروز در بازدید از مراکز پنبه پاک‌کنی در علی‌آباد کتول به همراه عضو هیات‌مدیره تعاون روستایی ایران اظهار کرد: امسال در استان گلستان 10هزار هکتار پنبه کشت شده که تاکنون 8 هزارتن وش به مراکز خرید تضمینی تحویل شده است. وی تاکید کرد: با حمایت دولت و با خوش‌قولی تاکنون 15میلیارد تومان از پول پنبه‌کاران پرداخت شده و بقیه هم به زودی پرداخت می‌شود. گلدی‌زاده افزود: بقیه پول پنبه‌کاران پس از تهیه چک لیست و تحویل به بانک به حساب آنها پرداخت خواهد شد.

 آغاز برداشت سنجد در شاهرود

سمنان| سنجدکاران شاهرودی این روز‌ها درحال برداشت این گیاه دارویی- صنعتی هستند. محمدحسن غریب‌مجنی، مسوول جهاد کشاورزی بسطام گفت: در شهرستان شاهرود 150هکتار باغ سنجد وجود دارد که از این میزان 70هکتار بارور و بقیه نهال است. غریب‌مجنی با بیان اینکه میانگین برداشت در هر هکتار باغ سنجد شهرستان شاهرود 12تن است گفت: در این شهرستان ارقام کلاغی، عنابی، خرمایی و حاج‌حسنی کشت می‌شود. به گفته غریب مجنی، بخشی از محصول تولیدی در این شهرستان به صورت تازه‌خوری مصرف و بقیه در صنایع دارویی استفاده می‌شود.

 

ارسال نظر