اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۷۹

 افزایش قیمت خودرو تاثیری بر قیمت لوازم یدکی نداشته است-اهواز| رییس اتحادیه صنف لوازم یدکی و نمایندگی‌های مجاز خودرو اهواز گفت: افزایش قیمت خودروها با توجه به رکود بازار، هیچ تاثیری روی نرخ قطعات و لوازم یدکی نداشته است.

محمود بازرگان اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت خودرو در بازار هنوز آن‌طور که باید به صورت کاذب افزایش نداشته، قیمت قطعات و لوازم یدکی نیز تغییر نکرده و بازار صنف لوازم یدکی و نمایندگی‌های مجاز خودرو همچنان راکد است. وی افزود: با توجه به رکود و کسادی بازار همه در تلاش هستند تا محصولات خود را به فروش برسانند و این مساله باعث شده تا قیمت‌ها تغییری نکنند. بازرگان عنوان کرد: رکود بیش از حد بازار اجازه افزایش قیمت محصولات و قطعات را نمی‌دهد و این مساله باعث ثابت ماندن نرخ قطعات و لوازم یدکی خودرو در بازار شده است. در چند ماهه آینده نیز با توجه به رکود حاکم بر بازار پیش‌بینی می‌شود تا نرخ قطعات تغییری نکند.

 نگرانی چغندرکاران آذربایجان‌غربی از نبود بازار فروش-ارومیه| کشت مازاد چغندرقند به میزان 14 تا 16هزار هکتار طی سال جاری در اراضی زراعی آذربایجان‌غربی موجب شده است تا کشاورزان قبل از آغاز فصل برداشت به نگرانی در خصوص فروش این محصول دچار شوند.

کارشناسان کشاورزی بر این باورند با توجه به میانگین برداشت محصول که 62 تن در هکتار است، احتمال افزایش تولید به میزان 700 تا 800 هزار تن چغندرقند در استان دور از انتظار نیست و این میزان تولید پیش‌بینی شده حدود 600 تا 800 هزار تن بیش از ظرفیت کارخانه‌های قند موجود در استان است.

متخصصان امر معتقدند؛ افزایش میزان مصرف آب، افزایش طمع واسطه‌ها برای تصاحب بازار، هرج و مرج در بازار خرید و در نهایت دل‌نگرانی و استرس ناشی از این موارد برای کشاورزان از مهم‌ترین عواقب افزایش کشت مازاد و خارج از برنامه چغندرقند در سطح

استان است.

 پرداخت مطالبات گندمکاران ایلامی تا پایان شهریورماه-ایلام| مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام با اشاره به اینکه 350میلیارد ریال از بدهی پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار استان تا پایان شهریورماه‌ هنوز پرداخت نشده است از پرداخت مطالبات گندمکاران استان ایلام تا آخر شهریور سال جاری خبر داد.

کامران سلیمان‌پور گفت: بخش عمده و قابل توجهی از بدهی گندمکاران شهرستان‌های گرمسیری و جنوب استان پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام یادآور شد: بین 50 تا 80درصد مطالبات گندمکاران شهرستان‌های حوزه شمالی شامل سیروان، ایوان، چرداول، ملکشاهی و ایلام پرداخت شده است و کشاورزان شهرستان‌های مهران، دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

 

ارسال نظر