اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۸۶

پرداخت تسهیلات به خانواده‌های سیل‌زده گیلان-رشت| رییس سازمان مدیریت بحران در لنگرود گفت: به خانوارهای سیل‌زده 27 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. اسماعیل نجار در بازدید از مناطق سیل‌زده لنگرود گفت: به خانوارهای روستایی که در سیل اخیر منازل‌شان تخریب شده 20 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد، 5 میلیون تومان کمک بلاعوض و 2میلیون تومان تسهیلات معیشتی پرداخت می‌شود. وی همچنین با اشاره به خسارات سیل در مناطق شهری افزود: برای خانوارهای شهری 30میلیون تومان با کارمزد 5درصد، 6میلیون تومان کمک بلاعوض و 2میلیون تومان هم تسهیلات معیشتی پرداخت می‌شود. رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین از آغاز بازسازی خانه‌های سیل‌زده توسط بنیاد مسکن خبر داد و گفت: بخشی از تسهیلات نیز از آغاز بازسازی خانه‌های سیل‌زده توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود و و بخشی از تسهیلات نیز از کمک‌های حساب 100 امام پرداخت خواهد شد.

 قیمت طلا بالا رفته اما باثبات است-زنجان| رییس اتحادیه طلافروشان زنجان گفت: دلیل افزایش قیمت طلا، نوسانات قیمت جهانی است، هر چند در دو روز گذشته شاهد ثبات در بازار هستیم.

سیدمحمد صفایی اظهار کرد: بازار طلا نسبت به برخی صحبت‌ها واکنش نشان می‌دهد و باتوجه به شرایط جهانی شاهد تغییرات در بازار هستیم. وی با بیان اینکه احتمال کاهش قیمت‌ها در بازار وجود دارد، افزود: در حال ‌حاضر روند افزایش قیمت‌ها نسبت به شرایط جهانی منطقی است و امیدواریم به‌زودی شرایط باثباتی در بازار حاکم باشد. این فعال صنفی خاطرنشان ‌کرد: قیمت طلا و سکه در ارتباط مستقیم با قیمت ارز و بازار جهانی است و با قیمت‌های کنونی شاهد قیمت بالا در بازار هستیم.

  37 تعاونی «روستا تعاون» در لرستان تشکیل می‌شود-خرم‌آباد| مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۷تعاونی «روستا تعاون» در استان لرستان تشکیل می‌شود. علی آشتاب دیروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های تعاونی این شهرستان با اشاره به فرصت هفته تعاون برای معرفی این بخش و تقدیر از فعالان این حوزه اظهار کرد: به‌دلیل آسیب‌پذیری کمتر اقدامات جمعی نسبت به فعالیت‌های فردی تجمیع سرمایه‌های اقتصادی در قالب تعاونی‌ها می‌تواند به ایجاد موفقیت‌های اقتصادی کمک کند. وی مهم‌ترین مشکل جوانان این استان را بیکاری به‌ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و افزود: جوانان می‌توانند با تجمیع سرمایه‌های اقتصادی هر چند اندک خود در قالب تعاونی‌ها و با بهره‌گیری از حمایت‌های سیستم مالی اشتغال‌زایی کرده و مشکل اشتغال دیگران را نیز رفع کنند. وی به ظرفیت روستاهای استان لرستان برای تشکیل تعاونی تولیدات مختلف اشاره کرد و گفت: در 5‌ماهه نخست امسال 53 تعاونی در سطح استان با 80 عضو تشکیل ‌شده است.

 فندق طارم در راه بازار-طارم| ۵۵۴ تن فندق از باغات طارم برداشت خواهد شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به پیش‌بینی برداشت بیش از 554 تن فندق طارم در بازار محصول فندق امسال از باغات شهرستان طارم گفت: امسال بیش از 2 هزار خانوار بهره‌بردار فندق با بیش از 2 هزار و 500 نفر روز فعالیت به کار برداشت فندق مشغول بوده و از این طریق درآمد کسب می‌کنند. اسکندری افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال درآمد حاصله از برداشت فندق در شهرستان طارم به 83میلیارد ریال برسد. وی ارقام فندق تولیدی شهرستان طارم را قره‌باغی، کووا و رسمی برشمرد و افزود: محصول تولیدی این شهرستان بیشتر به صورت آجیلی و همچنین در انواع غذاهای محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برداشت محصول فندق در این شهرستان از نیمه اول شهریور ماه آغاز شده و تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد داشت.

 پایان نشست هم‌اندیشی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در مشهد-مشهد| نشست هم‌اندیشی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دیروز در سالن هتل الغدیر مشهد مقدس پایان یافت. رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در این مراسم گفت: پیشرفت فقط در عمل پایان نشست هم‌اندیشی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در مشهد محقق می‌شود و امروز ما نیازمند اراده و عزم ملی در سطح مردم و نظام هستیم. واعظ‌زاده خراسانی افزود: کشورهایی که ما قصد کردیم به آنها برسیم ضمن بیشتر بودن کارهای علمی جدیت مضاعفی نیز در تحقق این امور دارند. او گفت: وجود 15 میلیون پرونده قضایی در کشور، نشان می‌دهد که باید برای تحقق و ارائه الگوی اسلامی ایرانی به جامعه بیش از پیش تلاش کنیم.

 ۷۵‌ مسجد‌ در چهارمحال‌وبختیاری به‌ بهره‌برداری‌ رسید-شهرکرد| همزمان‌ با‌ روز عید سعید‌ غدیرخم‌ با حضور معاون ارتباطات حوزه‌یی دفتر مقام معظم رهبری ۷۵‌ مسجد‌ در استان‌ به‌ بهره‌برداری رسید‌. دیروز با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی 75‌ مسجد‌ در سراسر استان‌ به صورت‌ ویدیو‌ کنفرانس‌ با‌ اعتباری‌ بالغ ‌‌بر 2‌ میلیارد و 676میلیون‌ تومان‌ به بهره‌برداری رسید‌. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ محمدعلی‌ نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در این‌ مراسم‌ اظهار کرد: از مجموع‌ 75‌ مسجد‌ 6 مسجد با 239‌میلیون ‌تومان ‌اعتبار در شهرکرد، بروجن‌ 2 مسجد با 95میلیون تومان، لردگان 15 مسجد با 539میلیون‌ تومان، اردل 15 مسجد‌ با 455 میلیون تومان، کوهرنگ‌ 10 مسجد با 499 میلیون‌ تومان‌، سامان 9مسجد با 280 میلیون‌ تومان‌ و در شهرستان‌ بن‌ 5مسجد با‌ 134 میلیون‌ تومان‌ به بهره‌برداری‌ رسید‌.

 چرا ابهری‌ها برای ایجاد بازارچه فصلی به نتیجه نمی‌رسند؟-ابهر| رییس اتحادیه میوه و تره‌بار، خوار و بار و لبنیات شهرستان ابهر، نبود متولی مشخص را مهم‌ترین دلیل در عدم موفقیت استقرار بازارچه فصلی در این شهر عنوان کرد. مهدی مهدوی اظهار کرد: در فصل تابستان و زمان برداشت محصولات زراعی و باغی شاهد حضور دستفروشان دوره‌گرد و عرضه مستقیم میوه و تره‌بار در سطح شهر هستیم که این مساله دارای نکات مثبت و منفی است که با مدیریت صحیح می‌توان به نتیجه مطلوب در بازار برای عرضه‌کننده و خریدار رسید. وی افزود: عرضه مستقیم و بی‌واسطه محصول موجب پایین آمدن هزینه تمام شده برای فروشنده شده و از این جهت نیز برای مصرف‌کننده به‌صرفه است و بسیاری از مصرف‌کنندگان میوه و تره‌بار ترجیح می‌دهند مایحتاج خود را از دستفروشان تهیه کنند.

 

ارسال نظر