اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۴۷

 امکان تردد 400 کامیون از مرز سومار وجود دارد-کرمانشاه| مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ایام اربعین بار صادرات مرز خسروی به مرز سومار منتقل خواهد شد، گفت: آمادگی تردد روزانه  400 کامیون از مرز سومار وجود دارد. خلیل حیدری، اظهار کرد: باتوجه به اینکه امسال مرز خسروی برای تردد زوار اربعین بازگشایی می‌شود، مقرر شده صادرات این مرز به مرز سومار منتقل شود. وی با اشاره به آمادگی کامل مرز سومار برای مبادلات تجاری در این ایام، خاطرنشان کرد: این پتانسیل در مرز سومار وجود دارد که تردد روزانه 300 تا

 400 کامیون را از این مرز داشته باشیم. حیدری با اعلام اینکه براساس آمارها در نیمه مهر ماه مرز سومار دومین مرز تجاری با عراق بعد از مهران بوده، تصریح کرد: اگرچه زیرساخت‌ها و راه دسترسی این مرز چندان مناسب نیست، اما افزایش صادرات در این مرز بسیار قابل‌توجه است.

 اجرای طرح نگهداری تاسیسات گازی ساختمان در خراسان‌رضوی-مشهد| مدیر دفتر گاز سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی گفت: در اجرای مبحث 22 قانون مقررات ملی ساختمان برای نخستین‌بار در کشور طرح مراقبت و نگهداری تاسیسات گاز ساختمان در این استان عملیاتی شد. سیدمجید تقوی دیروز، هدف اجرای این مبحث را ایمنی و پیشگیری از حوادث ناشی از گاز در منازل و به حداقل رساندن مرگ‌های خاموش عنوان کرد. به گفته وی، این قانون از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت گاز به اجرا درآمده است. او گفت: مالکان ساختمان برای اجرای طرح مراقبت و نگهداری از تاسیسات گازی منازل قبل از تزریق گاز شبکه به واحدهای مسکونی، فرم‌های تعهد این طرح را دریافت کرده و متعهد می‌شوند شخص واجد شرایطی را به‌عنوان مسوول نگهداری ساختمان معرفی کنند. مدیر گاز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: مسوول نگهداری ساختمان موظف است با بازرسان حقیقی یا حقوقی گاز قرارداد بازرسی منعقد کند و بازرس موظف است هر دو سال یک‌بار از شبکه لوله‌کشی و تاسیسات گاز شامل دودکش‌ها، دریچه‌های تامین هوا، وسایل گازسوز ثابت و فصلی، شیلنگ‌ها، شمارشگر و شیرآلات بازدید و بعد از رفع اشکال تاییدیه صادر کند.

 تشنگی بزرگ‌ترین سد مخزنی مازندران در آغاز سال زراعی-ساری|  مدیر امور آب شهرستان ساری گفت که اکنون کمتر از 20درصد ظرفیت سد شهید رجایی ساری به‌عنوان بزرگ‌ترین سد مخزنی در دست بهره‌برداری مازندران، آب دارد. جواد طوسی دیروز در نشست مدیران دستگاه‌های اداری شهرستان ساری افزود که این میزان ذخیره آب پشت سد شهید رجایی ساری در شروع سال زراعی یک‌سوم مدت مشابه سال گذشته است. وی توضیح داد: در حالی که سال گذشته در ابتدای فصل زراعی حجم آب ذخیره در سد شهید رجایی ساری حدود 80 میلیون مترمکعب بود، امسال به حدود 27 میلیون مترمکعب کاهش یافته است. وی کاهش 40 درصدی بارش بارندگی در سال زراعی گذشته و برداشت زیاد آب را علت اصلی کم شدن میزان ذخیره و آبگیری سد شهید رجایی اعلام کرد. سد شهید رجایی در 45 کیلومتری جنوب‌شرقی شهر ساری واقع است. حجم آبگیری این سد مخزنی مازندران حدود 162 میلیون مترمکعب است.

 پوشش 100درصدی بیمه روستانشینان در شاهرود را پیگیریم-شاهرود| فرماندار شاهرود با بیان اینکه ۲۰درصد از جمعیت شاهرود روستانشین هستند، گفت: سامان‌دهی روستانشینان در صندوق‌های بیمه در دستور کار است. سیدمحمدرضا هاشمی دیروز در حاشیه دیدار با رییس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور اظهار کرد: شهرستان شاهرود در مجموع

 14 کارگزار بیمه روستایی فعال دارد که این کارگزاران تاکنون توانستند بخشی از جمعیت مردم روستانشین را تحت پوشش بیمه قرار دهند. وی با بیان اینکه 20 درصد از جمعیت شهرستان شاهرود را روستاییان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: این در حالی است که تنها 6 هزار و 400 خانوار در شاهرود زیرپوشش بیمه است و این آمار در استان سمنان به 17 هزار و 700 خانوار می‌رسد. فرماندار شاهرود خاطرنشان کرد: 31درصد از جمعیت روستانشین در استان سمنان زیرپوشش بیمه است و این آمار در شاهرود معادل 39.5درصد است. وی با اشاره به اینکه مجموع جمعیت روستانشین در شاهرود بالغ ‌بر 42 هزار نفر است، گفت: از این تعداد بالغ‌ بر 13 هزار و 401 نفر تحت پوشش بیمه هستند و این مساله نقش ویژه‌یی در اشتغال و اقتصاد مناطق روستایی ایفا می‌کند.

 

ارسال نظر