اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۳۰۰

 معرفی داروی ارتوکین در تبریز-تبریز| طی مراسمی با حضور اساتید و متخصصان بنام بین‌المللی و ملی داروی ارتوکین مختص درمان آرتروز در تبریز معرفی شد. هوشنگ ابراهیمی مدیرعامل شرکت اطلس اروپا ارس در این رابطه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر ما تلاش کرده‌ایم تا استفاده از این محصول دارویی را در تبریز آغاز کنیم تا در آینده نزدیک بتوانیم این فرآیند درمان را در کل کشور گسترش دهیم. وی از تولید این محصول در آینده نزدیک در ایران خبر داد و گفت: هدف ما تولید این محصول در داخل کشور است، از این‌رو تلاش می‌کنیم به سمت بومی‌سازی این دارو حرکت کنیم.

 گرده با قطر 250 میلی‌متر در ذوب آهن اصفهان تولید شد- اصفهان| تولید گرده با قطر 250میلی‌متر به همت تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه صورت گرفت.

یوسف‌زاده، سرپرست کارگاه نورد 650 ذوب آهن اصفهان که محل تولید این گرده است، گفت: این مقطع با توجه به نیاز بازارهای داخلی و صادراتی و با توان مهندسی تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه طراحی و تولید شده است.

وی ظرفیت تولید گرده با قطر 250میلی‌متری را 400هزار تن در سال بیان و اظهار کرد: این مقطع در صنایع مختلف ازجمله صنایع خودروسازی، فولادی، تولید لوله، شافت‌های با قطر بالا و به‌ طور کلی در تولید قطعات نهایی کاربرد دارد. سرپرست کارگاه نورد 650 تولید گرده با قطر بالاتر از 250 را نیز در ذوب آهن امکان‌پذیر دانست و این موفقیت را به کلیه تلاشگران ذوب آهنی تبریک گفت.

 التهابی در بازار ارز ایجاد نمی‌شود- اصفهان| استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه تاثیر سخنان دونالد ترامپ زودگذر و موقت است، گفت: در بازار مالی و ارزی انتظارات ناشی از افزایش قیمت که برای عرضه و تقاضا به وجود می‌آید، مهم هستند اما درحال حاضر این انتظارات وجود ندارد و پس از موضع‌گیری امریکا که قابل پیش‌بینی بود، اتفاق خاصی در بازار ارز نمی‌افتد. کمیل طیبی درخصوص نوسانات نرخ ارز به ویژه دلار در روزهای اخیر اظهار کرد: درحال حاضر یک روند کلی و ملایم را در نرخ ارز و قیمت دلار شاهد هستیم که به شرایط اقتصادی ایران مانند مسائل تورمی و رکورد برمی‌گردد و این شرایط باعث می‌شود، پول ایران با یک روند ملایم در مقابل پول‌های قوی‌تر تضعیف شود. وی اضافه کرد: بخشی از نوساناتی که در این مدت شاهد بودیم به شرایط رسانه‌یی و نتیجه موضع‌گیری امریکا در برابر برجام بستگی داشت اما موضع‌گیری کشورهای دیگر که به نفع برجام بود، باعث شد این دلایل نتوانند التهابی در بازار ایجاد کنند.

 درآمد ماهانه ۲۰ میلیون تومانی مراکز عرضه قلیان-قم| دادستان قم گفت: برخی مراکز عرضه قلیان در قم ماهانه ۲۰میلیون تومان درآمد داشتند.

کاهه در نشست هیات اندیشه‌ورز صدا و سیمای مرکز قم با اعلام این خبر به رضایت شهروندان از طرح جمع‌آوری قلیان‌ها اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی زمانی وارد بحث جمع‌آوری و ممنوعیت عرضه قلیان در مراکز عمومی شد که دستگاه‌های دیگر به وظیفه خود عمل نکردند. وی با بیان اینکه منشأ برخی از جرایم قهوه‌خانه‌ها بودند به عملکرد دستگاه‌های انتظامی، امنیتی وقضایی اشاره کرد و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد در ۶ ماه گذشته کاهش چشمگیری در جرایم خشن در استان قم داشته‌ایم و دستگاه فرهنگی هم باید دستگاه‌های انتظامی و قضایی را برای افزایش احساس امنیت در جامعه کمک کند.

 فسخ قراردادهای راکد در شهرک‌های صنعتی فارس-شیراز| مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: فسخ قراردادهای راکد در این مجموعه با جدیت دنبال می‌شود. خالد فتوحی گفت: تعیین‌ تکلیف قراردادهای راکد و غیرفعال از طریق هیات حل ‌اختلاف و داوری، راهکاری مفید و تخصصی در برخورد با واحدهای متخلف بدون ارجاع به مراجع قضایی است. او خاطرنشان کرد: فسخ قراردادهای راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی با جدیت دنبال خواهد شد تا به ‌واسطه آن زمین مورد نیاز برای سرمایه‌گذاران واقعی برای ایجاد واحدهای تولیدی و فرصت‌های شغلی در سطح این استان فراهم شود.

 کیفیت آب در سراسر شهرهای خوزستان یکسان می‌شود- اهواز| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: از آنجا که خط قرمز ما کیفیت آب است با اجرای چند پروژه بزرگ، تمام نقاط شهرهای خوزستان جز اهواز از نظر کیفیت آب شرب در یک سطح قرار می‌گیرند و شمال و جنوب دیگر مرزی در کیفیت آب نخواهند داشت. صادق حقیقی‌پور اظهار کرد: شاید دغدغه آب و فاضلاب خوزستان در گذشته دور فقط بحث کمی بود اما امروزه بحث کیفیت به عنوان مهم‌ترین هدف‌گذاری مطرح است.   وی افزود: در تمامی شهرهای استان، آب شرب از نظر کیفیتی مورد تایید دستگاه‌های نظارتی مخصوصا بهداشت است و خوشبختانه به نقطه‌یی رسیده‌ایم که از نظر کیفیت آب در سطح تمامی شهرهای استان وضعیت پایداری داریم و چند پروژه بزرگ تعریف شده که پایداری ما را برای سال‌های متمادی تضمین می‌کند.

 

ارسال نظر