اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۵۲

 موافقت مجمع جهانی IAF برای پذیرش گواهینامه استاندارد ایران

 رییس سازمان ملی استاندارد از موافقت مجمع جهانی اعتباردهی (IAF) برای پذیرش گواهینامه‌های صادره در حوزه مدیریت کیفیت، زیست محیطی، انرژی و ایمنی مواد غذایی خبر داد. نیره پیروزبخت در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای برتر در رعایت استاندارد و مدیران نمونه کنترل کیفی واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سازمان استاندارد ایران توانست پس از 10 سال تلاش به یکی از مجامع جهانی اعتباردهی بپیوندد و موافقتنامه چند جانبه امضا کند. وی افزود: بر این اساس، موافقتنامه گواهینامه‌های صادره سازمان ملی استاندارد در چهار حوزه مدیریت کیفیت، زیست محیطی، انرژی و ایمنی مواد غذایی در 70 کشور عضو این مجمع قابل ارائه و پذیرش است.  

 سرمایه‌گذاری 86هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در همدان

همدان| استاندار همدان گفت: 86هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در دولت یازدهم در این استان سرمایه‌گذاری شده است. محمد ناصر نیکبخت در نشست شورای اداری استان همدان که پنج‌شنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: با جذب سرمایه‌گذاران خارجی 200مگاوات برق نیروگاه‌های خورشیدی در استان تعریف و 32 مگاوات آن بهره‌برداری شد و 40 مگاوات آن در حال اجرا است. وی با بیان اینکه همدان نمونه کشور در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی است، گفت: سرمایه‌گذارانی برای ساخت پنل‌های خورشیدی در استان همدان اظهار آمادگی کرده‌اند تا دیگر این پنل‌ها از خارج وارد نشود و کارخانه آن در همدان احداث شود. استاندار همدان اضافه کرد: در دولت یازدهم 90 هزار مترمربع به زیرساخت‌های ورزشی این استان اضافه شد و امکانات ورزشی این استان از 62 صدم مترمربع به 71 صدم مترمربع رسید. وی بیان کرد: در استان همدان نرخ بیکاری تک‌رقمی شده است و این آمار براساس بررسی مرکز آمار کشور است.

 تمام مصوبات ستاد اربعین کرمانشاه باید تا پایان مهرماه اجرا شود

کرمانشاه| نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه دیروز به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور اعضای ستاد و مسوولان دستگاه‌های اجرایی در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد.اجرایی شدن تمام مصوبات ستاد اربعین استان کرمانشاه تا پایان مهرماه جاری از موضوعات مورد تاکید در ستاد اربعین استان کرمانشاه بود. استاندار کرمانشاه در این مراسم با اشاره به مشارکت مردم در خدمات‌دهی به زایران حسینی در استان افزود: باید در سال‌های آینده مدیریت زوار را به خود مردم واگذار کنیم. وی ادامه داد: کمیته مشارکت‌های مردمی مهم‌ترین و حساس‌ترین کمیته در ستاد اربعین بوده، چرا که مدیریت اصلی زایران بر عهده خود زایران است.

 کشف 2 تن چوب‌آلات جنگلی قاچاق در ساری

معاون عملیات فرماندهی انتظامی مازندران از کشف بیش از دو تن چوب‌آلات جنگلی قاچاق خبر داد. سرهنگ ناصر صفرپور اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با ورود و عرضه کالای قاچاق، ماموران پاسگاه انتظامی «فریم» شهرستان ساری، در زمان گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو وانت نیسان که در محدوده روستای «محمدآباد» در حال تردد بود، مشکوک شدند. وی افزود: ماموران خودرو مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن بیش از دو تن چوب‌آلات جنگلی قاچاق کشف کردند.

 

ارسال نظر