ایجاد بستر مناسب برای همکاری میان اصفهان و چک

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۰۴
ایجاد بستر مناسب برای همکاری میان اصفهان و چک

در دیدار هیات تجاری و سیاسی جمهوری چک با شهردار اصفهان راه‌های همکاری و تعامل میان اصفهان و چک بررسی شد.  به گزارش«تعادل» به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌یی شهرداری اصفهان، هیات تجاری، سیاسی و اقتصادی با حضور در اصفهان با قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان دیدار و گفت‌وگو کردند.

شهردار اصفهان در این نشست با بیان اینکه اصفهان شهری با سابقه طولانی، میراثی و دارای آثار فرهنگی متعدد است، اظهار کرد: هم‌اکنون در اصفهان با موضوعات مختلفی مواجه هستیم که می‌تواند زمینه تعامل اصفهان و کشور جمهوری چک را فراهم کند.  وی تصریح کرد: مترو و تجهیزات مربوط به آن موضوع زاینده رود، کم آبی و استفاده از پساب و آب‌های خاکستری ازجمله موضوعاتی است که می‌تواند زمینه همکاری میان اصفهان و جمهوری چک را فراهم کند.  قدرت‌الله نوروزی با بیان اینکه چند ماه قبل همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران انتخابات شوراها در کشور ما برگزار شد، ادامه داد: من به عنوان منتخب شورای جدید شهر اصفهان کار خود را به تازگی آغاز کرده‌ام و بسیار امیدوارم در این آغاز، هم شهر اصفهان و هم شما به عنوان نمایندگان کشور جمهوری چک بتوانیم در رفع نیازهای دو کشور با یکدیگر تعامل بسیار خوبی را برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه من نسبت به کشور چک و پیشینه تاریخی و فرهنگی این کشور آشنایی دارم، افزود: توانمندی‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف در کشور جمهوری چک وجود دارد که می‌تواند زمینه مناسبی برای همکاری در زمینه‌های مختلف ازجمله برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در دو کشور فراهم کند.

 شباهت‌های بسیاری میان اصفهان و پراگ وجود دارد

ادوارد موریتسکی معاون اقتصادی وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک در ادامه این دیدار با بیان اینکه جمهوری چک یکی از صنعتی‌ترین کشورهای اروپاست، تصریح کرد: اصفهان نیز شهری تاریخی و قابل احترام بوده و شهر پراگ در جمهوری چک نیز شباهت‌های بسیاری به این شهر دارد.

وی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل ریلی در کشور چک بسیار پیشرفته است، تصریح کرد: علاوه بر این موارد که می‌توانیم تجربیات و دانش خود را در اختیار اصفهان قرار دهیم در زمینه رشد و توسعه گردشگری نیز می‌توانیم کمک‌های بسیاری در این زمینه به شهر شما داشته باشیم. معاون اقتصادی وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک ادامه داد: در حوزه آب و پساب با تکنولوژی‌هایی که در اختیار داریم، می‌توانیم برای پیدا کردن منابع آبی جدید به شهر اصفهان کمک کنیم. وی اضافه کرد: در این زمینه در انتظار اطلاعات بیشتر در حوزه آب و پساب هستیم تا بتوانیم همکاری خود را برای پیدا کردن منابع آبی جدید آغاز کنیم.  موریتسکی تاکید کرد: زمانی که اراده و خواسته‌یی وجود دارد به طور حتم راهی نیز برای همکاری وجود خواهد داشت.

 تجارب و فناوری کشور چک در حوزه آب

در اختیار اصفهان قرار می‌گیرد

سواتو پلک چومبا، سفیر جمهوری چک در ایران نیز با بیان اینکه محصولات صنعتی، فولادی و نساجی ازجمله صنایعی است که در گذشته در ایران وجود داشته و آشنایی با آنها در میان مردم ایران وجود دارد.  وی تصریح کرد: بسیار علاقه داریم بستر گذشته این ساختار باز هم در کشور ایران شکل گرفته و ادامه پیدا کند.  سفیر جمهوری چک در ایران ادامه داد: تاکید ما برای همکاری با ایران در حوزه حمل و نقلی بوده و این موضوع جزو اهدافمان است. درصدد هستیم در این راستا اتوبوس‌های جدید و برقی سازگار با محیط زیست را در ایران تولید کنیم. این موضوعی است که می‌توانیم در کنار وسایل حمل و نقلی مانند تراموا و مترو آن را در اصفهان نیز انجام دهیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات شهر شما حوزه آب و پساب است، اضافه کرد: توسعه شهری همواره وجود دارد اما منابع آب محدود است از این رو ما می‌توانیم تجارب خوبی که در این زمینه در اختیار داریم در اختیار کشور ایران و اصفهان قرار دهیم.

 

 

ارسال نظر