چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۰۴

رشد سه‌برابری صادرات تعاونی‌های آذربایجان شرقی

11-2صادرات بخش تعاونی در طول دولت یازدهم بیش از 199هزار دلار است. وی همچنین از افزایش تسهیلات پرداختی دولت تدبیر و امید به تعاونی‌ها نسبت به گذشته خبر داد و افزود: تسهیلات پرداختی در دولت دهم، 2هزار و 130میلیار ریال بود که این رقم در دولت یازدهم به 2 هزار و 994 میلیارد ریال افزایش یافت. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی تعداد تعاونی‌های فعال در استان را 4هزار و 200 تعاونی با یک‌میلیون و 631هزار عضو اعلام کرد و گفت: 60 هزار نفر در این تعداد تعاونی مشغول کار هستند. وی خاطرنشان کرد: باید به گونه‌یی تلاش کنیم که سهم 25درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد محقق شود که متاسفانه تاکنون این سهم به عدد مناسبی نرسیده و هم‌اکنون این سهم به میزان 6درصد است که باید تلاش کنیم آن را به 25‌درصد برسانیم. حسینی ادامه داد: در طول دولت دهم در استان 866 تعاونی ایجاد شده بود که این تعداد در طول دولت یازدهم به 622 تعاونی رسید که هر چند از نظر تعداد نسبت به دولت دهم کمتر است، اما کیفیت آنها افزایش داشته و بیشتر این تعاونی‌ها چند منظوره هستند.

 

افزایش 3درصدی قیمت زعفران در بازار

11-3آذربایجان‌شرقی|نایب‌رییس شورای ملی زعفران گفت: عرضه و تقاضا روی قیمت زعفران تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل قیمت این محصول حدود 2 تا 3درصد در بازار افزایش پیدا کرده است‌. غلامرضا میری در گفت‌وگو با مهر در خصوص دلایل افزایش قیمت زعفران در بازار طی روزهای گذشته اظهار کرد: این افزایش به معنای فروش بیشتر زعفران در بازار نیست و اگر عرضه به همین صورت کم‌ باشد، ممکن است قیمت این محصول بیشتر شود یا عکس این قضیه اگر تقاضا زیاد شود، قیمت‌ها کاهش می‌یابد. نایب‌رییس شورای ملی زعفران تصریح کرد: حداقل قیمت زعفران 3میلیون و ۹۰۰هزار تومان و حداکثر 5میلیون و ۶۰۰هزار تومان است که اینها قیمت‌های خرید از کشاورز است و به دلیل هزینه‌هایی از قبیل آنالیز و بسته‌بندی با درصدی افزایش به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد. وی ادامه داد: قیمت‌هایی که ما از زعفران ‌اعلام می‌کنیم، قیمت‌های خرید از کشاورز است که بین یک تا 3‌درصد برای عمده‌فروشی و ۸ تا ۱۲‌درصد برای خرده‌فروشی به این قیمت افزوده می‌شود. میری با اشاره به اینکه آخرین قیمت زعفران 3میلیون و ۷۰۰ تا 5میلیون و ۳۰۰هزار تومان بوده خاطرنشان کرد: زمانی که جنس در بازار کم است ما نظارتی نمی‌توانیم، داشته باشیم و نمی‌شود کشاورز را مجبور کرد به قیمت روزهای قبل خود زعفران را عرضه کند.

 

۲۵۰فرصت سرمایه‌گذاری در خوزستان شناسایی شد

11-4خوزستان| مدیرکل امور اقتصادی خوزستان با اشاره به اینکه بیشترین تقاضای سرمایه‌گذاری در خوزستان در حوزه پتروشیمی است، گفت: سال گذشته از ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، ۷هزار میلیارد تومان در حوزه پتروشیمی سرمایه‌گذاری شده است. به گزارش «تعادل» و به نقل از تسنیم، رضا قیصی‌پور دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به احداث پتروشیمی مسجدسلیمان اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها 10درصد و کمتر از 40هکتار از منطقه کاربر کشاورزی دارد موجب توقف کلنگ‌زنی پتروشیمی مسجدسلیمان شده است. وی با اشاره به ناراحتی استاندار از عملکرد برخی مدیران در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران افزود: متاسفانه در صدور مجوزها در خوزستان با مشکل مواجه هستیم و هنگام استعلام از دستگاه‌ها به صورت ضربدری مکاتبه می‌کنند و نیاز هست که هماهنگی بین دستگاه‌های استان صورت بگیرد که تاکنون این هماهنگی اتفاق نیفتاده است. مدیرکل امور اقتصادی خوزستان گفت: اصلاح فرآیندهای استعلام کلید خورد که هفته گذشته از کتاب اصلاح فرآیندها رونمایی شد. در این کتاب تعداد فرآیندها از 700فرآیند به 160فرآیند کاهش داده شد و اکنون به دنبال استقرار میز سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های اجرایی هستیم. وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند در بخش‌های گردشگری، صنعت، شهرداری، کشاورزی، پتروشیمی و موارد دیگر برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

 

راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی املاک

11-5کرمان| سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک کشور (سیماک) روز شنبه با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست در کرمان آغاز به کار کرد. به گزارش ایرنا، مدیرکل پست استان کرمان در آیین افتتاح این سامانه گفت: 28 دستگاه اجرایی که به صورت مستقیم با ملک در ارتباط هستند در کارگاه مرکزی پروژه اقتصاد مقاومتی سیماک استان کرمان آموزش می‌بینند تا با راه‌اندازی کامل این سامانه، شفاف‌سازی در زمینه ملک فراهم شود. علیرضا اکبری بیان کرد: سیماک در حفظ محیط زیست و حقوق بیت‌المال نقش بسزایی دارد و دست زمین‌خواران را کوتاه می‌کند. وی با اشاره به اینکه پروژه سیماک در چهار زیر پروژه تعریف شده است، ادامه داد: از جمله زیرپروژه‌های سیماک می‌توان به هنگام‌سازی اماکن شهری (ارائه کدپستی 10رقمی) و اجرای طرح ملی جی‌نف (سامانه یکپارچه نشانی املاک) اشاره کرد. اکبری بیان کرد: در سال 94 تفاهمنامه‌یی بین استانداری کرمان با مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی امضا شد که در آن از پست به عنوان درگاه دولت الکترونیک نام برده شد و بر این اساس یکی از وظایف ذاتی پست این است که سامانه سیماک را اجرایی کند. وی با اشاره به اینکه سیماک در بسیاری از استان‌های کشور و با نظارت استانداری اجرایی شده است، گفت: در استان کرمان این پروژه ابتدا در قلعه گنج و سپس در منوجان اجرا خواهد شد.

 

ارسال نظر