اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۶۴

 پیرترین مرشد ایران در مشهد درگذشت- مشهد|  دبیر هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌یی خراسان رضوی گفت: استاد سیدمهدی ببرحسینی، پیرترین مرشد کشور و صاحب عنوان «کهن کسوت مرشدی ایران» در مشهد درگذشت. عباس جلیلیان افزود: ببرحسینی در 92سالگی پس از یک سال تحمل بیماری شب گذشته بر اثر سکته قلبی‌ دار فانی را وداع گفت. وی اظهار کرد: وی از مرشدهای قدیمی مشهد و بازنشسته آموزش و پرورش بوده و صدای دلنوازش سال‌ها نوای ضرب زورخانه‌های این شهر بود. جلیلیان افزود: ورزش زورخانه‌یی دارای رتبه‌بندی است و استاد ببرحسینی صاحب بالاترین رتبه در بین مرشدها و صاحب زنگ در زورخانه بود.

 کاهش 50 درصدی مصرف آب ذوب آهن طی 15 سال گذشته- اصفهان| بحران آب از حدود 15سال قبل آغاز شده و طی این مدت اقدامات بسیاری برای کاهش مصرف آن انجام گرفته است. در نتیجه صرفه‌جویی زیادی در مصرف آب کارخانه ایجاد شده که نمودار مصرف آب کارخانه طی 15سال گذشته نشان‌دهنده این موضوع است. اسماعیلی، مدیر آب‌رسانی شرکت ضمن بیان مطلب فوق گفت: با وجود راه‌اندازی پروژه‌هایی نظیر طرح سبا(مصرف بالای 4میلیون متر مکعب در سال)، کوره بلند3، نیروگاه هاربین، آگلوماشین4 و باتری کک‌سازی 3 و ایستگاه ریخته‌گری 5 همچنان مصرف آب کمتر از گذشته است و با توجه به افزایش تولید کارخانه و راه‌اندازی پروژه‌های فوق در 15سال گذشته حدود 50 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

 رکورد تولید روزانه مجتمع فولاد سبا- اصفهان|

در مجتمع فولاد سبا، نخستین رکورد تولید روزانه با استفاده از دو خط ریخته‌گری به میزان ٢٧٠٠تن کلاف جمعه ۱۴مهر ماه ثبت شد. روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه این موفقیت را به عموم همکاران و ذی‌نفعان فولاد مبارکه تبریک می‌گوید.

 هاری سالانه 60 هزار نفر در دنیا قربانی می‌گیرد-ساری| نماینده سازمان بهداشت جهانی در امور هاری گفت: سالانه دست‌کم بیش از 60 هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری هاری جان خود را از دست می‌دهند. خانم «برنادت آبلا ریدر» دیروز در حاشیه کارگاه بین‌المللی پایش و کنترل بیماری هاری در آمل افزود: 40درصد از این افراد که جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند، کودکان هستند. وی با قدردانی از تلاش‌های ایران در امر پیشگیری در بیماری هاری ونیز اقدام‌های درمانی در این بخش گفت، ایران اکنون به مدل‌های جهانی برای کنترل و پیشگیری از هاری نزدیک کشورهای پیشرفته رسیده و جای تبریک زیاد دارد.

 150 میلیارد تومان طلب گندمکاران گلستان پرداخت شد- گرگان| 90درصد از طلب گندمکاران گلستانی تاکنون پرداخت شده است. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی و غله استان گلستان گفت: در دو روز گذشته یکصد میلیارد تومان دیگر از دسترنج دهقانان پرداخت شد و امیدواریم 10درصد باقی مانده نیز که حدود 150میلیارد تومان است تا پایان هفته تسویه شود. حمیدرضا علیمحمدی افزود: در مجموع از آغاز فصل خرید گندم تاکنون بیش از یک هزار و 300میلیارد تومان طلب گندمکاران گلستان به آنان پرداخت شده است. وی گفت: گلستانی‌ها امسال بیش از یک میلیون و 250هزار تن گندم به مراکز خرید تضمینی این استان فروختند.

 پیش‌بینی تولید ۱۶ هزار تن انگور سیاه در مریوان-مریوان| پیش‌بینی می‌شود، امسال از سطح دو هزار و ۲۰۰هکتار باغات شهرستان مریوان بیش از ۱۶هزار تن انگور سیاه برداشت می‌شود. مدیر جهاد کشاورزی مریوان با اعلام این مطلب گفت: شهرستان مریوان با میانگین تولید ۸ تن در هکتار رتبه اول تولید این محصول در استان را به خود اختصاص داده است. عزیز هاشمی با بیان اینکه آب و هوا، شرایط اقلیمی و بارندگی‌های مناسب سبب شد در سال گذشته ۲۵۰هکتار به سطح زیر کشت این محصول اضافه شود، افزود: در سال جاری نیز ۵۰۰ هکتار باغ انگور دیم در شهرستان مریوان احداث خواهد شد. مدیر جهاد کشاورزی مریوان در ادامه گفت: در راستای حمایت از تولید و رفع مشکلات خرید این محصول، موافقت اصولی با ایجاد دو کارخانه و یک کارگاه صنایع تبدیلی در مریوان صادر شده است.

 ضرورت رسمی شدن مرز سومار- کرمانشاه| معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های بالای بازارچه مرزی سومار بر ضرورت رسمی شدن این مرز تاکید کرد. مجتبی نیک‌کردار در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با اشاره به ظرفیت‌های ضرورت رسمی شدن مرز سومار بالای بازارچه مرزی سومار بر رسمی شدن آن تاکید کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰میلیارد ریال برای بازارچه مرزی سومار هزینه شده است. وی خاطرنشان کرد: احداث بازارچه سومار در سال ۹۳ آغاز شد و از سال ۹۴ نیز کار صادرات در آن صورت گرفت. معاون امور عمرانی استاندار اظهار کرد: مرز سومار تنها مرزی است که در منطقه عربی کشور عراق واقع شده و با بغداد مرکز این کشور نیز تنها حدود یکصد کیلومتر فاصله دارد.

 مخزن ذخیره‌سازی استراتژیک در خارگ راه‌اندازی می‌شود- خارگ| شهردار خارگ گفت: برای پاسخگوی به نیازها در مواقع بحرانی مخزن ذخیره‌سازی استراتژیک در خارگ به عنوان یک ضرورت راه‌اندازی می‌شود. عبدالحمید صفایی دیروز در نشست با مسوولان امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر اظهار کرد: در راه توسعه جزیره خارگ از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود و در این راستا مشارکت مردم در اولویت قرار دارد. صفایی با تاکید بر تدوین برنامه ویژه برای تسریع در طرح‌های عمران شهری افزود: با تشکیل کارگروه با مشارکت مردم خارگ و تدوین یک برنامه مدون مشکلات جزیره خارگ در یک برنامه زمان‌بندی شده برطرف می‌شود.

 معدن تجک چالوس قابل بهره‌برداری نیست- ساری| معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: معدن تجک چالوس به هیچ عنوان قابل بهره‌برداری و واگذاری نیست. عبدالرضا سنگاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگرانی دوستداران طبیعت و افکار عمومی مردم منطقه با گرفتن ابطال مجوز معدن از شورای عالی معادن رفع می‌شود. وی تصریح کرد: دریافت مجوز بهره‌برداری از معدن مازوپشته چالوس موسوم به تجک یا دژک بدون استعلام از منابع طبیعی صورت گرفت و فاقد جنبه قانونی است.

 

ارسال نظر