اخبار شهرستان‌‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۲۴۱

 آغاز اشتراک‌پذیری شرکت گاز از آبان ‌ماه در کردستان؛ سنندج   مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: اشتراک‌پذیری شرکت گاز از آبان‌ ماه در استان کردستان آغاز می‌شود. احمد فعله‌گری دیروز در ششمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در روستاهایی که علمک گاز نصب می‌شود، علمک حاوی گاز است و محدودیتی برای مشتریان و مصرف‌کنندگان نیست و لوله‌کشی داخلی باید انجام شود. وی گفت: معمولا اشتراک‌پذیری گاز در استان کردستان از نیمه دوم آبان ماه آغاز می‌شود و این آمادگی را داریم در روستاهایی که علمک گاز نصب شده، کار اشتراک‌پذیری مشتریان انجام شود. مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون یک‌هزار و 39روستا و 28شهر استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد: با اتمام پروژه‌های گازرسانی در دست اجرا، آمار روستاهای گازدار استان کردستان در پایان امسال به یک‌هزار و 170روستا افزایش می‌یابد.

 استحصال 25 هزار تن برنج سفید از راتون گیلان؛ رشت   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود از پرورش راتون گیلان 25هزار تن برنج سفید تولید شود.  حبیب جهانساز از آغاز برداشت راتون در استان خبر داد و گفت: راتون برنجی کم رنج‌تر و کم هزینه‌تر از برنج اولیه است و از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است.  وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی امسال شاهد پرورش راتون در حد مطلوب بودیم و پیش‌بینی می‌شود امسال 50 هزار تن شلتوک از راتون گیلان به دست ‌آید.  جهانساز خاطرنشان‌ کرد: در نهایت از میزان پرورش راتون استان 25هزار تن برنج سفید استحصال خواهد شد که ارزش ریالی آن 3هزارمیلیارد تومان خواهد بود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان تصریح کرد: این میزان تولید برنج سفید غذای 690 هزار نفر ایرانی را تامین خواهد کرد.

  شیفت شبانه اورژانس اجتماعی در استان اردبیل راه‌اندازی شد؛ اردبیل   معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: شیفت شبانه خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.  خسرو امیدوار دیروز در نشست تخصصی کارشناسان اورژانس اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: با هدف تسریع در ارائه خدمات به بیماران و نیازمندان درحال حاضر شیفت شبانه خط 123 اورژانس اجتماعی در استان اردبیل راه‌اندازی شده است. وی افزود: تمام سعی و تلاش ما بر این است که با مداخله خدماتی بتوانیم مشکلات اجتماعی را به حداقل رسانده و شاهد ایجاد امنیت و آرامش در بین مردم باشیم که در این زمینه راه‌اندازی شیفت شبانه به همراه ارائه راهکارهای اساسی امری لازم و ضروری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

 فعالیت 1500 صندوق خرد روستایی در کشور؛ جیرفت   مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی کشور در جیرفت گفت: هم‌اکنون هزار و 500 صندوق خرد روستایی در کشور فعال است که 900صندوق از ابتدای امسال آغاز به فعالیت کردند. مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی کشور در جیرفت گفت: از فعالیت یک‌هزار و500 صندوق خرد روستایی در کشور 70درصد مشاغل صندوق‌های خرد در بخش تولیدات کشاورزی، 25 درصد صنایع دستی و 5 درصد خدماتی هستند. مافی افزود: راه‌اندازی 60 صندوق خرد روستایی و تخصیص تسهیلات به این صندوق‌ها سهمیه جنوب استان کرمان از سهمیه کشوری است.  مدیر ملی پروژه ایجاد صندوق اعتبارات خرد محلی کشور افزود: هر صندوق اعتباری خرد محلی بین 30تا 50 عضو دارد که بدون ضمانت ملکی و به راحتی تسهیلات ارائه می‌کند.  مافی گفت: متقاضیان با مراجعه به واحد خدمات جهاد کشاورزی می‌توانند در این صندوق‌ها عضو و از خدمات این صندوق‌ها استفاده کنند.

 ۷۰۰ هزار کارت ملی هوشمند در استان گلستان صادر شد؛ گرگان   مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با بیان اینکه ۷۰۰هزار کارت ملی هوشمند در استان گلستان صادر شد، گفت: در ۵ ماه نخست سال جاری بیش از ۲۹درصد افزایش آمار فوت شده در شهرستان آزادشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.  حسین وفایی دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر اظهار کرد: در 5 ماهه نخست سال جاری 890 وقایع ولادت در شهرستان گزارش شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 949مورد ولادت گزارش شده و نسبت به سال گذشته 6.2 درصد کاهش یافته است.

 

ارسال نظر