گروه خودرو‌سازی سایپا شاهد تحولی بزرگ خواهد بود

۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۷۵۵

مدیر پروژه طراحی و ساخت پلتفرم SP100 از ساخت نخستین نمونه‌های این خودرو، در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا خبر داد و گفت: این پلتفرم به‌دلیل تطابق کامل با استانداردهای روز جهانی، سرآغاز تحولی بی‌سابقه در صنعت خودرو‌سازی ایران و گروه خودرو‌سازی سایپا خواهد بود.

 به گزارش «تعادل» به نقل از سایپانیوز، فرهنگ ذبیحیان با بیان مطلب فوق گفت: با هدف صحه‌گذاری طراحی و انجام آزمون‌های مختلف خودرویی قبل از مرحله تجاری‌سازی ساخت نمونه‌های اولیه خودرو در دستور کار قرار می‌گیرد.

 قائم‌مقام مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا و مدیر پروژه طراحی و ساخت پلتفرم SP100 افزود: ازجمله آزمون‌ها می‌توان به تست تصادف، کالیبراسیون موتور، کالیبراسیون ایربگ، ارتعاشات عمر و دوام، فرمان‌پذیری، قرارگیری تزیینات داخلی، سیستم خنک‌کاری، وضعیت چراغ‌ها و روشنایی، اندازه‌گیری درزهای بین در‌ها، انواع تست‌های جاده‌یی، تست‌های کمربند و نفوذ آب و گرد و غبار اشاره کرد.

 مدیر پروژه طراحی و ساخت پلتفرم SP100 با اشاره به اینکه در ساخت و مونتاژ این نمونه‌ها باتوجه به موارد اشاره شده توجه ویژه‌یی صورت می‌گیرد تا هر خودرو براساس تعریف محصول جهت انجام تست‌ها آماده‌سازی شود، گفت: ساخت نمونه‌های این خودرو طی مراحل مختلفی شامل: ساخت قطعات بدنه، ساخت فیکسچرهای مونتاژ بدنه، آماده‌سازی خط مونتاژ بدنه، ساخت قطعات تریم، آماده‌سازی خط مونتاژ تریم، عملیات مونتاژ بدنه و درنهایت مونتاژ قطعات‌ تریم و مکانیک به انجام رسیده است.

وی تاکید کرد: در حوزه قطعات بدنه که شامل

 480 قطعه است 165 قطعه آن توسط مرکز تحقیقات با روش‌های نمونه‌سازی طراحی و ساخته شده و مابقی آنها توسط شرکت

سازه‌گستر از طریق سازندگان داخلی و شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی از قالب‌های اصلی تامین می‌شوند و در حوزه قطعات ‌تریم و مکانیک نیز تمام 734 قطعه آن با قالب‌های اصلی و همکاری شرکت‌های سازه‌گستر، پلاسکوکار و مگاموتور ساخته و تامین شده‌اند.

مدیر پروژه طراحی و ساخت پلتفرم SP100 افزود: مونتاژ بدنه این خودرو پس از آماده‌سازی سالن، جهت تولید 60 بدنه برنامه‌ریزی شد که پس از آماده‌سازی و صحه‌گذاری 109 فیکسچر، عملیاتی شدن آنها توسط تیم کارشناسی مورد تایید قرار گرفت و نهایتا تولید بدنه پس از تست گان‌های جوشکاری و دستیابی به اهداف کیفی تعریف شده در حوزه‌های ابعادی (شاخص کیفی) و استحکام جوش (براساس تست تخریب) صورت گرفت. ذبیحیان در پایان ضمن اشاره به اینکه تاکنون با تلاش و همت اعضای تیم پروژه

20 دستگاه بدنه و 4دستگاه خودرو کامل تولید شده است، گفت: بر این باور هستیم که با ورود محصولات مبتنی بر پلتفرم SP100 به سبد محصولات تولیدی گروه خودروسازی سایپا، بازار کسب و کار این گروه خودرو‌سازی شاهد تحولی بزرگ و بی‌سابقه خواهد شد.

 

 

ارسال نظر