فعالیت 2300 آزمایشگاه همکار استاندارد در کشور

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۴۱
فعالیت 2300 آزمایشگاه همکار استاندارد در کشور

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران گفت: 2 هزار و 300 آزمایشگاه همکار استاندارد در کشور فعالیت دارند که این شمار آزمایشگاه در تطبیق کامل با الزامات استاندارد‌های موردنیاز هستند.

به گزارش ایرنا، علیرضا خاکی‌فیروز، دیروز در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد در بوشهر افزود: همچنین تاکنون 700 آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون کشور نیز در زمینه تطبیق کامل با استانداردهای بین‌المللی مورد تایید قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: همه کالاهایی که از طریق مبادی رسمی وارد بازار کشور شده‌اند، مطابق با استانداردهای موردنیاز هستند و هموطنان برای استفاده از آنها اطمینان‌خاطر داشته باشند.

خاکی‌فیروز با اشاره به طراحی پوستر روز جهانی استاندارد توسط یک هنرمند ایرانی اظهار کرد:

 300 طرح از کشورهای مختلف دنیا به دبیرخانه انتخاب پوستر روز جهانی استاندارد ارسال شد که درنهایت پوستر هنرمند ایرانی «رضا رحیمیان» با عنوان «استانداردها شهرها را هوشمندتر می‌کنند» به‌عنوان پوستر برتر شناخته شد.

وی یادآور شد: در ایران 60 اثر تهیه شده بود که با رای هیات داوران 22 طرح به دبیرخانه انتخاب پوستر روز جهانی استاندارد ارسال شد.

خاکی‌فیروز افزود: از مجموع اثرهای ارسالی 10 طرح حایز رتبه‌های برتر شدند که نیمی از این طرح‌ها به هنرمندان ایرانی اختصاص داشت و درنهایت پوستر طراحی شده توسط رضا رحیمیان به رتبه نخست دست پیدا کرد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: استاندارد این استان در سال‌های اخیر کارنامه موفق و روشنی از خود برجای گذاشته و با تلاش‌های صورت گرفته به سطحی رسیدیم که در زمینه استاندارد در عرصه ملی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. سعید زرین‌فر افزود: از اداره کل استاندارد انتظار داریم برای ایمن‌سازی، در برخورد با آسانسورها و وسایل بازی غیراستاندارد پارک‌های شهرهای استان در بعد نظارتی همچون گذشته نظارت دقیق و جامعی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: استان بوشهر در سال گذشته به‌عنوان یکی از 5منطقه برتر علم و فناوری کشور معرفی شده که در این زمینه پروژه هوشمندسازی شهر بوشهر در دستور کار قرار گرفته است. زرین‌فر گفت: در این زمینه چندی پیش یکی از موسسه‌های علم و فناوری اتریش از شهر بوشهر و زیرساخت‌های موجود در آن برای تبدیل بوشهر به شهر هوشمند بازدید کردند.

 

ارسال نظر