اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۸۴

 مدیرعامل شرکت انتقال گاز ابران از منطقه 9 عملیات تقدیر کرد- ساری| 125مورد برنامه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه به تاسیسات رشت افزوده شد. با توجه به تشکیل جلسات تخصصی RCM مربوط به توربین گاز نفسکی تعداد 125مورد برنامه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه به برنامه‌های جاری هر واحد از تاسیسات رشت اضافه شد که 17درصد از این برنامه‌ها CBM و بیش از 40‌درصد آن از نوع پایش چشمی و سرویس است همچنین با اجرای روش PMO مربوط به تجهیزات تاسیسات، برنامه‌های نت مکانیک به میزان 42درصد کاهش(شامل 37درصد CBM) برنامه‌های نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه برق و ابزار دقیق به ترتیب به میزان 6 (شامل 35درصدی CBM) و64 درصدی افزایش داشته است.

 پیگیر تقویت جایگاه صادرات در مرز بین‌المللی مهران هستیم- ایلام| استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی است. «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در دیدار با رییس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام می‌تواند با جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید به نقطه مطلوبی برسد و برای رسیدن به این مهم نیاز است که دستگاه‌های اجرایی در کنار بخش خصوصی باشند. وی از هر گونه همکاری با بخش خصوصی استقبال کرد و افزود: مزیت‌های بسیار زیادی ازجمله نفت و گاز، مرز طولانی با عراق و آب و خاک مناسب در این استان وجود دارد که باید به سرعت و نه به کندی این استان را توسعه یافته کند. استاندار ایلام اضافه کرد: رفع مشکلات بخش تولید، تقویت جایگاه صادرات در مرز بین‌المللی مهران همچنین پیگیری افزایش بازارچه‌های مرزی با عراق در دستور کار قرار دارد.

 افزایش تورم با شیب ملایم در استان زنجان- زنجان| معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: طی 12ماه اخیر شاخص تورم در استان 9ماه افزایشی و 3ماه کاهشی بوده و به 8.3‌درصد در شهریور ماه رسیده است. «حسین امیدمقدم» اظهار کرد: تورم به عنوان یکی از شاخص‌های کلان اقتصادی محسوب می‌شود که از اساسی‌ترین وظایف و اهداف دولت‌ها، کنترل آن است و مقادیر این شاخص از بررسی مستمر تغییرات قیمت کالاها و خدمات در دوره‌های زمانی ماهانه و سالانه و در سطوح استان‌ها و کشور محاسبه می‌شود. این مسوول ادامه داد: براساس آخرین گزارش اعلام شده توسط مرکز آمار ایران، نرخ تورم شهری استان در شهریورماه امسال(درصـد تغییـر 12ماه منتهی به شهریور ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل) معادل 8.3‌درصد بوده که نسبت به مـاه گذشـته 0.6‌درصد کاهش یافته است. نرخ تورم شهری کشور در همین ماه معادل 7.8‌درصد بوده که نسبت به ماه گذشـته 0.1‌درصد افزایش یافته است.

 مخابرات آماده اجرای طرح تجارت الکترونیک در هرمزگان است- بندرعباس|  عضو هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت برای اجرایی کردن تجارت الکترونیک و هوشمند در هرمزگان آمادگی کامل دارد. بابک تراکمه دیروز در آیین تودیع و معارفه مدیر منطقه هرمزگان شرکت مخابرات ایران در بندرعباس افزود: اجرای این خواسته مسوولان استان در هرمزگان به عنوان یک طرح آزمایشی(پایلوت) باید با همراهی، استقبال و آمادگی سایر اداره‌های دولتی باشد. وی ادامه داد: سایر نهادهای دولتی باید زیرساخت‌های لازم را داشته باشند و همگام با این شرکت پیش بروند. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران برنامه 5 سال آینده و مسیر حرکت خود را مشخص کرده است.

 رکود در بازار فرش‌هایی که سفارشی بافته نمی‌شوند-زنجان| مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بازار برای فرش‌هایی که بدون سفارش قبلی بافته می‌شوند، راکد است.  «سیدمحسن جعفری» اظهار کرد: در استان زنجان مدتی است که بافت تابلو فرش‌ها رواج پیدا کرده است و این در شرایطی است که این نوع فرش بازار فروش در استان ندارد و بافندگان استان با وجود اینکه هزینه می‌کنند، زیان می‌بینند و از بازار فرش خارج می‌شوند. این مسوول ادامه داد: وضعیت بازار برای فرش ابریشم نیز مانند تابلو فرش است و با اینکه بازار برای این نوع فرش راکد بوده اما نسبت به سال قبل بهتر است ولی همچنان به ‌علت نبود مصرف داخلی، تولیدکننده بازار مناسبی برای فروش ندارد.

 قاچاق و صادرات غیرقانونی دام در خوزستان متوقف شد- اهواز| رییس دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه قاچاق و صادرات غیرقانونی دام در استان متوقف شده است، گفت: استان خوزستان بزرگ‌ترین و پرحجم‌ترین واردکننده نهاده‌های دامی است. مصطفی کنارکوهی دیروز اظهار کرد: سازمان دامپزشکی یکی از ارگان‌‎های تاثیرگذار در بهداشت عمومی جامعه است؛ فعالیت‌های این ارگان شامل کنترل انواع دام‌های سبک، سنگین، تفریحی، مسابقه و آبزیان در تمام بخش‌های آن است. وی ضمن اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی یکی از دستگاه‌های مهم جهاد کشاورزی است، افزود: استان خوزستان بزرگ‌ترین و پرحجم‌ترین وارد‌کننده نهاده‌های دامی است به گونه‌یی که سالانه حدود 10میلیون تن از بنادر استان خوزستان نهاده‌های دامی وارد می‌شود که نظارت بر این امر به عهده اداره کل دامپزشکی است.

 افتتاح 15 طرح هادی روستایی در شهرستان ریگان-ریگان| همزمان با روز روستا 15طرح هادی روستایی در شهرستان ریگان به بهره‌برداری رسید. فرماندار ریگان گفت: برای اجرای این طرح‌های هادی روستایی شامل بیش از 67 هزار متر مکعب آسفالت 15میلیارد ریال هزینه شد. امین باقری از اجرای طرح جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی در این روستاها خبر داد و افزود: با اجرای طرح هادی روستایی تردد در این روستاها آسان‌تر شد.

 آغاز برداشت رازیانه از قطب تولید این محصول در کشور- همدان| مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: برداشت رازیانه از قطب تولید این محصول در کشور آغاز شد. محمود فتحی با اشاره به تولید بیش از ۹۰‌درصد رازیانه کشور در شهرستان رزن گفت: محصول تولیدی شهرستان به سایر استان‌های کشور به ویژه تهران، اصفهان و مشهد صادر می‌شود. وی متوسط تولید رازیانه در هر هکتار را بیش از ۲هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بیان کرد و افزود: متوسط تولید رازیانه در شهرستان رزن ۶ هزار و ۲۵۰تن است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: نحوه برداشت گیاه رازیانه دستی است که بعد از خشک کردن محصول، عملیات کوبش توسط کمباین انجام می‌شود.

 

ارسال نظر