اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۳۳۰

 بازار سوغات مشهد نیازمند ساماندهی وضعیت بازاریابی -مشهد| معاون آموزشی-پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی گفت: بازار سوغات مشهد نیازمند ساماندهی وضعیت بازاریابی حوزه صنایع‌دستی است. هادی رفیعی دیروز در سمینار گردشگری و توسعه پایدار که در پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی برگزار شد، با اشاره به چالش‌های حوزه سوغات و صنایع‌دستی در استان، اظهار کرد: عدم خلاقیت و نوآوری در تولید یکی از چالش‌های این حوزه است. وی ادامه داد: ما در حوزه صنایع‌دستی با کمبود برند معتبر مواجهیم، نه اینکه نداشته باشیم بلکه بسیار کم داریم، برخی برندسازی را با ایجاد لوگو اشتباه می‌گیرند، در حالی که برندسازی یک پروسه است و به عقبه و برنامه‌ریزی قوی نیاز دارد. ورود کالاهای ارزان‌قیمت و خارجی، فاخر و گران بودن صنایع‌دستی، مساله بیمه هنرمندان و صنعتگران و عدم تامین مالی صنایع صنعتگران از دیگر چالش‌های این حوزه است.

 طرود شاهرود؛ قطب شترداری علمی در ایران -سمنان| پرورش و اصلاح نژاد شتر و بانک ژن اکوتیپ‌های شتر در طرود شاهرود، این روستا را به قطب شترداری علمی کشور تبدیل کرده است.

شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: انتقال جنین از شتر ترکمن به شتر بومی برای نخستین‌بار در جهان در ایستگاه پرورش شتر طرود اجرا شده و این روستا را به قطب شترداری علمی کشور تبدیل کرده است.

وی با تشریح روند این تلقیح مصنوعی گفت: باتوجه به اینکه نسل شتر دوکوهانه سازگار با مناطق سردسیر، رو به انقراض بود، با فعالیت‌های علمی ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد شتر شمال‌شرق و بانک ژن اکوتیپ‌های شتر طرود، ژن این نوع شتر با محیط گرم و خشک طرود سازگار شده و پرورش داده می‌شود. معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: طرح آمیختگی شترهای دوکوهانه با تک‌کوهانه برای افزایش تولید گوشت و درآمدزایی بیشتر برای بهره‌برداران استان در آینده نزدیک در ایستگاه پرورش شتر طرود اجرا می‌شود.

 ایجاد 1400 شغل در بخش جهاد کشاورزی همدان -همدان| مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه در 6ماهه سال ۹۶ تعداد

 ۱۴۵۰ اشتغال در بخش جهاد کشاورزی همدان ایجاد شد، گفت: سهمیه جهاد کشاورزی استان در اشتغال‌زایی تا پایان سال ۹۶ به تعداد ۳۶۰۰نفر پیش‌بینی شده است.

علی‌اصغر نقی‌ئی دیروز اظهار کرد: تا پایان سال 96 جهاد کشاورزی استان باید 3 هزار و 600 شغل را ایجاد کند که تا پایان 6 ماهه امسال یک‌هزار و

 450 شغل ایجاد شده است. وی بیان کرد: در بخش گلخانه‌ها 4 واحد به مساحت 2 هکتار و تولید 700 تن با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد و 680 میلیون تومان 20 نفر اشتغال‌زایی را به همراه داشته است ضمن اینکه در بخش دامداری نیز

 12 واحد با سرمایه‌گذاری 4 میلیاردی و ظرفیت

 3 هزار و 864 تن تولید شیر و 164 تن تولید گوشت تعداد 195 نفر اشتغال را ایجاد کرده است.

 تاکداران خراسان‌شمالی تمایلی به صادرات انگور ندارند-بجنورد| مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: تاکداران و تجار این استان تمایلی برای صادرات انگور در سال جاری ندارند. حیدری با اشاره به اینکه قیمت مناسب انگور در بازار موجب شده تا تاکداران محصول خود را در داخل بفروشند، افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم انگور کشمشی از تاکدار با قیمت 4 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم انگور کلاهداری با قیمت 3 هزار تومان خریداری می‌شود. وی ادامه داد: با وجود این استانداری و اتاق بازرگانی مکاتبات لازم را با سایر استان‌ها جهت صادرات این محصول انجام داده است. حیدری تصریح کرد: همچنین روز گذشته یک تقاضا برای خرید کشمش از کشور روسیه به استان واصل شد که این کشور خواهان 500 تن کشمش بوده است که در حال پیگیری اقدامات لازم در این خصوص هستیم.

 راه‌اندازی بندرخشک همدان در انتظار صدور مجوز-همدان| مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه ایجاد بندرخشک در استان در انتظار دریافت مجوز از تهران است، گفت: ایجاد بندرخشک در همدان توجیه دارد. سیدمحمود عسگریان اظهار کرد: طرح مطالعات توجیهی، فنی، اقتصادی و مالی بندرخشک توسط شرکت شهرک‌های استان همدان انجام گرفته و برای وزیر راه و شهرسازی ارسال شده است. وی تصریح کرد: تاکنون هیچ مجوزی مبنی بر ایجاد بندرخشک در کشور صادر نشده و براساس آخرین آمار 17 استان درخواست ایجاد بندرخشک را به وزارت راه و شهرسازی ارائه داده‌اند. عسگریان با بیان اینکه پیگیر ایجاد بندرخشک در استان هستیم، یادآور شد: بندرخشک نقش یک بندر در کنار دریا را در داخل مرزها بازی می‌کند و باتوجه به جایگاه استان همدان در غرب کشور می‌توان این نقش را برای کل منطقه ایفا کرد.

 زائران پیش از سفر به عراق حتما بیمه شوند-اهواز| مدیرکل حج و زیارت خوزستان با تاکید بر لزوم بیمه شدن زائران برای سفر به کشور عراق گفت: سامانه سماح تنها سامانه قابل اعتماد برای ثبت‌نام زائران است که فرآیند کار در آن قانونی است. ناصر حویزاوی اظهار کرد: برای انجام ثبت‌نام سفر زیارتی به کشور عراق تنها سامانه‌یی که قابل اعتماد و فرآیند آن قانونی است، سامانه سماح است و خدمات ویژه‌یی در عراق ارائه می‌دهد. وی با اشاره به حادثه تروریستی انفجار حله در سال گذشته که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از زائران خوزستانی شد، افزود: عراق کشور حوادث است و احتمال وقوع هر حادثه‌یی در این سفر وجود دارد بنابراین باید زائران پیش از سفر بیمه شوند و هیچ عذری در این خصوص مورد قبول نیست. مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: بیمه ایران کار بیمه زائران را انجام می‌دهد. مبلغ حق بیمه سفر به عتبات عالیات 18.800 تومان و مبلغ بیمه خدمات درمانی آن 6.200 تومان است و در مجموع زائران باید 25 هزار تومان پرداخت کنند.

 

ارسال نظر