اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۳۱۷

 تاکنون هیچ مورد بیماری تب کریمه کنگو گزارش نشده است-ایلام| مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: تاکنون هیچ مورد بیماری تب کریمه کنگو در استان ایلام مشاهده و گزارش نشده است. وهاب پیرانی در گفت‌وگو با فارس در ایلام اظهار داشت: برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در استان ایلام اقدامات خوبی با بسترسازی موجود در صدا و سیما و فضای مجازی انجام شد. مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در خصوص اقدامات این سازمان برای پیشگیری از تب کنگو گفت: کار سمپاشی در اماکن نگهداری دام و مبارزه با کنه عامل بیماری از ماه‌های قبل شروع شده است. وی ادامه داد: در یک مقطع برای تامین سم دچار مشکل شدیم که با رایزنی‌ها این مشکل نیز برطرف شد. پیرانی تصریح کرد: با این حال در تلاش برای جذب سرمایه از منابع ملی و انسانی هستیم که بتوان با سمپاشی به موقع از بروز و شیوع این بیماری در استان جلوگیری کرد. مدیرکل دامپزشکی استان ایلام افزود: تاکنون هیچ مورد بیماری تب کریمه کنگو در استان ایلام مشاهده و گزارش نشده است.

 مدیریت کشاورزان در فروش برنج، دست دلالان را کوتاه کرد-رشت| رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: امسال مدیریت کشاورزان در فروش برنج دست دلالان را کوتاه کرده است. علیرضا شعبان‌نژاد با بیان اینکه گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: امسال تولید برنج در استان از کیفیت و کمیت بسیار خوبی برخوردار است و کشاورزان محصول خوبی را برداشت کردند. وی افزود: از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به کشاورزان توصیه شده است، از فروش یک‌باره محصول خود پرهیز کنند و خوشبختانه با بازدیدی که از کارخانجات شالیکوبی استان انجام شد، عده کمی از کشاورزان همه محصول خود را فروخته‌اند و اغلب آنها برنجشان را از کارخانه‌های شالیکوبی به انبارها برده‌اند.

 خانواده‌ها روی سرویس مدارس حساس باشند-اردبیل| رییس پلیس راهور اردبیل گفت: خانواده‌ها روی سرویس مدارس فرزندانشان حساس باشند و اجازه ندهند تا با تغییر سرویس به ویژه راننده، جان فرزندانشان را به مخاطره بیندازند. رحیم آقامحمدی در همایش رونمایی از آرم سرویس مدارس در اردبیل اظهار کرد: سرویس مدارس برای پلیس از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است به‌طوری که ما به صورت دقیق و فنی روی این موضوع دقت‌نظر داریم و امیدواریم خانواده‌ها نیز با حساسیت بیشتر در استفاده از سرویس‌های مجاز برای فرزندانشان همت و تلاشی مضاعف داشته باشند.

 صادرات سالانه بیش از 75میلیون دلار کالا از ایران به آفریقای‌جنوبی-سمنان| سفیر کشور آفریقای‌جنوبی در ایران با اشاره به صادرات سالانه بیش از 75میلیون دلار کالا از ایران به آفریقای‌جنوبی گفت: با اتخاذ تصمیم‌های راهبردی، شرایط افزایش این میزان صادرات ایران فراهم است. ویلیام مکس فلمن وایتر دیروز در نشست با فعالان اقتصادی سمنان در اتاق بازرگانی این استان افزود: روابط سیاسی بین ایران و آفریقای‌جنوبی در سطح بالایی قرار دارد و روابط تجاری و اقتصادی نیز باید از 75 میلیون دلار در سال افزایش یابد. وی ادامه داد: در زمان فعالیت دولت تدبیر وامید در ایران، سطح روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران و آفریقای‌جنوبی به بالاترین سطح خود در 50سال گذشته رسید و عمق دوستی و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دوکشور بسیار پایدار است.

 درختان بام لرستان در حال جان کندن-خرم‌آباد| یک مسوول در اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: درختان بام لرستان یکی پس از دیگری رو به خشک شدن هستند. بهرام رمضانی اظهار کرد: بام لرستان اگر مورد توجه قرار گیرد، به بهترین جاذبه‌های گردشگری و توریستی در کشور تبدیل خواهد شد. وی اضافه کرد: متاسفانه اگر نگاه اجمالی به وضعیت بام لرستان داشته باشیم، خواهیم دید که درختان بی‌زبان یکی پس از دیگری رو به خشک شدن هستند. مرگ درختان بام به علت بی‌توجهی و تشنگی در تابستان سوزان چشم هر بیننده‌یی را می‎آزارد.

 آغاز برداشت گردو از باغ‌های بارور-اصفهان|برداشت گردو از 3هزار و ۲۰۳هکتار باغ‌های بارور استان اصفهان آغاز شد.  مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان وسعت باغ‌های گردو این استان را 3هزار و 829هکتار بیان کرد و گفت: 626هکتار از وسعت این باغ‌ها در مرحله پیش از باردهی و بقیه باغ بارور است. احمدرضا رییس‌زاده عملکرد گردو را در هر هکتار حدود 2تن بیان و پیش‌بینی کرد تا نیمه مهر 6هزار و 300تن از این محصول باغی از باغ‌های بارور این استان برداشت شود.

 

ارسال نظر