تعیین متولی برگزاری میزهای صادرات پتروشیمی و آبزیان

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۶۳
تعیین متولی برگزاری میزهای صادرات پتروشیمی و آبزیان

بوشهر|

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی سازمان توسعه تجارت ایران، این استان به عنوان متولی برگزاری میزهای ملی توسعه صادرات محصولات پتروشیمی و آبزیان انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، سیدحسین حسینی‌محمدی دیروز افزود: گسترش بازارهای هدف از جمله برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران است که با تشکیل میزهای کالایی در کشور و در مراکز استان‌های دارای مزیت نسبی با این هدف برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بوشهر با وجود قابلیت‌ها در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، شیلات و صنایع دریایی دارای مزیت نسبی برای توسعه بازار این کالاهاست و به عنوان سازمان معین در کشور برای پیگیری دو میز کالایی پتروشیمی و آبزیان انتخاب شده است.

حسینی‌محمدی اضافه کرد: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور با توجه به ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی میزهای یاد شده توسط وزیر با جلب مشارکت و همکاری تمام بخش‌های دست‌اندرکار به ویژه استانداری‌ها به عنوان مدیریت ارشد استان، زمینه تشکیل مستمر و موثر میزهای تخصصی کالایی در حوزه صادرات را باید مدنظر قرار دهند و سهم این شاخص را در توسعه صادرات غیرنفتی استان افزایش دهند. وی گفت: میزهای کالایی با محوریت تنوع‌بخشی به محصولات صادراتی فعالیت می‌کنند که اهداف آن تقویت قدرت رقابت کالاهای ایرانی در کشورهای هدف است.

 

ارسال نظر