پرداخت ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ماشین‌آلات کشاورزی

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۳۲۵
پرداخت ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ماشین‌آلات کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان ضایعات ما در ماشین‌آلات کشاورزی بالاست و باید عرضه‌کنندگان کمباین با دارندگان کمباین‌ها تعامل کنند و بانک کشاورزی تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان در این زمینه پرداخت کرده است.

به گزارش تسنیم، عباس کشاورز دیروز در آیین افتتاح سیزدهیمن نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی، ادوات، تجهیزات و صنایع وابسته آبیاری و نهادهای کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: بر موضوع خاک‌ورزی باید توجه بیشتری شود و خاک‌ورزی هوشمند و دقیق از نارسایی‌های کشاورزی ما به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: شرایط اقلیمی می‌طلبد شرایط جدید داشته باشیم و به هیچ‌وجه خاک‌ورزی‌های سنگین را نباید در مزارع کشاورزی انجام دهیم. کشاورزان چون کاه و کلش سنگین در مزارع‌شان وجود دارد، مزارع را به آتش می‌کشند و دارندگان تکنولوژی باید برای کشاورزان و این مشکل راه‌حل پیدا کنند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: خاک مزارع کشاورزی ما در حال فرسایش است و آن چیزی که به ما مجوز تولید در زمین‌های کشاورزی می‌دهد، آب و خاک است.

کشاورز افزود: کشاورزی استان گلستان برای ما حایزاهمیت بوده و انتظار ما این است در برنامه ششم که از سال زراعی جدید آغاز شده، نزدیک به

 2 میلیون تن گندم تولید کنیم و عملکرد گندم در مزارع با آب کافی و عملکرد خوب متوسط 7 تن در هکتار باشد. 700 هزار تن دانه روغنی و 400هزار تن جو در استان گلستان باید تولید شود و این استان در آبزی‌پروری باید نمونه باشد و بدون تکنولوژی این مهم امکان‌پذیر نیست. وی به حضور شرکت‌ها و برندها در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: همکاران در بخش بذر، کود و آفت‌کش‌ها در این نمایشگاه به اندازه نام این استان شرکت نکردند و تامین‌کنندگان کود باید وسیع‌تر عمل کنند. هرچه شرایط سخت شود نیاز ما به تکنولوژی افزایش می‌یابد و یکی از این موارد ماشین‌آلات کشاورزی است که باید به آن توجه شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: میزان ضایعات ما در ماشین‌آلات کشاورزی بالاست و باید عرضه‌کنندگان کمباین با دارندگان کمباین‌ها تعامل کنند تا در 5 تا 6 سال آینده نگرانی‌های ریسک در زمین کشاورزی کاهش یابد.

کشاورز افزود: هیچ محدودیت اعتباری برای تدارک ماشین‌آلات کشاورزی وجود ندارد و 3 هزار و

 500 میلیارد تومان در این زمینه بانک کشاورزی پرداخت کرده و کارمزد اعتبار این تسهیلات در حداقل سود است. معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: درخواست ما این است که بخش خصوصی مشارکت بیشتری نشان دهد و وقتی بیش از 7 هزار و

 300 برند کود ثبت شده در کشور وجود دارد، باید بیش از 6 هزار برند به این نمایشگاه حضور پیدا می‌کرد.

 

ارسال نظر