گردشگری اولویت اول گیلان است

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۲۹
گردشگری اولویت اول
گیلان است

گیلان|

استاندار گیلان گردشگری را اولویت اول استان دانست و گفت: ویلاسازی مشکل ما را حل نمی کند و نباید به دنبال افزایش جمعیت گردشگران گیلان باشیم.

‌‌به گزارش ایسنا‌، مصطفی سالاری در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی خواستار وصول ابلاغیه طی سه هفته آینده شد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست ارائه برنامه راهبردی پنج ساله با برش یک‌ساله است.

استاندار گیلان با بیان اینکه فرمانداران و مدیران دستگاه ها در ارائه برنامه یک‌ساله نباید بیش از حد محافظه کار عمل کنند، افزود: همچنین اگر می خواهیم شاخص های ما در آب، برق، گاز، کشاورزی، اشتغال و... ارتقا پیدا کند، نباید هدف گذاری غیرممکن و فراتر از ظرفیت داشته باشیم. وی هدف گذاری در افق بلندمدت را در سه حوزه اقتصاد مقاومتی و اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی، عمرانی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین حوزه است که باید منجر به رونق تولید و اشتغال شود لذا شورای برنامه ریزی استان و کمیته های شهرستان ها همه‌ چیز را در اعتبارات دولتی خلاصه نکنند و دستگاه ها در حوزه کاری خود به ترسیم نقشه راه بپردازند. استاندار گیلان مسیر توسعه را نیازمند فرهنگ سازی و تقسیم کار دانست و متذکر شد: باید بدانیم کجا هستیم و چه وضعیتی داریم، به کجا می خواهیم برویم و چشم انداز ما چیست و نهایتا کجا باید باشیم و چگونه طی مسیر کنیم. دستگاه های نظارتی، نمایندگان و مردم باید بتوانند از ما مطالبه کنند. این مقام مسوول فضای فعلی گیلان برای سرمایه گذاری را امن ندانست و عنوان کرد: براساس قانون باید فضا را برای کسب و کار امن کنیم لذا مدیران به شهرستان ها بروند و با جامعه مخاطب دیدار کنند.

 

ارسال نظر