اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۶۲

 والی قندهار به سیستان و بلوچستان سفر کرد

زاهدان| والی قندهار افغانستان بعدازظهر دیروز با هدف بازدید از ظرفیت‌های بندر اقیانوسی چابهار از طریق فرودگاه کنارک وارد سیستان و بلوچستان شد و مورد استقبال مسوولان استانی قرار گرفت. والی قندهار در بدو ورود در فرودگاه کنارک مورد استقبال رسمی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفت سپس جهت بازدید از ظرفیت‌های مختلف بندر اقیانوسی چابهار به این شهرستان سفر کرد. بازدید از سایت فولاد و پتروشیمی چابهار، بازدید از تاسیسات و ظرفیت‌های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، نشست با اعضای اتاق بازرگانی و مسوولان منطقه آزاد چابهار، بازدید از پیکره صنعتی، کارگاهی و تجاری منطقه آزاد چابهار، نشست با تجار و بازرگانان افغان مقیم چابهار و نشست جمع‌بندی سفر با معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار از برنامه‌های سفر 2روزه ژنرال زلمی ویسا به شهرستان چابهار است.

 غدیر خم، تداوم رسالت نبوت است

تبریز| همزمان با عید سعید غدیرخم، مراسم جشن غدیر با حضور مدیر‌، مسوولان و کارکنان منطقه 8 عملیات انتقال گاز در تبریز برگزار شد. در این مراسم، یدالله بایبوردی، مدیر منطقه 8 با اشاره به واقعه غدیرخم و جایگاه والای ولایت، سخنانی در باب شخصیت مولی‌الموحدین علی(ع) و مقام ولایت و حادثه غدیر ایراد کرد و گفت: غدیر تداوم و ادامه رسالت و پیامبری محمد(ص) در ولایت و امامت حضرت علی(ع) بوده و سرچشمه همیشه جوشان ولایت است. بایبوردی اتحاد و همدلی مسلمانان را موجب انسجام اسلامی دانسته و الگوبرداری از زندگی امیرالمومنین علی(ع) و تبعیت از نهج‌البلاغه را برای نیل به سعادت معنوی و اخروی وظیفه همگانی اعلام کرد. در ادامه مراسم، حجه‌الاسلام‌والمسلمین سیدی ثانی از اساتید دانشگاه و مفسر قرآنی طی سخنانی گفت: عید غدیر، روزى است که رسول خدا(ص)، على(ع) را به عنوان پرچمدار براى مردم برافراشت و فضیلت او را در این روز آشکار و جانشین خود را معرفى کرد.

 استاندارد ایلام عنوان برتر ارزیابی عملکرد را کسب کرد

ایلام|  به استناد اعلام نتایج ارزیابی عملکرد سال 1395 در استان ایلام، اداره کل استاندارد استان به عنوان دستگاه اجرایی نمونه استان انتخاب شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام و براساس نتایج اعلام شده، اداره کل استاندارد ایلام عنوان اول شاخص‌های عمومی سال 1395 در بین ادارات استان را به خود اختصاص داد. به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و در جشنواره شهید رجایی و شورای اداری استان با حضور محمودی سرپرست وزارت نیرو، مروارید استاندار ایلام، کاظم‌زاده نماینده مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، فرمانداران و کلیه مدیران ادارات، بانک‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان از مهناز همتی، مدیرکل استاندارد استان ایلام به همین منظور تقدیر شد.

 جشنواره بین‌المللی اقوام و عشایر ایرانی

در گرمسار برگزار شد

گرمسار| رییس اداره ورزش و جوانان گرمسار گفت: جشنواره بین‌المللی اقوام و عشایر ایرانی با حضور ۳۰۰نفر شرکت‌کننده در گرمسار برگزار شد. ابوذر چنگیزی در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی اقوام و عشایر ایرانی اظهار کرد: بالغ ‌بر 300نفر از سراسر کشور در این جشنواره فرهنگی و ورزشی حضور داشتند. وی با اشاره به اینکه این جشنواره 4دوره متوالی به میزبانی گرمسار برگزار شد، بیان کرد: این شهرستان همواره در امر میزبانی امتیاز خوبی کسب کرده است. رییس اداره ورزش و جوانان گرمسار با بیان اینکه چهارمین دوره جشنواره اقوام و عشایر ایرانی در گرمسار با حضور 10تیم داخلی برگزار شد، تاکید کرد: برای حضور 15 تیم در این جشنواره برنامه‌ریزی ‌شده بود که به سبب وقوع برخی مشکلات 5 تیم از حضور در جشنواره بازماندند.

 قاچاق چوب، جنگل‌های پارک ملی دز را تهدید می‌کند

اهواز| رییس اداره پارک ملی دز با بیان اینکه پارک ملی دز تنها بازمانده درختان نیمه‌گرمسیری در ایران است، گفت: قاچاق چوب و قطع درختان در این منطقه موجب آسیب به پوشش جنگلی و زیستگاه پرندگان می‌شود. رضا قپانچی‌پور با اشاره به توقیف یک خودرو حامل چوب‌های بریده شده جنگلی در منطقه دز اظهار کرد: طبق گزارش رسیده از همیاران منطقه مبنی بر وجود یک دستگاه خودرو باری نیسان حامل چوب‌های درختان بومی جنگلی منطقه دز، محیط‌بانان پاسگاه محیط‌بانی دز با کمین در نیمه شب موفق به شناسایی و توقف خودرو حامل چوب قاچاق شدند. دو سرنشین خودرو نیز دستگیر و برای این دو نفر پرونده قضایی تشکیل شد. وی افزود: منطقه پارک ملی دز تنها بازمانده درختان نیمه‌گرمسیری در ایران است که زیستگاه پرندگان مختلف است همچنین زیستگاه گونه گوزن زرد ایرانی در این منطقه قرار دارد. رییس اداره پارک ملی دز گفت: برداشت چوب از این جنگل‌ها ضمن ‌آسیب به پوشش جنگلی موجب آسیب به زیستگاه پرندگان منطقه می‌شود.

 کاهش 60 درصدی آب‌دهی قنوات در کاشمر

کاشمر| مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از کاهش

60 درصدی آب‌دهی قنوات در این شهرستان خبر داد. سیدابوالقاسم موسوی با بیان اینکه علاوه بر خشکسالی مشکل اضافه برداشت هم در منابع آبی داریم، افزود: بیشتر اضافه برداشت‌ها مربوط به چاه‌های عمیق است. وی با اشاره به اینکه مجوزهای حفر چاه در گذشته بدون ضابطه و نظر کارشناسی صادر شده است، اظهار کرد: این مجوزهای بی‌ضابطه باعث شد حالا با مشکلات زیادی مواجه شویم. موسوی با اعلام اینکه اگر بارندگی‌ها نیز به صورت مناسب انجام شود ولی باز هم به دلیل اضافه برداشت‌ها وضعیت نگران‌کننده بوده و همچنان با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم، عنوان کرد: اکنون 148میلیون متر مکعب آب از ذخایر زیرزمینی برداشت می‌شود که باید به 60 تا 70میلیون متر مکعب کاهش یابد.

 

ارسال نظر