چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۷۷

رشد صنعت فولاد تنها با توسعه صادرات امکان‌پذیر است

اصفهان|

11-2«در گذشته بخش عمده‌یی از طرح‌های توسعه‌یی فولاد مبارکه از طریق جذب سرمایه‌های خارجی و بازپرداخت آن از محل توسعه صادرات انجام شده است.» این عبارت بخشی از اظهارات محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه است که در جریان گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرده است.

اکبری در گفت‌وگو با «تعادل» درباره چالش‌های پیش روی صنعت فولاد گفت: «در حال حاضر مهم‌ترین چالش‌های صنعت فولاد ایران، عدم توازن در زنجیره تامین، کمبود نقدینگی، بالا بودن هزینه‌های تامین مالی، تامین مواد اولیه، افزایش چشمگیر قیمت برخی مواد مصرفی، بهینه نبودن سیستم حمل‌ونقل و لجستیک، مشکلات بندری برای صادرات، بالا بودن تورم نسبت به کشورهای مهم تولیدکننده فولاد، عدم اعتماد سرمایه‌گذاران به بازدهی سرمایه و... است.»

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه درخصوص راهکارهایی که از طریق آن می‌توان توسعه پایدار در بخش فولاد را محقق کرد، گفت: راهکارهای بهبود تولید صنعت فولاد کشور را می‌توان در دو دسته راهکارهای داخلی و راهکارهای برون‌مرزی مطرح کرد. در مورد راهکارهای داخلی لازم است جهت تقویت تولید صنایع مختلف کشور، برنامه ویژه‌یی طراحی و اجرا شود؛ ازجمله اعطای سرمایه در گردش بدون بهره برای ایجاد توسعه. از مهم‌ترین صنایع تاثیرگذار می‌توان به صنعت ساختمان و پروژه‌های عمرانی کشور اشاره کرد که با اعطای تسهیلات مالی و تخصیص بودجه‌های عمرانی مناسب می‌توان در کوتاه‌مدت چشم‌انداز مناسبی برای افزایش مصرف و تولید در این صنعت ترسیم نمود. از دیگر راهکارهایی که می‌تواند به رونق صنایع فولادی کمک کند تسهیل در صادرات محصولات فولادی و حمایت‌های لازم از صنایع داخلی به‌ویژه در مقابل واردات به کشور است.»

 

افزایش 80 درصدی سهمیه گیلان در اعتبارات رفع موانع تولید

گیلان|

11-3سهم گیلان در اعتبارات رفع موانع تولید امسال با 80درصد افزایش به حدود 900 میلیارد تومان رسید.

به گزارش «تعادل» به نقل از صدا و سیما، محمدعلی نجفی استاندار گیلان، صبح دیروز در نشست کارگروه رفع موانع تولید که هر هفته برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی تشکیل می‌شود، گفت: پارسال گیلان با پرداخت 570 میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان صنایع مشکل‌دار، رکورددار پرداخت این تسهیلات در کشور بود و امسال باتوجه به عملکرد خوب استان، این اعتبارات با 80‌درصد افزایش به حدود 900میلیارد تومان رسیده است.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه از این مبلغ 600میلیارد تومان سرمایه در گردش و نزدیک به 300میلیارد تومان برای کمک به واحد‌های صنعتی نیمه‌تمام پرداخت خواهد شد، افزود: تاکنون صاحبان هزار و 157 واحد صنعتی مشکل‌دار در سامانه بهین‌یاب برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

در ادامه این نشست همچنین تعدادی از سرمایه‌گذاران و صاحبان واحدهای صنعتی مشکل‌دار با گلایه از بانک‌های استان گیلان در پرداخت نکردن تسهیلات رفع موانع تولید یا بالا بودن نرخ سود بانکی از استاندار خواستند برای پرداخت سریع‌تر این تسهیلات از سوی بانک‌ها چاره‌یی بیندیشد؛ موضوعی که هشدار جدی استاندار را خطاب به بانک‌ها در پی داشت.

استاندار گیلان در این نشست خطاب به بانک‌هایی که در روند پرداخت به‌موقع تسهیلات رفع موانع تولید سنگ‌اندازی می‌کنند، گفت: اگر نیاز باشد از ادامه فعالیت این‌گونه بانک‌ها که مانعی برای رونق تولید و کسب و کارند در گیلان جلوگیری می‌کنیم.

 

اجرای فاز نخست جابه‌جایی سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز

آذربایجان‌شرقی|

11-4مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی دستاوردهای شاخص این اداره ‌کل در دولت یازدهم را تشریح کرد و در ادامه از اجرای فاز نخست جابه‌جایی سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز خبر داد.

توحید اخلاقی در گفت‌وگو با ایسنا، از اجرای بیش از 620کیلومتر روکش آسفالت و بیش از دو میلیون و 600هزار متر مربع لکه‌گیری راه‌های اصلی در طول چهار سال گذشته خبر داد و گفت: اجرای بیش از 280کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های روستایی، اجرای خط‌کشی، نگهداری، تهیه و نصب حفاظ‌های ایمنی، علایم ترافیکی، ابنیه فنی راه‌ها، اجرای راهداری زمستانی، ارتقای سیستم روشنایی تونل‌ها و جاده‌ها، خرید و بازسازی ماشین‌آلات راهداری و راهسازی، صیانت از حریم راه‌های قانونی و حذف نقاط پرحادثه عملکرد شاخص در حوزه راهداری است. وی از مطالعه چهار طرح در بافت‌های ناکارآمد شهری خبر داد و گفت: فاز نخست جابه‌جایی سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز به تعداد 171 واحد اجرا شده و جابه‌جایی 700 واحد در دست اجراست. به گفته اخلاقی، تشکیل بیش از 60 جلسه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار استان و شهرستان‌ها و کارگروه‌های تخصصی و پرداخت بیش از 4590فقره تسهیلات احداث مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری بخشی دیگر از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در حوزه عمران و بهسازی شهری است.

وی با بیان اینکه در حوزه ساختمان و مسکن نیز وظایف مهمی برعهده اداره‌ کل راه و شهرسازی است، یادآور شد: در این حوزه اقداماتی چون تکمیل و تحویل بیش از 45 هزار واحد مسکن مهر، احداث 17باب مدرسه، مسجد و کلانتری در سایت مساکن مهر (شهرهای بالای 25 هزار نفر)، صدور، تمدید و ارتقای پایه بیش از 16 هزار و 300 پروانه اشتغال به کار مهندسی و آماده‌سازی 150 هکتار از سایت‌های مسکن مهر انجام شده است.

 

بازاریابی تولید محصولات روستایی بوشهر

بوشهر|

11-5استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه اشتغال روستایی گفت: شناسایی ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال‌‌زایی روستاها و بازاریابی و شبکه‌گذاری تولید محصولات روستایی استان بوشهر در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش «تعادل» به نقل از تسنیم، مصطفی سالاری دیروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر، با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی روستایی اظهار کرد: استان بوشهر از قابلیت‌های مهمی در حوزه تولید و اشتغال برخوردار است که شناسایی این ظرفیت‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی از تدوین سند توسعه روستایی استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در هر روستا شاخص‌های عمومی و امکانات فیزیکی توسعه‌یی شناسایی و در سند توسعه روستایی تدوین می‌شود که حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی این سند مورد توجه قرار دارد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ظرفیت‌های روستایی نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی دارد، تصریح کرد: در تدوین سند توسعه روستایی استان بوشهر ضمن تعیین شاخص‌های اشتغال‌زایی و تولیدی، باید بازاریابی و شبکه‌گذاری تولید محصولات روستایی در اولویت قرار بگیرد. سالاری، با تاکید بر شناسایی استعدادهای اشتغال‌زایی و تولیدی روستاهای استان بوشهر افزود: برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی در روستاها باید قابلیت اشتغال‌زایی این مناطق شناسایی و ارائه شود. وی با اشاره به راه‌اندازی کانو‌ن‌های توسعه روستایی استان بوشهر گفت: راه‌اندازی کانون‌های توسعه روستایی در هر روستا، انجمن توسعه روستایی در 24 بخش استان و ایجاد اتحادیه توسعه روستایی شهرستان‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد. سالاری با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه در عرصه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاها خاطرنشان کرد: پایگاه داده‌های روستایی برای توسعه اشتغال روستاها تهیه و تدوین شود و اجرایی شدن برنامه‌های ششم در این عرصه مورد توجه قرار بگیرد.

 

ارسال نظر